Gå til innhold

Øyvind Andorsen

Members
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Øyvind Andorsen

  • Bursdag 30. nov. 3

Øyvind Andorsen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. En som skal bygge seg hus av deler av en 747. http://www.dn.no/forsiden/article766308.ece
  2. Ta deg en tur til øvre Surnadal(ikke langt unna). Der har Fiske egen stripe. Se link: http://www.home.no/bogroa/index.htm
  3. Tips: når den foran deg dytter setet bakover, stry kvedkommende i håret. Vedkommende kommer garantert til å sette seg tilbake i "oppreist" stilling. Om ikke vedkommende gjør det, og det er ei fin dame, by henne på en øl på flyplassen umiddelbart etter landing!
  4. Bror til sambo snakka her om dagen at han hadde hørt om en gadget du kobla mellomturteller og bilstereoen. Med denne dingsen kan man, via høytalerne få diverse lyder som følger motorens turtall; V8, ferrari-V12, Merlin V12 (P51 Mustang) og jetsound. Jeg har hørt om mye rart, men denne er vel på mi topp-10 liste over "ting-du-egentlig-ikke-trenger". Anbefales kanskje å kjøre med lukkede vinduer av hensyn til å frambringe latter fra forbipasserende?
  5. Ser at n24 gjør en stor sak over at Røkkiz har handla nytt fly: http://n24.no/oppogfrem/article1280183.ece. Men egentlig er vel en Falcon en nedtur i forhold til BBJ'en han hadde før.
  6. Her følger ett par historier jeg ble fortalt av en gammel flymekaniker da jeg tok timer hos Trønderfly på 90-tallet. Om de er helt sanne vet jeg jo ikke, men artige er de jo: Supercub'en: Ved forsvarets flygerskole hadde de Piper Super Cub som OP fly.Disse er jo kjent for å kunne fly megasakte. Gutta hadde det artig med å fly disse i sterk motvind. En skøyer bestemte seg for å fly forbi skolesjefens kontorvindu i så heavy motvind at groudspeed ble noen knop i minus. Etter dette ble følgende memo sendt ut fra skolesjefen: "Det skal ikke, under noen omstendigheter, drives reversflyging med skolens materiell". Minimum airspeed: En solo-elev kommer inn fra fjorden, og har bedt om landing "litt" tidlig. Flygeleder har gitt go. Inn bak kommer en SAS-maskin. Jetmaskina holder god fart inn. Flygeleder vil ikke stresse solo-duden med å avbryte landinga, og bestemmmer derfor å bremse jet'n. Følgende samtale utspiller seg mellom tårnet og jet'n: Tower: reduce your airspeed. Jet: reducing airspeed. Tower synes ennå det går vel fort: reduce your airspeed some more. Jet: reducing airspeed. Tower ser at eleven ikke har god nok klaring.Ny mld: reduce your airspeed some more. Den som tydeligvis er kaptein i jet'n svarer: Do you know the minimum airspeed on this airplane? Kvikt fra tower: Negative sir, but you can ask your copilot.
  7. Fikk jaggu lyst å finne fram det gamle RC-utstyret som ligger i kjelleren! Var inne på Norwegian modellers sin side for å se hvor langt hobbyen har kommet. Nå har de jo radioer til kr 23500! Den tia jeg lærte å fly RC hadde jeg med en mentor i felten. Dette var jo før det i hele tatt var noe som het PC og sim. Jeg tror det finnes såkalte crashprof RC-fly, beregna på nybegynnere. Hvor "profe" disse er, vet jeg ikke. Et tips til en nybegynner på RC er å kjøpe en liten RC-bil med stikkeradio, så man lærer seg til å styre til siden når den kommer mot deg/kjører fra deg. Det å styre stikka til venstre når flyet skulle til høyre, når det kom mot meg, syns jeg var mest trixy i starten iallefall. Men en artig hobby er det jo. Og unskyldning for en simmer å komme seg ut i frisk luft!
  8. OK. see.. Så han må da ha kommet direkte fra Nellis. Ellers går det jo ikke an å få til det der.
  9. Vet ikke om denne er posta før, men fant den vaffal ikke: Skjønner ikke helt åssen det går an å ta sånn feil av høyden. Men dette er vel skole-eksempelet på human-error http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/02/05/390185.html
×
×
  • Opprett ny...