andreas a berg Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Manualen står det: 90. to 1.20 cu. .in 4-stroke Butikken sa da ble det en 20 cc fra 4-6 hesters. Ellers Hakke peil. Lurte litt på dette jeg og serru. Men jeg tar det jeg får:P så lenge den flyr er jeg fornøyd PS: Motoren er ikke kjøpt enda så kan godt være det er feil d jeg har fått hørt. Men flyet vil ifølge manualen veie 11 Pound (5KG) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 6 hester???? Neinei. 60 motor tenker jeg vi sier. Det er ikke 6 HK hvis du lurer. 3W 106 som jeg skal ha i Capen min er 10 HK eller noe. Og det flyet er LITT større enn den Cessna`n. [image]http://www.modellers.com/modellers/images/products/greatplanes/gpma1285.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Andreas : anbefaler deg til å skaffe deg minimum en .90 size, og helst 4-takter for å få den fine rolige lyden! Muligens prisen for en 4-takter er litt avskrekkende i forhold til en 2-takter bare. Men du er heldig om du i det hele tatt får flyet opp i lufta med en .40 size En .40 size 2-takters flymotor tilsvarer ca. 1.5 hestekraft Tom Arne : flyr du konkuranse? Denne er helt rå etter det jeg har sett på diverse flystevner. Har kun testa den i Reflex-simulatoren, men allerede der skjønte jeg at denne drar skinnet av pølsa! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Når vi snakker om store fly: Se disse pitts'ene som gærningene bygger i scala 1:2 Han ene (Tom Erik) er han jeg kjøpte min nåværende JR PCM10X av, og han solgte den fordi denne radioen "bare" har 5 frie miksere, og det ble for lite for å mikse sammen alle 8 servoene bare til balanseror (totalt bruker dem 16 servoer i ett av disse flyene) ! Noen bedre ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Herregud Tarjei, denne var helt pervers! Men jeg fant en større : Denne B-29 skal vistnok ha et vingspenn på 9 meter, og trenger 3 personer til å styres! Ble bygget av medlemmer fra en belgisk rc-klubb (West-Vlaamse Aeroclub) [image]http://img310.imageshack.us/img310/8430/model09ebmo0409053dx.jpg[/image] [image]http://img310.imageshack.us/img310/640/model08ebmo0409054xg.jpg[/image] [image]http://img310.imageshack.us/img310/6286/model12ebmo0409055yw.jpg[/image] kilde : http://www.luchtzak.be/postp137615.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Koppen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hei Litt dumt skrevet det der men.Har selv drevet med modellfly helikopter siden 1971.Denne hobbyen er så dyr man bare vil.Du kan kose deg å fly med nytt utstyr til ca 4000 kr, Hva andre kjøper skal man ikke bry seg om,det har jeg lært meg.Nå har nesten alt av normalt RC utstyr gått ned i pris,ps am radioer får man vel knapt tak i i dag.Litt dumt å bruke pga radiostøy.Men husk også at det masse pent brukt å få kjøpt.Enjoy the flight......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Men jeg tar det jeg får:P så lenge den flyr er jeg fornøyd hehe, om det er en .40 size modell med en 20cc motor (som er 1.20 tidels kubikktomme) skal jeg love deg at den kommer til å fly! Men som Kenneth sa, det er nærmere .90 size fly, og da passer en 1.20 firtakter bra. Extra 330'n min er snart ferdig mangler bare motorfeste og batterifeste. Har laget en fiks lås på batteriluka: [image]http://home.no.net/eandrel/lås.jpg[/image] [image]http://home.no.net/eandrel/lås2.jpg[/image] Så fort jeg ser antydning til skrukker i denne kineserbetrekningen skal jeg trekke den om til Patty Wagstaff-scheme! Synes det er så stilig. Pappa har en Carl Golberg Extra på 1.78 meter om jeg ikke husker feil. Kjøpte brukt og den skal trekkes om og få en bensinkonvertert Webra i snuten. Han har også en Zlin på 2.18 meter med Quadra-bensiner, som ikke har vært i luften på lenge. Cockpitten på 330'n min er noe Patty selv neppe kjenner igjen. Ser ut som noe fra Starwars [image]http://home.no.net/eandrel/cocpit330.jpg[/image] EDIT: Rettet litt skrivefeil. Har staveevne som en sjimpanse når jeg skriver om noe jeg er entusiastisk over. Litt sånn Ødegaard på dette temaet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Kristiansen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Har mye RC leketøy, fuel/el fly, biler, heli etc.. Beste tipset for å komme i gang superbillig og for å finne