Stian Stenersen Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 SAS maskin som måtte nødlande i Bergen med en maskin... Hvordan er det egentlig å lande en Boeing 737? Dette er vel noe pilotene skal håndtere bra, slik som det tydligvis ble gjort med denne hendelsen.. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/18/483349.html Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Kaos igår, uvær idag. VG melder nå at det var lynet som gjorde at SASBrathens-flyet mistet den ene motorkraften. I en annen 737, fra Norwegian, gjorde et lynnedslag i flyet idag slik at turen fra Oslo til Bergen ble alt annet enn behagelig for passasjerene iflg. TV 2. Siter
Truls Meek Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Hvis det er 2 lynnedslag på få timer som gjør at 2 maskiner blir satt ut, burde man stenge flyplassen inntil været ble bedre. Selv om det ikke skal være noen fare med lynnedslag, kan passasjerer bli så skremt at de ikke tørr å fly mer. Og når flymotorer blir slått ut, da er det nok en risiko å fly i dette området under slike forhold. Truls Siter
Kristian Larsen Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Hvis det er 2 lynnedslag på få timer som gjør at 2 maskiner blir satt ut, burde man stenge flyplassen inntil været ble bedre. Selv om det ikke skal være noen fare med lynnedslag, kan passasjerer bli så skremt at de ikke tørr å fly mer. Og når flymotorer blir slått ut, da er det nok en risiko å fly i dette området under slike forhold. Truls Tror nok flesland måtte vært stengt i hele dag da. Slik som i dag og i går, så har det lynet en liten stund og så stoppet igjen, og så kommet tilbake en stund senere. Ikke lenge etter at sas braathens flyet måtte nødlandet, så kom det et kraftig lyn rett over huset våres, tror det kan ha vært max 100 meter borte, vil ikke drømme vordan det ville godt vis det var et fly for landing på flesland da. Uvær i bergen har en tendens til å sirkulere rundt til det bare forsvinner, eg satte å talte sek. på vært lyn, og de siste som hadde vært var mellom 6-8 sek borte, og så plutselig kom det et som var under 1 sek borte. etter det så var det stille en stund og bre kom et og annet brak langt borte, men så i kvelds timene, så begynte det på igjen, men har nå vært stille noen par timer. Men tror flyene har flydd regelmessig i hele dag og kveld selv etter disse episodene. Forøvrig, så har de landet på 17 i dag, men den nørlandingen i ettrmiddag, den må ha landet på 35, for eg så ikke noen fly i luften da dette nødlandet, og på scanneren min så fikk eg inn ang. det flyet, men det var da plutselig landet uten at eg så det. Ps. nå har det startet på igjen Noen andre enn meg som synes at været har vært merkelig de par siste årene ? Siter
Stig Harald Ådland Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Hva mener dem med at motoren detter ut? Stopper den av seg selv pga kortslutning i det elektriske anlegg?? Blir litt irritert av at det er så lite detaljer å få om situasjonen. Hva hvis den andre motoren også ble slått ut av lynet på ferden nedover not flyplassen? Jeg vil anslå at sannsynligheten for det er betydelig med slik høy tordenaktivitet det har vært her på vestlandet i dag. Siter
Knut Arne Nygård Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Nytt lynnedslag i fly i dag. VG Synest det har vore mange slike rundt Bergen siste tida? Siter
Elias Lundereng Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Burde nesten kalle denne tråden: Nødlandinger på Flesland! Siter
Geir G Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 To til... Cockpitruten sprakk?? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=148626 Siter
Arild Oldervoll Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Cockpitruten er bygd opp av mange lag med glass, vet ikke hvor mange det er på en Dash, men det er vanligvis ikke noen fare dersom ett av lagene sprekker, og man har faktisk ofte en MEL på de forskjellige lagene så avhengig av hvilket lag det er som har sprukket så kan man kanskje faktisk starte på en tur med sprekk i cockpitvinduet Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.