Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tanken på å lage et VA. Har selv vært med i flere VA, og fikk lysten på å lage et VA som ikke hadde blitt laget før.

Her er tre alternativer til mindre fly:

Virtual Kato Air

Virtual Fonna Fly

Virtual Sundt Air

Jeg liker godt MD-80, og tenkte på :

Virtual FlyNordic

Virtual Nordic Leisure

Flyene har vi, og painter finnes det. Det hadde vært fint om noen er inne på samme tanke som meg. Vi har for få VA i Norge spesielt til så mange selskaper som er i virkeligheten.

Ådne

Skrevet

Personlig har jeg kun vært medlem av west wind (www.flywestwind.com) eller noe i den flyduren, og virtual Luftforsvaret i sin tid.

Synes det var Kato Air som hørtes mest interessant ut!

Ønsker deg lykke til om du bestemmer deg for å opprette noe og også lykke til mot eventuelle negative folk på forumet som sier det er teit å starte nytt VA når det finnes andre VA'er allerede osv... osv...

Skrevet

Jeg vil bare få si, at det å starte et viruelt flyselskap krever mye arbeid, og man kan aldri være for sikker på at ting går som planlagt.

Har selv prøvd å starte flere VA's, men desverre er det slik at flere som ofte melder seg opp som frivillige til å være med å starte noe slikt faller bort etterhvert, og da ofte stillinger som er avgjørende for oppstart og drift av et VA.

Sørg derfor for å ha et crew som du fra før har god kontakt med, er det penger med i spillet så sørg for å få kontrakter fra alle parter.

Det smarteste er ikke alltid å velge deg selv som CEO, som kan virke fristende, men faktisk velge noen som har erfaring og evne til å virkelig få i gang ting med et godt lederskap.

Lykke til!

Skrevet

Som Ivar sier så må du vite at det ligger veldig mye arbeid bak å få til et skikkelig VA, og man må også være heldig angående rekrutering av piloter.

Jeg vil anbefale deg å starte et VA som flyr fly og ruter som mange flysimmere også flyr. Det å starte et flyselskap som flyr mellom to småflyplasser i nord med et sjeldent payware fly eller noe vil ikke garantere suksess.

Lykke til skal du ha! Kato Air eller FlyNordic ville jeg ha gått for.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...