Gå til innhold

Etter forbindelsesbrudd med VATSIM. Hva da?


Raymond Bergseng

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et spørsmål til de litt mer erfarne Vatsim brukere. Hvis jeg flyr på VATSIM og jeg mister kontakten med serverene (enten det skyldes serverene eller min egen internettforbindelse). Hvordan gjør jeg det når jeg kommer på igjen? Er flightplanen fremdeles aktiv, eller er hele turen spolert? Kan jeg fortsette fra der flyet er når jeg kommer meg på nett igjen? Har ikke vært utfor dette enda, men hadde vært greit å vite hva man skal gjøre om det skjer ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag er å sjekke Servinfo. Se om det er andre fly og ATC i området. Hvis det ikke er det logger du på igjen og sender flightplanen på nytt. Da kan du forsette som normalt.

Hvis det er ATC må du informere ham om situasjonen rett etter pålogging, resend flightplan.

 

Dette er ingen fasit, men et forslag ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du klarer å koble deg opp igjen ganske raskt, på en annen server om nødvendig, så er det ikke noe problem å fortsette turen der du var når du ble koblet av. Jeg har ikke hatt noe problem med å måtte sende flightplan på nytt, men det er jo lett å gjøre det for å være sikker.

 

Dersom det tar noen minutter før du klarer å logge deg opp igjen må du vurdere det. Om du lå på innflygingen til en flyplass med mye annen trafikk kan du ødelegge mye for ATC sin planlegging om du plutselig popper opp igjen et annet sted enn forventet.

 

Fra ATC sitt synspunkt: Når et fly blir disconnectet ser ATC fortsett flyet på radarskjermen, men med et spesielt symbol for å vise at flyet ikke er koblet til. Denne tag'en beveger seg på skjermen beregnet ut fra flyets siste kurs og fart før disconnect. Så om du er på cruise er det ikke noe stort problem.

 

Konklusjon: Vurder situasjonen ut fra trafikkmende, din posisjon og hvor lenge du har vært frakoblet. Det er sjeldent at det er så mye trafikk på VATSIM i Norge at du ødelegger for mye dersom du kobler opp igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen er ikke spolert, men flightplan må du file på nytt ""

Ellers kan du fortsette som før... Selvsagt med visse forbehold om traffik osv.., det som går an er jo å høre med aktuelle atc om det er ok å bare logge på hvis det er mye traffik og du er nær en flyplass. Men ellers skulle det gå bra å bare logge på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...