Gå til innhold

Lukrativt å bli flygeleder


Anbefalte innlegg

Nå har AVINOR slått på stortromma så nå kan det endelig bli nok flygeledere i Norge.. Dette er ihvertfall etter min mening en god start på prosessen til å få mer "samarbeidsvillige" flygeledere;

 

Følgende er sakset fra NRK 1 Dagsrevyen i dag;

 

Det er stor mangel på flygeledere her i landet. I slutten av måneden åpner derfor en ny skole for flygeledere. Den ligger utenfor Malmø i Sverige. Søknadene strømmer inn til Avinor, som har fått 70 søkere på en uke.

 

Gode karakterer mestring av stress og plettfri vandel er viktig for å bli en av de 24 aspirantene som skal begynne i høst.

 

- Vi er på jakt etter alminnelige mennesker som er i stand til å beholde roen i kritiske situasjoner, og som er i stand til å gjøre flere ting samtidig, forteller Oddvar Maudal, direktør flysikring, Avinor.

 

Avinor lokker blant annet med lønn etter utdanning, og Maudal sier behovet for flygeledere er stort.

 

Journalist: Erlend Kinn. Innslag.

 

Tid: 21:00

 

NRK 1 Dagsrevyen 21, 06.03.2006

 

 

Vil bare understreke

Avinor lokker blant annet med lønn etter utdanning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønn etter utdanning ja, under utdanninga blir studielånet den store pengesekken ""

 

Lønn etter utdanninga er vel en selvfølge når man er i jobb etterpå, og jobb mangler vel få flygeledere i Norge for tida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel muligens det som var poenget mitt i det litt ironiske innlegget.. Lønn etter utdannelse (dvs når man jobber) er vel en selvfølge i alle yrker, eller??

 

Når det gjelder avtale med lånekassen så vet jeg ikke status. Men utdannelsen blir fortsatt gratis, forskjellen er at man ikke får lønn mens man går på skolen. De gjorde vi før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir vel ikke riktig så dyr siden du bare går ett år (den teoretiske delen) uten lønn, og at Avinor dekker studieutgiftene i den tiden.

 

Avinor dekker studieutgifter ved Flygelederskolen i Malmö, mens utgifter til livsopphold må dekkes av den enkelte. Under den praktiske delen av utdannelsen blir det utbetalt aspirantlønn, noe tilsvarende en lærlingelønn i industrien, i dag ca kroner 200.000 pr år.

 

Flygelederutdanning hos Avinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir vel ikke riktig så dyr siden du bare går ett år (den teoretiske delen) uten lønn, og at Avinor dekker studieutgiftene i den tiden.

 

 

Er vel ett og et halvt aar det er snakk om (var i allefall det da jeg gikk i Malmo). Og som tidligere nevnt, blir like 'billig' (eller dyrt) som aa gaa paa hoeyskole eller universit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok 1 år min kjære arabiske kollega.......

 

Aspiranter får låne tilsvarede studielån av Avinor, som sagt før det må komme inn på lista over dumme ting å gjøre ca ved selge sjela til djevelen.

 

Er det ellers noen som har sett den utrolig corny reklamekampanjen?

 

Må jeg begynne å bruke shades på jobben eller? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...