Gå til innhold

Observer Procontroller


Carl Nelson

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Får se om jeg husker dette:

-Først og framst må du bli medlem på Vatsim nettverket (evt. IVAO/FPI, men av egen erfaring anbefaler jeg VATSIM.)

-Så kan du laste ned og installere ASRC eller VRC (anbefalt)

-Det siste du må laste ned er Servinfo (viser informasjon om serverene, nyttig for generel flygeledning også)

-I Servinfo trykker du på "VATSIM"-knappen, informasjonen om servere, antall tilkoblet (med posisjon!), osv. blir oppdatert. Finn knappen det står "IP" på, rett under og til høyre. Trykk på den. Da skal det komme opp et vindu om hvor du har lyst å lagre "ipadr" (eller noe liknende), lagre den i VRC (eller ASRC) sin hovedmappe.

-Start ditt radarprogram (ASRC eller VRC), koble til med IDen og passordet du fikk fra VATSIM under registreringen. Kall deg selv for f.eks ENBR_OBS (hvis ENBR er din flyplass). Husk å velge at du er "observer" "".

 

Tror ikke vi har lov til å bruke PC (Pro Controller) lengre ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen hvor lang tid det tar fra man har gjennomført student teoritesten, før man faktisk får rating Student og kan drive Ground på diverse flyplasser.

 

Når du har gjennomført Euro testen, så må du gå inn på www.vaccsca.org registrere deg der og requeste en instruktør som du har under den praktiske biten. Når du har gjennomført den praktiske testen så tar det er par dager og da har du rating STU. Du kan da sitte Delivery, Ground, Tower og Approach på alle plyplasser utenom Gardermoen. For å sitte på Gardermoen må du ha rating Senior student eller høgere. Du må også ha rating Senior student for og sitte på Kontrollposisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt ikke sant - Rating

 

Du kan være ATC hvor som helst om du har Student eller Senior Student rating - utenom CTR position, der MÅ du ha Controller rating i Vatsim, ja og så kan ikke Student sitte Capital airports disse er ENGM, EKCH eller ESSA.

 

Pro Controller - ja det var den gode gamle vi hadde - ja det er noen år siden folks....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du treng ikkje begrense deg til skandinavia. Berre hugs at du må tillfredstille krava satt av dei som har omsyn med området, og være akseptert som "Visiting Controler" om du bemannar ein posisjon utanfor dit "hovud-vACC".

 

Eit eksempel;

Eg vert med i VACCSCA (Skandinavias vACC), og om eg ønskjer å bemanne tårnet på Auckland sin internasjonale lufthamn (New Zealand) må eg først kontakte VATNZ (New Zealand sin vACC) og få godkjent status som "Visiting Controler" her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...