T. Paulsen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Skal få satt den opp i løpet av uka her. Bergen er norges nest største flyplass. Trafikkmessig så er det nok det, men ikke i areal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Er det ikke Sola som er nest størst i areal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 ENGM ENVA ENBR.. bring it on Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Men Tom Arne hvordan klarer du engentlig og streame ENBR fra der du bor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 ...og dette er lov? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Stian Bjerk Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Lufta er vel for alle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Cato, dette er fult lovelig, ingen regler i norge som sier at det ikke er lov Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Men Tom Arne hvordan klarer du engentlig og streame ENBR fra der du bor? The Lord works in mysterious ways..... ...og dette er lov? Noe du ikke har fått med deg eller? La merke til i en annen tråd at du ikke var så happy for at det er lovlig å ha scanner også. Kan du gi meg en forklaring på hvorfor du er så imot dette egentlig.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Man har lov til å eie scanner, men ikke å videreformidle! Hvorfor jeg ikke liker det? fordi jeg blir lyttet på av folk som ikke burde lytte på. Det er com. mellom fly og ATC, ikke Ola Nordmann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Denne diskusjonen har vært oppe før, da endte det med at noen her på forumet tok kontakt med post- og teletilsynet og fikk til svar at streaming er ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 takk, men jeg liker det ikke uansett:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hvorfor jeg ikke liker det? fordi jeg blir lyttet på av folk som ikke burde lytte på. Det er com. mellom fly og ATC, ikke Ola Nordmann. Hva er det liksom som kan skje hvis andre hører på? Tror terrorister bruker noe annet enn en stream til å få med seg ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 bruk huet litt, så er det ikke så vanskelig å tenke ut hva som er negativt med det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 bruk huet litt, så er det ikke så vanskelig å tenke ut hva som er negativt med det Tenker hardt her nå, men nei. Kommer ikke på noe i farta. Gi meg et hint da. Så farlig kan det da ikke være. Det er jo lov i USA som er et av de strengeste landene i verden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Litt greit å høre på scanner om noe galt skulle skjedd da.. Hvor sundt det var er en annen sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Nå har jo politiet i både Oslo og Trondheim blitt streama på nettet i flere år, uten at det har ført til noen konsekvenser.. Så jeg syns iallefall ikke at ATC streaming er noe værre iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Otterstad Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Cato, jeg ser vel ikke helt grunn til ikke å like det? Er jo ikke statshemmeligheter som blir utvekslet mellom fly og flygeleder akkurat. Ikke tror jeg at radiokommunikasjon mellom fly og flygeleder kan hjelpe en eventuelt terrorist så langt på vei heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Post og teletilsynet hadde ikke noe med dette å gjøre lengre. Dette var datatilsynet sitt bord! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Hansen Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Nå har jo politiet i både Oslo og Trondheim blitt streama på nettet i flere år, uten at det har ført til noen konsekvenser.. Så jeg syns iallefall ikke at ATC streaming er noe værre iallefall Vet du hva addressen er til dem ? Kunne godt tenkt meg og hørt litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Nå er det en stund siden jeg hørte på.. men adressene finner du på IRC (efnet) #trondheimspolitiet og #radio_illegal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Disse hadde også Oslo også, samt spanere i Oslo en gang før. Vet ikke om det fremdeles finnes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Var det den uka her du skulle sette opp Bergen stream Tom Arne eller kommer den til og stå på oslo control en uke til? (Dette er et spørsmål) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Der utstyret står er det noe problem med lydkortet, men det blir vel fikset om ikke så lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Det er fint, takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hvor ble det av din stream da Daniel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Må ordne meg en Tak antenne Trond. Jeg sitter i en kjeller og er minimalt med signaler med en liten pisk på scanneren.. Men holder på og kjøpe nå, så den kommer opp om ikke så alt for lenge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Bare for å informere så har streamen til Christian vært oppe i lengere tid også. http://icecast.nome.no:8000/enkb Kvernberget og Omegn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Endre Bjørhovde Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hei Daniel Stremern din funker ikkje Hva har skjed ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.