Stig Harald Ådland Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Plutselig klokken 15 begynner det å "tordne" fra blå himmel i Hardangerfjorden og der kommer det to F16 susende tett oppunder lydmuren i lav høyde utover langs midten av fjorden. Ser ut som de har det gøy der de roller og styrer på. Tenker: "nei, f**n det der sku jeg hatt på film". Så ti minutter senere kommer et nytt tordenbrak og to nye fly er allerede fløyet forbi. Som den flynerden jeg er, blir jeg nå så provosert at jeg løper avgårde for å hente kamera og som beregnet: etter ytterligere ti minutter kommer det to til og jeg klar med kamera limer de til tape, digitaliserer de og viser de frem til hele verden nærmest i sinne for at fire av de glapp. Makan så disse flyene får hjertet til å hoppe Ikke forvent så veldig god kvalitet på klippet, men ble bedre enn jeg hadde forventa. Lastes ned fra http://zebra.bounceme.net/flygutt/f16-090206.wmv (10mb) Kanskje noen har mer info om flyene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Syns det ser mistenkelig mye ut som to F-5er jeg men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jepp, enig at dette er F5. De flyr nok i sammenheng med militærøvelsen her på vestlandet. Jeg så forresten en Orion her over Bergen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Harald Ådland Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Hva slags opplegg har dem for trafikkseparasjon når jagerfly flyr slik i ukontrollert luftrom? Feks hvis det skulle være en C172 i området som ikke har kontakt med noen kontrollenhet. Vil jo være helt umulig å oppdage flyet i tide når det går med den farten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Sånn er livet når man velger å fly i ukontrollert luftrom (uten å være i kontakt med LTT), enkelt og greit. Kan forøvrig bekrefte at det er F-5er som deltar i den nevnte øvelsen. Det er to trafikkflygere som har den "kjedelige" jobben å fly disse to maskinene denne uka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Stakkars trafikkflygere. Jeg misunner dem ikke å fly rundt og herje i en F-5. Det unner jeg ingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Sølvberg Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 NEi tenk dere det. Der sitter de i G-suiten sin og leker katt og mus med radarer, antiluftskyts og kvasse jagerfly - og tenker sikkert "f***, nå kunne jeg sittet og plottet FMC i 737 min over hardangervidda og spist geitost skiva mi istedet..." - "at jeg kunne takke ja til dette.." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Harald Ådland Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Heh.. så ekstremt gøy ut ihvertfall. Sinnsyk underholdningsfaktor å stå på bakken å se på. Noen sjangs for at de kommer flere ganger? Går ut i fra at dem pga støy har restriksjoner på hvor mange ganger dem kan fly over ett område så da er det vel ikke noe vits å håpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Øvelse, hvor er basen, masse jagerfly?? Fotomulighet ??? *desperat etter å få dratt på spotting* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.