Tom Knudsen Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 SCENARIO BOEING 737 You are cruizin' along at altitude and you perceive that the trim wheel is turning and the trim is running away. You also see that the YOKE IS MOVING TOWARDS YOUR LAP . Spørsmål: QUICK: Witch way do you move the yoke to "oppose the trim" ? Og hvorfor ? Premien er en å vite du løste flightsim.no sin påskenøtt korrekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Virkelig ingen som klarer nøtten altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Får guttungen til å holde hendene sine langt unna stikka når autopiloten er koblet inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvorfor ikke skrive på norsk så det blir forståelig? Kunne jo vært moro å vite hvor heksa kommer inn i bildet :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvorfor ikke skrive på norsk så det blir forståelig? Kunne jo vært moro å vite hvor heksa kommer inn i bildet :crazy: Bare å vite at trimmen løper vekk er skummelt nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Madsen Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 QUICK: witch way do you move the yoke to "oppose the trim" ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Ok her er svaret på norsk.. Dette er noe vi alle burde vite da dette er nød prossedyrer for Unscheduled Stabilizer trim errors. Svar.. La oss tenke oss om litt... 1. Autopiloten er koblet til yoken, altså når autopiloten kommanderer svinger og klatring så beveger yoken seg i samme retning som autopiloten gir beskjed om. 2. Så når trim motoren løper løpsk, så flytter yoken seg for å motsette seg trim utslaget. 3. Så la oss tenke oss da at vi ser yoken da komme nærmere og nærmere oss, ville den naturlige logiske handlingen være og forsøke å skyve yoken fremover mot displayet for å motvirke trimmen. Svaret på oppgaven blir at man skal dra yoken i samme retning som bevegelsen den går i for å hjelpe autopiloten å motsette seg trimmen. Og som alle vet så skal det ikke mye drag til på yoken før autopiloten slår seg av... Så problemet her viser er at når du først da hadde merket at du hadde dratt spaken feil vei, ja så har flyet fått et slikt problem at gjenopprettelse checklister måtte taes frem og du har hatt hendene fulle med å gjøre de naturlige punkter for å gjenopprette flyets angle of attack. Ikke værre en det... En naturlig ting som faktisk kan skje når dere er ute å flyr 737 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul Thomas Kvam Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Det var greit nok men hva med heksa, the witch. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Og da vet vi det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.