AMO Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Han påstår at Wideröe ikke vil ha Tarjei pga utdannelsen hans, og det stemmer neppe. Og å si det på en slik måte er for drøyt. Siter
David von Tangen Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Den var drøy, den du kom med der, og jeg er sikker på at Tarjei en dag sitter i en 737NG eller en Dash 8 og koser seg hakk i hæl mens du sitter i kakebua i en eller annen leir og vil hjem til mammas kjøttkaker Joda hvis du kaller høyresetet i en 737 for kakebu, så blir det nok kakebu på meg i ganske nær fremtid ja Enig med Tarjei, kan du ikke skilte med å ha greid det samme, David, så synes jeg du skal holde munn og heller prøve å greie det samme enn å slenge med leppa, for noe bedre er du ikke. Vel jeg har vel aldri sagt at jeg er noe bedre en Tarjei Lundarvollen. Men hvis det var slik at han hadde vært på intervju hos Widerøe, og ikke fått seg jobb, så kunne jo det ha en sammenheng med at han kun har gått barne- og ungdomsskole. For det er vel ganske vanlig at flygere har videregående skole er det ikke? Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Tror ikke det har sammenheng med hvor du har gått og ikke gått. Jeg studerer ved universitetet og har fortsatt ingen flygerjobb. Tror du bør ha en relevant erfaring og utdannelse før de begynner å se på deg. Pilotmarkedet svinger som børsen. Er det behov for flygere (som det vil bli i kommende tid) kan de gjerne senke litt på kravene og ansette styrmenn med svært få flytimer og gi de typerating på aktuell maskin. Det har nok hendt at Widerøe har ansatt flygere med langt under 1000 flytimer eller hva som er vanlig. Er det godt med utdannet personell på markedet vil Widerøe plukke med seg de som i Widerøes øyne er best kvalifiserte. (Mange ganger flest flytimer om de ellers stiller likt). Siter
AMO Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Agnor! Det var det jeg skulle si! Men som Agnor sier, det er ikke alltid begynnelsen de ser på. Ta for eksempel Tarjei, han har fløyet en stund nå, han kan sakene sine, og kunne ganske sikkert tatt seg av en Dash 8 uten problemer etter litt trening Hva betyr det da at han ikke har mer enn grunnskole? Det holder da i massevis, nå som han faktisk flyr daglig? Dette bør du nesten forstå, og det overrasker meg at du faktisk uttrykker deg som du gjør. Folk som deg irriterer meg. Siter
Michelle Sandra Aitken Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Det tar tid å bli ansatt i Widerøe - kjenner flere med uhorvelig mange timer som ikke ble ansatt før relativt nylig. Jeg mener å huske at det tok en del måneder etter Widerøes interne kurs før jobben var et faktum. Vi må ikke glemme at der er mange om beinet! Når det er sagt, så tømmer flyselskapene en del av flyklubbene for instruktører, så hvis noen trenger å bygge timer og har instruktørsertifikatet, så er det nok en god del flyklubber som ville ønsket dere velkommen. Siter
Jan Peder Nilsen Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 David von Tangen: Jeg håper virkelig dine potensielle arbeidsgivere googler deg og ser hvordan du oppfører deg. Da blir du neppe ansatt med det første. Du høres ut som en oppblåst blære som tror du er bedre enn alle. Hvor du blir ansatt kommer ofte an på hvor mange timer du har, selv om du klarer opptakskravene. Derfor kan det godt hende at Tarjei blir ansatt når han har samlet litt flere timer på turbin. Du kommer nok til å få deg noen overraskelser hvis du tror at det eneste som avgjør er om du har vgs eller ikke... peace out! Siter
T. Paulsen Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Hm, er du fulltidsansatt? Begynn å fly Dash 8 for Widerøe. Tror styrmenn tjener ca 350.000 i grunnlønn. Bare et rykte jeg har hørt. Kanskje noen andre har en bekreftelse? 350 000 er korrekt. Og det er ingen forskjell på hva du flyr. Og så stiger det i snitt med 20 000 pr år og et ekstra hopp på 150 000 ved kapteinssjekk. Siter
Timmy Brandt Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Vi fortsetter i denne tråden.... I kø hos Ryanair Siter
Morten Haughom Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Det er lov å spekulere i om ikke SAS pilotene selv lekket dette til VG. Taktisk lurt? Siter
Fredrik J Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Til Ryanair???? Var det ikke nettopp norske flygere fra Ryanair som gikk ut og klaget over sykeordninger og trygghet? Siter
Fredrik J Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 For å ta frem disse instillingene igjen. Her ser vi at SAS Braathens har mange instillinger, men flere fly i rute. Norwegian har noen få instillinger, men bare ett fly i rute. Derfor mener jeg at vi ikke kan sammenligne antall instillinger i rene tall. Ellers så flyr jeg til Seattle i morgen og følger med i spenning på forsinkelser og instillinger. Edit: Der ble det siste Norwegian-flyet innstilt. Siter
DM Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Tro meg, hadde widerøe villet ha meg så hadde jeg begynt tvert. Go figure why not? Jeg har 9 årig grunnskole og flyskole, og det holdt for meg. Vel, jeg har da ihvertfall vært hos widerøe, bestått opptaksprøver, og bestått intervju. Kan du skilte med det samme ? Siden alt er bestått, når begynner du?? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.