Fredrik J Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Eu vil boikotte PIA. Virker som bare T7ene deres skal få komme inn i EU. Hvordan stiller Norge seg til dette? Noen som har mer informasjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Boikotten gjelder nok hele EØS-området, så den inkluderer Norge. Uansett så går jo PIA-flightene til OSL via CPH, som ligger i EU. Enten forsvinner nok PIA fra OSL, eller så må de fly med 777... Sistnevnte virker litt usannsynlig igrunn... Spørs om ikke de må gjøre noe for å heve boikotten istedet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Kan ikke finde noget om den nye situation, men kan finde det der står i EU's papirer omkring PIA: Pakistan International Airlines (42) Following serious safety deficiencies identified by various Member States indicating systemic safety problems, these Member States and the Commission entered into consultations with Pakistan International Airlines and the civil aviation authorities of Pakistan with responsibility for regulatory oversight of that carrier. (43) The Commission has asked Pakistan International Airlines to provide evidence of an adequate remedial action plan intended to address its systemic safety deficiencies within strict deadlines. Furthermore, the competent authorities of Pakistan have announced the establishment of an action plan to reinforce their surveillance activities on the carrier which must be urgently submitted to the Commission. (44) Pending the submission of the above mentioned plans within the indicated deadlines and the formal endorsement of such plan by the Pakistani authorities, the Commission considers that, at this stage, Pakistan International Airlines should not be included in the Community list. However the Commission will take appropriate action, if necessary under Article 5(1) of the basic Regulation, in the event that the above mentioned plans are not delivered in due time or are judged insufficient. In addition, the Member States intend to ensure further verification of effective compliance with the relevant safety standards through systematic ramp inspections on this carrier. http://eur-lex.europa.eu/smartapi/cgi/sg...=1543&lg=en http://eur-lex.europa.eu/smartapi/cgi/sg...&nu_doc=473 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom André Brenna Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Enten forsvinner nok PIA fra OSL, eller så må de fly med 777... Sistnevnte virker litt usannsynlig igrunn... PIA har da flydd til OSL med 777 opptill flere ganger de da... Etter det jeg har hørt har PIA planer om og begynne og bruke denne fast til OSL etterhvert, og tar jeg ikke helt feil var det også de som fikk OSL sertfisert for 777 operasjoner... http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=97795 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 PIA har da flydd til OSL med 777 opptill flere ganger de da De brukte T7 sommeren -06. Men det er sikkert på grunn av at det var flere som skulle til Pakistan (ferie). Om vinteren er det ingen grunn til å bruke et så stort fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom André Brenna Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 De brukte T7 sommeren -06. Og skulle egentlig komme tilbake med 777 i aug. 2006, men vistnok pga noe tull med noe piloter ble ikke dette noe av.. Forøvrig samme maskin som er nedom på CHP på veien og plukker opp flere reiselystne pakistanere, så det blir nok fort mye folk ombord allikevel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 I 2004 kom jeg hjem fra Budapest, og oplevede PIA ankomme. Sikkerhedskontrollen i Kastrup åbnede et sikkerhedstjek KUN til PIA passagere. De brugte også næsten 3 gange så mye tid på at gå igennem pas-tjekket end alle andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Sikkerhedskontrollen i Kastrup åbnede et sikkerhedstjek KUN til PIA passagere. De brugte også næsten 3 gange så mye tid på at gå igennem pas-tjekket end alle andre. Jeg har selv merket at man bør ha tolmodighet om man havner bak "fremmedkulturelle" i passkontroll. Sykt kanskje, men sant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.