Stian Haabeth Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Da har det skjedd igjen. Et fly har styrtet i Nigeria. Fælt så mange ulykker vi skulle få i år. Over 100 savnet i flystyrt i Nigeria (VG) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Georg Oftedal Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Og nok en gang et 737-200. Forstår ikke hvorfor myndighetene i visse land godkjenner denne steingamle flytypen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Selve flytypen har ikke noe særlig med det, fungerer like dårlig med en flunkende ny A320 også om vedlikehold ikke utføres som påkrevd for sikkerdrift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasmus Spanne Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Forundert ikke meg at det ville skje igjen! Noen i luftfarts avdelingen i landet burde skjerpe kravene til sikkerheten å stenge ned eventuelle selskap som ikke utfører sikkerheten nøye, dessuten er det mange selskap som har klaget på flyplassene i landet. Det har ver flere store ulykker i landet dette året og jeg ser ingen grunn til at det kommer til å slutte Har det ikke styrtet et fly fra samme selskap tidligere i år? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H S Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Og nok en gang et 737-200. Forstår ikke hvorfor myndighetene i visse land godkjenner denne steingamle flytypen. Steingammel er å overdrive. Siste 737-200 ble levert i 1988, Braathens fikk 6 stk nye -200 levert i 1986. Så vidt jeg vet er det heller ikke noe forbud mot 737-200 i Norge. Har det slått deg at det ikke er en flytype som er årsak til en ulykke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Tragisk ulykke, men heldigvis er det i det minste funnet overlevende. At det var en B737-200 var vel heller (desverre) ikke overraskende, ikke pga. at det var Boeing eller en -200 modell i seg selv - men rett og slett fordi dette er en av de flytypene, som er svært utbredt i Afrika. Dermed kan man fort få inntrykk av, at B737-200 styrter "svært" ofte - men dette har noe med, at slike eldre fltyper ofte havner i slike land. Nøkkelord = vedlikehold. Flytypen som tidligere nevnt er nok neppe ulykkesårsaken her, dog er vedlikehold en saga blott - i svært mange Afrikanske flyselskaper. Finnes svært mange useriøse og dårlige selskaper, de fleste av selskapene som er "svartelistet" i Europa - er nettopp Afrikanske. Dog skal det nevnes, at dette spesifikke selskapet som styrtet nå (ADC) - hadde sist en ulykke for 10 år siden. Nærmere bestemt November 1996, den gangen døde 143 mennesker i ett av ADC sine fly. Så det finnes absolutt verre selskaper enn dette. Ellers kan det nevnes, at Nigeria desverre er ett av de landene - som har høyest ulykkesfrekvens. "Siden 1995 har over 470 mennesker mistet livet i 11 flyulykker i Nigeria." Mer om ulykken her: http://www.nettavisen.no/verden/article786315.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Olycksplanet, reg 5N-BFK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Olycksplanet, reg 5N-BFK. Er jo bare en 83-modell dette. Ikke verre enn de Ryanair opererte med på Torp for kun et par år siden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.