Gå til innhold

Flightsim forum var mer seriøst før!


Stian Lingås

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Slenger meg inn med et par kommentarer til "de unges forsvar". Jeg drister meg ut med en påstand om at den yngste delen av befolkningen har en annen form for sosial omgang enn det jeg hadde på samme alder (er ikke så gammel enda, men dog ""). Dessverre tror jeg at all ny teknologi med forumer rundt omkring og SMS-aktivitet, gjør at man "ordner opp" ved å kaste dritt til hverandre via internet eller på SMS. Jeg hadde ikke slike kanaler å få ut frustrasjoner gjennom da jeg var 10-12 år. Da måtte man ta en "prat under 4 øyne" som i verste fall endte med en blåveis til hver. Man ser faktisk en tendes i arbeidslivet også. E-mail brukes oftere som skyts for å slippe å ta ubehagelige diskusjoner face-to-face. Dette tror jeg er en usunn utvikling som de unge utsettes for i sterkere grad enn "de eldre". Jeg tror mange har sin største sosiale aktivitet via internet. Det kan kanskje føre til spm som f.eks: "Hvor finner jeg nettsidene til PMDG?". Slik jeg ser det kan dette like gjerne være: "Hei, er det noen som vil være venn med meg?". Dette kan være helt feil, men slik tolker jeg det.

 

Derfor: Vi som nærmer oss å bli "grown-up", vi får være tolmodige med de som kommer etter. De blir forhåpentligvis voksne de også. Noen vil gjerne ha aldersgrense på et forum for å heve kvaliteten, men jeg innser at mange i 12-14-års alderen har mye datakunnskap som også kommer meg tilgode.

 

Skal jeg sette ord på "useriøsiteten" som melder seg innimellom, så får det være at de som etter alderen å bedømme er voksne, får oppføre seg som det og dermed også ha tolmodighet med de yngre og dessuten la være å kommentere alt mulig mellom himmel og jord.

 

Jeg er forøvrig enig i mye som sies i denne tråden. Jeg kunne også ønske meg et klart forbud mot mobbing ved å stenge ute de som driver den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill bare kommentere en liten ting her !

 

Jörgen Toll kan være en av dem som ikke lar sarkasme og skarpe svar vente på seg hvis anledningen skulle dukke opp.

For meg er det en av hans sjarmerende varemerker og jeg trekker alltid på smilebåndet når Hr Toll har laddet kanonen med sine lett arrogante dytt til almuen.

 

Han er kunnskapsrik og harmløs. Harmløs fordi han aldri ville opptre uærbødig og snerpete. Personlig liker jeg stilen hans og vil be Agnor og Toll gjøre opp på kammerset, og at denne tråden ikke bør fortsette før man erkjenner at dette er etterlatenskaper fra en kviving som allerede er over.

 

AMEN!

 

..... ok 2 ting da...

 

DETTE ER ET BRA FORUM!! DERMED BASTA ""

 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådens navn kan jeg dessverre ikke svare på, men jeg kan forklare hvorfor jeg ofte slenger ut et spørsmål på forumet istedet for å google.

Vi er nemlig i kjernen av problemet med informasjonssamfunnet, et tema som engasjerer meg ganske kraftig:

 

Googler jeg, eller søker etter informasjon via søk-funksjonen får jeg enten ingen informasjon, eller alt for mye. For å forsøke å finne den informasjonen jeg er ute etter må jeg lese og undersøke to tonn med dritt først. Og av og til orker man ikke det.

 

Jeg er nok av den gamle typen som har måttet innse at teknologien er kommet for å bli, men som fortsatt tviholder på mellommenneskelig kontakt, og verdien av å kommunisere direkte med andre mennesker som svarer på det du spør om.

 

Og til de som gjør det er jeg evig takknemlig. Det gjør også de som svarer til mennesker mer enn bare profiler og gjør at jeg får et mer personlig forhold til de som er inne på forumet. Det liker jeg.

 

(Forresten tror jeg en FAQ-side ville vært genialt - gjerne med lenker til andre ressurser)

 

med vennlig hilsen erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Googler jeg, eller søker etter informasjon via søk-funksjonen får jeg enten ingen informasjon, eller alt for mye. For å forsøke å finne den informasjonen jeg er ute etter må jeg lese og undersøke to tonn med dritt først. Og av og til orker man ikke det."

"men som fortsatt tviholder på mellommenneskelig kontakt, og verdien av å kommunisere direkte med andre mennesker som svarer på det du spør om.

 

Og til de som gjør det er jeg evig takknemlig. Det gjør også de som svarer til mennesker mer enn bare profiler og gjør at jeg får et mer personlig forhold til de som er inne på forumet. Det liker jeg. "

 

Kunne ikke vært mer enig! Tenk om vi skulle sitte rundt for oss selv bare å googla alt istedenfor å dele interessen for fly med hverandre her.. hadde ikke vært like givende det asså.. Vi har jo absolutt bruk for hverandre her inne. Og det burde ikke være noen hemmelighet at både for den erfarne og rookien,pluss de in between så er nytteverdien av hverandre like stor. De nye lærer fortere av å ha noen som har tråkka opp stien. De erfarne "tvinges" til å være på hugget når stadig nye kommer til med kvalifisert kunnskap.

 

Må i tillegg kommentere igjen?.. det med at noen nevner at de erfarne kanskje er lei av å svare på de samme "dumme" nybegynnerspørsmålene igjen og igjen.. For det første,repitisjon og drilling av basiskunnskaper er noe som er veldig undervurdert.. bortsett fra de som stort sett alltid blir av de beste i noe,uansett hva. Hvorfor? jo.. stadig drilling av basisferdigheter er det som holder deg på tå hev,og som hever det gjennomsnittlige prestasjonsnivå. Dessuten så er det slik at det stort sett alltid er basisferdighetetne du har mest bruk for rent praktisk uansett fagområde/proffesjon. Jeg vil heller utfordre de som ikke lenger "orker" å svare på de "dumme" spørsmålene til å prøve å svare ENDA bedre og lettforståelig..så vil de/du kanskje oppdage at en selv lærte noe også! ""

For det andre.. om de erfarne er så lei av å svare.. la de i midtsjiktet svare nybegynnerne da. ""

Jeg svarer med glede på samme spørsmålet 1000 ganger. Akkurat som jeg med glede kunne stå å skyte 1000 skudd etter trening eller på en lørdags kveld bare for moro skyld "" Ja..seff, for å bedre basisferdighetene mine også da ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...