Steinar Grindstein Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Joda dere leste riktig! SASBraathens har bestilt 2 B737-700 med Winglets. Disse skal leveres neste sommer. Les mere her. http://www.boarding.no/art.asp?id=22013 Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Håper disse går ENVA-ENGM Kunne ha tenk meg å prøve disse ja! Lurer på hvordan liveryet kommer til å se ut Siter
Steinar Grindstein Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Skrevet 15. juni 2006 Mitt tips er at de blir brukt på flyninger som har en flytid på over en time. For det er på flygninger over en time at drivstoffreduksjonen med Winglets får full efekt. Inlandsruter ifra ENGM til Tromsø, Alta, Bardufos, Bodø og ifra Tromsø til Svalbard er nok der vi kan få se disse maskinene, ellers så er nok rutene nedover i Europa det heteste alternativet tipper jeg. Siter
Geir G Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Kan SAS ha leid noe slike den siste tiden? Er sikker på at jeg så en SAS737 med winglets (så ut som en -800) som tok av fra Flesland forrige helg Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 SAS har 738. Dette er 737 winglets Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Nå ble jeg skuffet... Tenk at SAS Braathens skal montere noe så stygt på flyene sine... Siter
SH Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Disse vill nok bli brukt på hele rutenettet, helt etter hva som passer seg fra dag til dag. Blir nok like ofte å se mellom BGO og OSL som mellom syden og Norge f.eks. En fordel med en enhetsflåte er at alle fly kan brukes på alle ruter. Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Men er jo unødvendig å bruke dem på f.eks BGO-SVG da dette er en veldig kort tur. Er jo lengre turer man drar nytten av winglets. Siter
Johan Clausen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Kan det ikke også være 2 af deres nuværende, som man bare sætter winglets på? Det har man jo gjort med mange andre B737-700'ere og -800 Siter
SH Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Det som er skikkelig uøkonomisk er å lage en hel masse regler for hvilke fly du kan bruke her og der. Det resulterer i en hel masse administrasjon som skal passe på at de flyene som skal fly ditt og datt er her og der til enhver tid. En må også ta hensyn til vedlikehold, som helst skal gjøres uten unødvendig ferry osv. Slik som SASBU organiserer i dag, så flyr alle fly sporadisk på alle ruter. (utenom -500 og -600 til LPA) Det bidrar også til at hours og cycle stiger jevnt over hele flåten. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Det som er skikkelig uøkonomisk er å lage en hel masse regler for hvilke fly du kan bruke her og der. DET er helt avhengig av hvor mye fuel en kan spare det.... Siter
Thomas Hjelset Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Men tilbake der det startet. Skal SAS Braathens kjøpe to helt nye -700'er med winglets, eller er det snakk om å montere på winglets på to av de 15 nåværene -700'ene de har? Siter
Steinar Grindstein Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Skrevet 16. juni 2006 De har to helt nye i bestilling som blir levert med winglets. Levering sommer 07. De skal ersatte to av de gamle Braathensmaskinnene, altså B734 eller 735. Siter
Axel Næss Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Ja! Gleder meg til å se en SAS:B med winglets Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.