ut om hobbyen er noe for deg er å kjøpe et "innefly". Slik lærte jeg å fly. Billig og enkelt. Rett opp av esken. Ikke noe mas. Veldig enkel å fly PGA Doble motgående rotorer. Siden kan du jo klaske til med noe feftigere. Fra nakshop "R/C Modellhelikopter Lama 2 EK1H-E012 Komplett pakke Vi får inn Esky Lama 2, neste uke! Enkelt å fly! Doble motgående rotorer gjør helikopteret meget stabilt! Dette er helikopteret for deg som ønsker å lære å fly R/C helikopter uten lang læringsprosess! Bestill nå! Pris kun kr 1250,- Komplett (bortsett fra AA batterier til sender)" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Jau, har en sånn og jeg Trener til Hiroboen er ferdig og flyklar. [image]http://home.no.net/eandrel/indoor heli.jpg[/image] Hadde ikke på canopy på da jeg tok bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Kristiansen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 har du hatt noe problemer med batteriet? Hvormange ladingser har du fått ut av batteriet? Hvordan lader du det.. eh.. mener bruker du laderen som fulgte med. stopper du å fly med en gang det viser rødt etc? Er det E-sky elektronikk i det.. linken til hvor du kjøpte det....? Sliter med batteri problemer med en Honey Bee CP2 har hatt flere runder med problemer med batteriene.. når dem er full ladet og jeg setter dem inn i heli.. så viser det "rødt" i mottakeren.. usj.. dritt greier ass.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Først, disse batteriene kan være farlige. Belastes de for mye kan de ta fyr. Har sett det før og det vil man ikke oppleve, spessielt ikke i stua Når det lyser rødt lander jeg og lar batteriet stå i ro 10min for å kjøle seg ned. Så er det bare å lade. Når du kobler på må du ha gassen nede til det røde lyset slukker. Først da vil motorene gå. Kjøpte mitt i tyskland, men mosshobby.no har det også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Andorsen Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Fikk jaggu lyst å finne fram det gamle RC-utstyret som ligger i kjelleren! Var inne på Norwegian modellers sin side for å se hvor langt hobbyen har kommet. Nå har de jo radioer til kr 23500! Den tia jeg lærte å fly RC hadde jeg med en mentor i felten. Dette var jo før det i hele tatt var noe som het PC og sim. Jeg tror det finnes såkalte crashprof RC-fly, beregna på nybegynnere. Hvor "profe" disse er, vet jeg ikke. Et tips til en nybegynner på RC er å kjøpe en liten RC-bil med stikkeradio, så man lærer seg til å styre til siden når den kommer mot deg/kjører fra deg. Det å styre stikka til venstre når flyet skulle til høyre, når det kom mot meg, syns jeg var mest trixy i starten iallefall. Men en artig hobby er det jo. Og unskyldning for en simmer å komme seg ut i frisk luft! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hei Ser dere diskuterer opp og ned her om det er nødvedig eller ikke med en simulator. For min del så har jeg følgende å komme med. 1. Lærte meg ikke å fly på simulator, det lærte jeg mens jeg og en lærer i Halden Modellflyklubb fløy sammen. Vi brukte da to radioer som var sammenkoblet slik at han kunne ta over når jeg dret meg ut. Skaffet meg sim rett etter de første rundene med skoling i klubben og progresjonen gikk mye raskere. Kort tid senere landet jeg selv! 2. Når du flyr på simulator så lærer du deg stikketrening! Du lærer deg ikke å fly! Men du er mye flinkere til å ta det du har lært på simulatoren til virkeligheten og lærer mye raskere. 3. Etter å ha fløyet en del fly ca 1 år så begynnte jeg å trene helikopter i simmen. Gikk da til Sarpsborg modellflykubb der de hadde en som skolet helikopter. Hovret på første forsøk! Takket være simmen så har jeg lært meg å krasje helikopter, noe jeg ikke har erfart på ekte enda Har nå fløyet helikopter i noen år og det er like helt. Lærte meg også autorotasjon på simmen og praktiserte dette på første forsøk! Konklusjon: Du lærer mye raskere på sim enn uten sim! Kan du fly i simmen og har litt guts og får hjelp av en erfaren modellflyger/helikopterflyger så er du i gang! NB: Du har ikke noen nerver i sving når du sitter godt plantet i kontorstoen din. De merker du kommer rimelig fort når du står der og skal fly noe på ekte til relativt mange tusen kroner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.