Gå til innhold

Video af A319 og DC-9 sammenstød


Johan Clausen

Anbefalte innlegg

Dersom du har eit snev av engelskkunskap, så høyrer du at det vert sagt at dei har null hydraulikk, og dermed ingen sjans til å stoppe eller svinge. Og eit fly utan styring går som regel der det sjølve vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har eit snev av engelskkunskap, så høyrer du at det vert sagt at dei har null hydraulikk, og dermed ingen sjans til å stoppe eller svinge. Og eit fly utan styring går som regel der det sjølve vil.

 

Jeg satt og hørrte på musikk mens jeg såg opptaket derfor hørte jeg ikke noe av det de sa. Beklager skulle jo ikke uttalt meg uten å fått med meg alt de sa. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mulig videon viser litt feil her, men fy flate å en taxefart han ser ut til å holde ?

 

Nå er vel thrust revers såpass "sterke" på DC9 såvidt jeg har sett at den burde klart og stoppe fint med det. Men det høres ut som det skjedde svært svært kort tid før "impact", så da er det jo ikke alltid så lett å rekke å tenke fornuftig.

 

Bra at det gikk såpass bra iallefall.

 

Jeg skjønner ikke helt opplegget heller med at ekspertene ikke kan skjønne hvorfor det ikke begynte å brenne, men nå skal det sies at jeg langt ifra er noen ekspert på slikt heller ? At det var fare for brann der er jo greit nok, det lakk jo parafin, men parafin er da ikke så lettantennlig. Selv om nå har vel gjerne gnistspruten vært tilstede en stund iogmed at smellen var såpass hard, men likevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel thrust revers såpass "sterke" på DC9 såvidt jeg har sett at den burde klart og stoppe fint med det.

 

Det kan ikke være at Thrust reversers på en DC-9 er avh. av godt trykk i hydralikksystemet (som de jo hadde mistet) for å fungere, og som dermed gjorde at de ikke kunne bruke dette her?

 

Du sier noe, det tenkte jeg faktisk ikke engang på ""

 

Ikke vet jeg hvordan thrust revers blir deployed på DC9 heller, men det er muligens hydraulisk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...