Kim Andrè Lindin Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Vi har greid dette med campingvogna, men med et fly? VG nett Makan til ujevn fordeling skal du lete lenge etter.. Varig sliter vil jeg si Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Blir nok dyrt. Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Ikke i forhold til gjelden på 22 milliarder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Trur nok dette er "the dead end" for Varig ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Skjedde ikkje dette med ein DC-10 eller MD-11 eller noko liknande borte i USA for nokre år attende? Meinar at dei lossa fremste cargobay først og då kjente stuarane at no går det til vers. Litt etter klatra dei fortumla ut av maskina og oppdaga at det var jo langt ned til bakken hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Isene Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Trur nok dette er "the dead end" for Varig ja. Tviler på at Varig dør som selskap, men fagforeningen har blitt enig om en avtale hvor antall ansatte går ned fra 9800 til 6900 i tillegg til at de går ned i lønn. Varig har 70% av det internasjonale markedet (som nasjonale selskap utgjør), mens de har tapt veldig mye på det nasjonale markedet (kun 19% nå). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gard Gitlestad Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hvorfor har jeg aldri hørt om Varig før? Forresten, hva skjer egentlig med et fly når det tippes på den måten? Får det strukturelle skader eller varige (!) men, eller er det bare få det ned på jorda og fikse lakken (det får vel riper i lakken...?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Andorsen Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hmmm... STOL-konfig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hmmm... STOL-konfig? haha Montert halehjul sikkert, etterligner en Fieseler Storch ( ? ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Dette har skjedd flere ganger under loading/unloading av lastefly som Dc-10/Md-11 og 747, det har rett og slett med at de glemmer å ta hensyn til balansepunktet, og da skjer slikt. I høst tippet også en 744 fra UA bakover på halen under MX på KSFO, etter at noen mekanikere dro opp hjula mens flyet stod på bakken, uten at låsepinnene på MLG var satt i. I de fleste tilfeller er det ikke verre enn at det blir noen små bulker, i og med at tyngdepunktet ikke blir flyttet dramatisk langt bakover (med mindre lasten forskyver seg mens flyet tipper,) så treffer nok ikke flyskroget bakken med så alt for stor kraft. På flere internasjonale lufthavner er det bakkefester, hvor de låser nesehjulet til bakken med waiere, nettopp for å avverge dette. Når det gjelder Varig, så har det også vært snakk om at andre selskaper skal ta over, feks Varig Log, som for flere år tilbake ble skilt ut som eget cargoselskap fra Varig. Gol har det også vært snakk om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.