Gå til innhold

Mangler på FS....?!?!?


Frederik Knoblauch

Anbefalte innlegg

Når man tenker seg om så er det vel fantastisk mye som mangler på FS!

Skulle gjerne sett mer til en del meget relevante ting som FMC. Hvor i alle dage har de gjort av den [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

De brude vel kanskje ha lagt opp til flere "systemer"/Gauges i flyene da.. før de tenkte på no så fancy som røyk fra hjulene når du lander, noe du i tillegg ikke ser når du har blikket festet på rullebanen [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Er det noe jeg ønsker meg så er det en hel masse med knapper man må trykke på før man i det hele tatt kan komme seg opp i luften! Det er noe jeg virkelig sitte å savner nå! Det ER ikke bare å starte motorene i et vanlig fly...! så vidt jeg vet da [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

"As real as it gets" ... joda! Bedre kan det så absolutt bli! Bra vi har en mengder med Addons da! Men det uansett noe som mangler fra FS sin side..!

Hva kan man kalle det?.. vil ha en mer "real-life-look alike" simulator!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke ha vært mer enig med deg Frederik. Microsoft som liksom skal lage noen av verdens beste flysimulatorer. Og når FS2000 kom, skulle man jo tro at den hadde ATC.. Men den gang ei.. Og FMC som du nevnte. Savner også en litt mer realistisk måte å starte opp flyene på. Synes verdens største dataselskap kunne ha tenkt på alt dette.... Får håpe at de har tenkt litt mer når de slipper FS2002 til høsten. Den ser jeg faktisk fram til, den skal visst ha ATC og en 747.

Venter i spenning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok MS tenker litt mer enn hva dere gjør [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Det har endel med ytelse å gjøre, jo mer komplisert jo mer dropper frameraten - det ble jo nok klager på dette i FS2000.

Men du kan jo legge inn programvaren til en ekte sim hvis du har maskin til å kjøre den...

Jeg tror det blir lenge før vi ser en sim som er tilnærmet 100% virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATC har ikke vært så ALT for stor savn! Men som sagt..det er jo også MEGET vesentlig! Er nesten skeptisk til hvordan den nye ATC'n til FS2002 blir! Er det forresten noen som har peiling på det? det er vel mest sannsynlig G-4 classified men [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Blir det noe slikt som Vectorering, høyde klareringer? eller bare gode gamle "cleared to land,og cleared for takeoff"! Vet ikke om jeg stiller for store krav til Microsoft nå jeg men..! NOE burde de vel få til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Tror nok MS tenker litt mer enn hva dere gjør [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Det har endel med ytelse å gjøre, jo mer komplisert jo mer dropper frameraten - det ble jo nok klager på dette i FS2000.

Men du kan jo legge inn programvaren til en ekte sim hvis du har maskin til å kjøre den...

Jeg tror det blir lenge før vi ser en sim som er tilnærmet 100% virkeligheten.

Så sant så sant! Det er nettopp det jeg mener..! den nye ønskeliten til en viss navngitt person, der ønsker han seg jo dyr på rullebanen, røyk ved touchdown, pluss en mengde med andre visuelle effekter! Slike ting vil vel tappe mer av Framerate en hva f.eks flere system i flyet vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Mitt forslag til dere som vil ha real life sim:

selg:

bil, moped, båt, hus, kone, barn, barnbarn osv + deg selv et par mnd så får du kanskje etterhvert ca 15 MILLIONER.

Da kan du kjøpe deg en 737-600 sim med alt hva det innebær, røyk + dyr på rullebane, mange knapper i cockpit og det beste av alt: Du har en PC eller 2 som klarer og vise alt med rimelig bra framerate.

