Gå til innhold

Fredag 05.mai-DDE, mokkasiner og ATC-trening


Erik Schøyen

Anbefalte innlegg

Fredag 05.05.06 har DU sjangsen til å oppleve "trivelige Trøndelag" med en vaskeekte østlending i ATC-trening på Værnes. Tiden er mellom 18:00 og 20:00 UTC eller 20:00-22:00 som det blir her i Trøndelagen. Både innkommende og utgående fly blir tatt godt i mot av en stotrende og usikker student (dog under kyndig veiledning av Christian Sager).

 

-Bli mæ ut på by'n på freedaag!

-Neji, æ må nåkk bli heim og fly ein tur på Vattsimm, sjø!

 

mvh erik ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja Erik!

Hvordan er stillingen til at jeg bemanner tårnet litt utover kvelden? Er det kanskje ønskelig at du tar alle possisjonene for å få litt trening? På tross av at jeg er russ så kan det godt tenkes at jeg utover kvelden tar det med ro, må uansett planlegge navtur til Møre på lørdags formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar: Hadde nok vært kjekt å ta hånd om hele veien opp til FL190, ja. Selv om sist øving med deg i twr og trond som ctr var veldig nyttig for å lære seg koordinering med andre ATC'er.

Men bemann gjerne et annet sted slik at folk har et sted å fly til ""

 

Trond: Ta gjerne ENTR.

Andreas: Du har skjønt det! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke helt til SID/STARS helt enda, vanskelig å gjøre det uten FMC. Men kan jo alltids fyre opp en VFR! Ifølge NOTAMen så er det både skyfritt forblåst - da kan jeg kose meg med noen titalls T/G!

 

Forresten, siden du er student så kanskje du har godt av en halvforvirret manuell nybegynner-SID... "Høh? Var det ikke Roseb 3A til HG, TRM R253/DME 32.5-TRM som førte til Z10 KVB?!?" """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...