Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Den hadde callsign Faxi, mener det er Iceland Air, men typen var en Fokker 50 så det ut som. Men Iceland Air opererer vel ikke med Fokker 50? Hvor skulle den å hva gjorde den her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ikke Icelandair, men Air Iceland (Flugfélag Íslands) har Fokker 50. Men en Fokker 50 er vel ikke så rar vel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Petter Elven Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Stemmer det, Halvdan! Har sett noen her landet. På dette bildet er det mange Mother Fokkere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Men hva gjør den på Tromsø lufthavn er vel det som er interessant! Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Stilig bilde det der Truls Petter. Husker jeg hadde en flott tur med en av dem når jeg fløy over til Grønland fra Reykjavik for noen år siden, mye isfjell og mektig flott natur. Tenkte det kanskje kunne være den "litt rare" AN-24'en til Murmansk du så Kim Ruben, men den går vel ikke fra Tromsø før i ettermiddag (kl. 1420)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Det stemmer! Men den som tok av hadde callsign Faxi, mens murmansken har callsign Arkhangelsk..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det var Air Iceland ja, de bruker Faxi på radioen iflg. denne siden jeg fant: http://www.airodyssey.net/reference/airlines.html#n Den skal til Akureyri på Island under rutenr. FXI671, men jeg aner ikke hva den gjorde i Tromsø nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Ja den hadde callsign Faxi 671! Akureyri ja! Da vet jeg i allefall hvor den skulle!!! Har du noen anelse hvor den kommer fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Einar Sylte Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Den kom fra Akureyri i går. Kan tenke meg det er småkjedelig å kuske tilbake til Island med en flytid på 0405 i en trang F50.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Ja det tror jeg! Har den stått i Tromsø i natt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hvis den kom fra Island i går, og gikk til Island idag så er det vel nærliggende å tro at den har stått i TOS i natt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Nei. Stakkars Hans fløy den til Bardufoss og der ble den stående helt til sola stod opp igjen. Ingen hadde rett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas E Darell Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Husker for mange år siden fra min tid hos toswf at vi handlet en Air Iceland maskin. Tror det var en saab 340. De hentet et trålmannskap, så det kan være noe slik. ps: jeg fikk en caps med fluflelag iceland hos crwet, og den har jeg ennå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Ja det er merkelig, men på jobben i går kom det inn en hel haug av islendinger, færøyere og irer, de hadde visst kommet inn fra Island dagen før, mulig de har kommet med dette flyet. Ikke vet jeg, men man kan jo begynne å lure..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.