FS9x + 2k er vel egentlig mer et "leketøy" enn et

trenings senter....ellers finnes det jo alltid flight academy (tror ikke det er utvikla av microsoft? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

MVH

Timmy

[ 19-04-2001: Endret av: Timmy Brandt ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du dyr på rullebanen og hvining fra hjulene under landing, er FU2/3 tingen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]. Hvor ofte har jeg ikke måtte ta en missed approach på Sky Harbor p.g.a. okser på rullebanen, og av og til har det gått riktig galt (med oksen). Hvor tror dere ellers vi får alle disse deilige biffene fra som vi serverer på de mange grillfestene vi har i http://www.pierglass.com/" TARGET=_blank>PGA??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg ikke så opphengt i av å programmere en FMC for at 'as real as it gets' blir gjeldende. Jeg har jo windows, det er mer enn nok system 'programmering' for meg. Jeg er mer opptatt av at flymodellene 'flyr' riktig, og at det er mulig for tredjepart å forandre utvikle noe selv. FS2000 skal jo være en plattform, og jeg må si det er ektremt skuffende hva M$ har levert av dokumentasjon for å gjøre slike forandringer. Air editoren til M$ justerer 10 (hvis så mye) av tusen forskjellige parametre. M$ sier videre at ofisielle Cessna testpiloter har testa Flymodellen til M$ og finner den 100%. Du verden hvor gode bremser det kommer på en standard Cessna da... [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Var det dokumentert hvordan man kunne justere bremse effekten - å neida - finn det ut selv. SDK tok jo ektremt lenge før den kom ut. Etter min mening, er det ikke bare hvordan ting ser ut som teller, men også hvordan masse ting integreres med hverandre, fly og farts følelsen (som ER vanskelig å simulere). Dippedutter som dyr på rullebanen er med å øke virkelighetsfølelsen, men ikke flyfølelsen. Greit nok å øke både det visuelle og den 'økologiske' faktoren, men de bør fortsatt konsentrere seg om å øke realismen på de mer vesentlige punktene (IMHO).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er enig i mye av det som er skrevet her.

Det beste er om M$ laget en skikkelig motor (basissimulator) og overlater til tredjepart å lage finessene som FMC og ATC. Dette betyr at M$ burde lage grensesnitt for slike moduler og ikke lager selve modulen. Hvorfor? Jo for at 3. part skal kunne gjøre jobben skikkelig. Hvis M$ skal gjøre jobben selv, så blir det bare halvveis, eller knapt nok det. Hvor mange benytter det vedlagte fly/panel til FS98/2000? Til de som svarer at de benytter standard Cessna panel, så last ned og bruk DreamFleet!

ATC? Radar Contact 2

FMC? EFIS 98 Ulempen med dette programmet er at det er Papa Tango som selger dem. Det har vært mye bråk rundt dette firmaet, og dem har ikke lansert nye produkter på en stund. EFIS 98 var/er et utrolig bra produkt. Jeg har ikke vært kjent med noen annen FMC som kommer i nærheten av EFIS 98.

Fly/Panel?? Det er også noen paneler/fly som er meget realistiske. Jeg vil anbefale Espen's Fokker 50, DreamFleet's Cessna paneler, DC3 fly/panel til Bill Rambow/Roy Chaffin/Jan Visser samt et russisk 2 motors propellfly som jeg ikke husker navnet på (Antrov??).

I PayWare gruppen så er Phoenix 747 & 777 samt Wilco's 767 panel å anbefale.

Det virker som om antallet med "tunge" paneler har avtatt etter at FS2000 kom ut på markedet. Noen gode FS98 paneler har også blitt degradert i sin FS2000 verson. Det verste eksemplet på dette er Ralph's 737 panel som i FS98 var meget bra, men som i FS2000 versjonen ble sterkt redusert (begge disse panelene fulgte med Airport 2000 vol. 2)

Mvh

Egil Johnsen

[ 19-04-2001: Endret av: Egil Johnsen ]

[ 19-04-2001: Endret av: Egil Johnsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så absolutt enig i det som blir sagt her!Skal ikke forvente at Microsoft skal lage alt!Vi har folk som lager mange Meget bra addons.. så en stor takk til de som gidder å gjøre dette her gratis [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] og de som tar en krone eller to [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] ..eller tre!

Men det virker som om mye av det de gjøre nå kanskje blir litt halvhjertet? Klarer FS å "bevare" alle fysikkens lover egentlig?

