Gå til innhold

Lite og rødt


Jan Gulliksen

Anbefalte innlegg

Et lite, rødt og raskt fly freste sørover over Nøtterøy i ettermiddag, tok noen akrobatiske manøvre over sørenden av øya akkurat så langt unna at jeg bare såvidt såvidt hørte motorlyden og kom nordover igjen en halvtimes tid seinere. Flyet var akkurat for høyt til at jeg kunne se registreringa, men det kunne minne litt om en Extra.

 

Er det noen som vet hva slags fly dette var? Kom det fra Jarlsberg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det på jobben idag. Det var så vidt nedom å fuelt så det ut til. Synes flyet lignet litt på en Extra, men så det bare på avstand, så jeg kunne ikke få fastslått hvilket fly det var. Fikk ikke med meg reg. nr. heller.

Tror ikke det holder til på Jarlsberg, hørte med en kompis i klubben der. Så det må nok komme fra et annet sted.

 

Sett det tidliger på Torp også. Så i alle fall ut som om de to herrene i flyet koset seg stort idag.

 

Kenneth har nok noe mere info om dette flyet, ville jeg tro..

 

 

Ken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Arne har rett: Jeg hadde kjent igjen LN-ALM ""

 

Det kan ha vært en Vans RV-6, i alle fall utseendemessig. Men den var veldig rask, og hørtes ut til å ha en sprek motor også. Dessuten var den nok mer rød enn oransje.

 

Kikkert bør nok være fast utrustning når jeg beveger meg utendørs! ""

 

Edit: Ellers så jeg bildene til Tom Arne av Vampiren. Flott å få noe slikt til Torp!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at du hadde kjenner igjen Reidar Berntsen sin "SNI" også Jan?

 

(Dumt spørsmål egentlig)

 

Nei, det var ikke noe dumt spørsmål. Du oppnådde i alle fall å gjøre meg litt usikker! Flyet så helrødt ut, men det fløy omtrent rett over meg, så ...

 

Ja ja, fint fly og grom lyd i alle fall! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe slik? http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=76243 (Hamar)

 

 

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=107689 (Eier bor i Sandvika)

 

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=102843 (Eid av en i Jevnaker)

 

Øvrige regger kan du sjekke selv etter farge...

(Reg - eiers adresse)

LN-AKH - Sofiemyr, Oslo

LN-EHB - Moss

LN-JYS - Evje

LN-LTP - spikkestad

 

RV'er langt borte fra der du bor har jeg ikke tatt med. Evt kan du søke selv i Norges Luftfartøyregister på www.luftfartstilsynet.no

 

 

(Helt på andre siden av landet men jeg måtte jo ta med) :

LN-RAF - Brsjæmmnæs

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...