Vi får glede oss til FS2002! Den ser jeg virkelig fram til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok aldri bli mulig å bevare alle fysikkens lover i en 'table lookup' type simulator. Til det er naturen alt for kompleks. Men jeg er overasket over hvor bra det har blitt gjort, samt det som er mulig. M$ har laget en ok platform til å bygge videre på, men SDK'en er helt borti natta dårlig for å egentlig få det til. Så det jeg finner av addons til FS2k, kan gjøres mye bedre, men den dårlige SDK'en og dokumentasjonen gjør det umulig. Dreemfleets paneler og fly ble nevnt, og jeg må si meg delvis enig. Det er det beste jeg har sett visuellt sett (realismemessig), men de scorer ikke så høyt på hvordan systemer og avionikk er simulert.

Ok, bør kanskje gå hjem å sjekke noe før jeg uttaler meg mer [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Uansett, hvis Dreemfleet hadde hatt mer dokumentasjon, så hadde det blitt enda bedre, så jeg skylder ikke på dem.

Dessuten, er det freeware, så er det freeware - skal i hvertfall ikke klage [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Åke Lindberg:

Vem i all världen snackar om dyr på rullebanan! Ingen real pilot vill se sådana där. As real as it gets...

Åke

Det er nok dessverre feil... Har vært med på at fly må vente flere minutter i holding, for at biler fra vakta kan jage bort rådyrfamilier osv. Ikke unormalt mange steder i Norge. Opplevde det senest i dag! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarjei Lundarvollen, takk for linken til PS1. Fy helv*** for en realistisk og komplisert sim! Men hvordan er det egentlig å fly 747`en i denne simmen? Kan du fly flyet som i FS, eller er det bare beregnet på å gjennomføre checklister, programmere FMC og alt sånt?? På siden til linken er det noen screenshots. Men view`en ut av cockpit er jo bare et lite vindu....

Og hvor får man kjøpt denne simmen? På nettet bare?

Vennlig hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er realistisk vettu. Du kan også håndfly flyet (selvfølgelig) men du har som du sier meget begrenset sikt ut, eneste du ser er noen lys som er rullebanen. Den er primært laget for å simulere systemer og navigasjon, ikke for å nyte utsikten [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Flesteparten av 747's finuerlige systemer er simulert, og FUNKER slik dem skal gjøre (ikke som i PSS747 at det bla. er flere feil i FMC, non working TCAS, IRS systemene mangler, hydraulic er feil simulert, brannpanelet funker ikke, TOGA bryteren gir feil reaksjon osv osv osv osv osv osv).

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For litt mer PS13 informasjon - følg linken til VCA under, og klikk inn under PS13 section - der har jeg samlet noen PS13 relaterte linker, og linker til et reviews hos avsim, som beskriver det som er også litt nærmere, og det er linket til en tidligere versjon i det reviewet av versjon PS 12c som PS 13 bygger på

PS13 er masse gøy, men definitivt noe helt annet en FS2K, kommer litt an på hva du liker, da de vektlegger såpass forskjellige sider av flygning, så er det vanskelig å sammenligne de direkte. Har du to PCer og nettverk kan du sette opp visual på FS2K på en PC, og kjøre PS13 på den andre, og linke de sammen slik at FS2K viser hvor flyet er i PS13 [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

http://www.virtualcoastair.com/"'>http://www.virtualcoastair.com/" TARGET=_blank>http://www.virtualcoastair.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Anders Presterud:

Det er nok dessverre feil... Har vært med på at fly må vente flere minutter i holding, for at biler fra vakta kan jage bort rådyrfamilier osv. Ikke unormalt mange steder i Norge. Opplevde det senest i dag! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Hei

tror nok at det Åke mener at ingen real pilot vil egentligt se et dyr på rullebanen, altså, han har ikke lyst at finne en ku på rullebanen når han skal ta av...hvis du skjønner [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] ?

Åke: jeg skjønte det (men så er jeg fra sverige også da, har "bare" bodd her i 4år [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

MVH

Timmy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...