Gå til innhold

Iron Eagle


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som så filmen Iron Eagle på TV3 i kveld?

Jeg sier det bare rett ut: søppel!!

Å finne på å lage en så dårlig film, er jo noe man med en gang legger under kategorien nachspiel-idè!

En tenåring "fikser" to F-16B med full utrustning for å reise til Irak og befri faren sin som er tatt til krigsfange.

Småbarn løper rundt inne på en militærbase og henter klassifisert info. like lett som slikkepinner på Narvesen.

En tulling som for første gang flyr et F-16 trekker G, leker seg gjennom avanserte manøvre og i tillegg TANKER I LUFTEN så lett som en lek.

Jeg var på vakt i NATO-hovedkvareret og så filmen. Majoren der måtte gå og legge seg i fortvilelse!

De MiG-23-flyene som irakerne hadde minte svært mye om Mirage.

Og etter en kikk i Janes-Aircraft katalog, viste det seg at Mig-23 som de valgte å kalle dem egentlig var Dassault Mirage III.

Skuffende skuffende skuffende!!

Ha en god helg og godt nyttår! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he...husk at dette er en typisk American Hero film !!!!

Mener det er en oppfølger også. Har sett den et par ganger, sitter og humrer og ler av den, såpass fortjener den. Dessuten er ingen av flyopptakene gjort i USA, men i Israel, derav Miragene, eller mer sannsynlig, Kfir, som er nesten en eksakt kopi av Mirage. Om en la merke til det, så kunne man se de Isralske kjennemerkene på flyene. Det var vanlig for Amerikanske filmselskaper å reise til Israel for å spille inn krigsfilmer, særlig hvis de skulle handle om et sted i "jallaland". Noen israelske jenter jeg snakket med for noen år siden, fortalte at Sylvester Stallone da akkurat hadde vært der for å spille inn et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top Gun realistisk?

hehe.. Det er en stund siden jeg så den altså, men er det ikke der de har med mig-26 fly (eller noe) som egentlig ikke finnes osv? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] Eller er jeg helt på jordet nå. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/confused.gif[/image]

mvh, Ole Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Frode Stølen:

Jeg så en film en gang om en kapret 747. Militæret kjørte opp i en sr-71 med lasterom som det satt folk inni... Det er jo helt sykt! De koblet seg på under 747en med et rør som var borret inn i lasterommet på den mens militærene klatret igjennom røret!

Alle vet jo at det ikke finnes lasterom i en sr-71


Det er vel ikke Critical Decission du mener? Med Steven Segal? (han var med i fem minutter av filmen)

I denne filmen bruker dem F-117 for å komme inn i et passasjerfly.

Kenneth

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Frode Stølen:

Jeg så en film en gang om en kapret 747. Militæret kjørte opp i en sr-71 med lasterom som det satt folk inni... Det er jo helt sykt! De koblet seg på under 747en med et rør som var borret inn i lasterommet på den mens militærene klatret igjennom røret!

Alle vet jo at det ikke finnes lasterom i en sr-71


Forøvrig så borret de seg ikke inn i lasterommet, men de gikk inn igjennom luken til "Avionics-Compartment", hvilket ikke er fullstendig urealistisk med tanke på at det er slik man f.eks kobler en "rednings-ubåt" til en havarert ubåt... Det er ikke dermed sagt at det er realistisk, men tanken bak er god....

F-117 StealthFighter har vel heller ikke et lasterom i den forstand, men det er jo et bombefly med plass til bomber, så hvorfor ikke folk?

------------------

Kenneth G. Sørensen

De-Icer ved WF Torp

Kenneth@Airpics.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Morten Nesvik:

Folkene som laget Iron Eagle mente tydeligvis at den var så bra at den fortjente TRE oppfølgere......

Den tredje filmen i rekken har visstnok luftkamper mellom Mustanger og "Migs" (Som egentlig er F4 Phantoms"..........

Selvfølgelig vinner Mustangene!

 


Om ikke jeg husker feil (og det hender da ofte!), så er det vel ikke P-51 Mustang som er med, men AT-6 Texan (Harvard).... Er mange år siden jeg så de filmene, men jeg mener å huske at det var noen AT-6'er med gamle maskinkanoner som vant over noen mer moderne jet-maskiner....

Correct me if i am wrong!

------------------

Kenneth G. Sørensen

De-Icer ved WF Torp

Kenneth@Airpics.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot Iron Eagle være Iron Eagle og brukte min oppmerksomhet på Discovery. De sendte et program om Boeing 747's historie. Meeeget bra og interessant. Jeg hadde sannsynligvis mye større glede av det, enn noen av dem som så Iron Eagle. Og det til tross for at jeg har sett programmet på Discovery før. Blir aldri lei slike programmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en film en gang om en kapret 747. Militæret kjørte opp i en sr-71 med lasterom som det satt folk inni... Det er jo helt sykt! De koblet seg på under 747en med et rør som var borret inn i lasterommet på den mens militærene klatret igjennom røret!

Alle vet jo at det ikke finnes lasterom i en sr-71

------------------

LN-STO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Ole Martin Walberg:

Top Gun realistisk?

hehe.. Det er en stund siden jeg så den altså, men er det ikke der de har med mig-26 fly (eller noe) som egentlig ikke finnes osv? [image]
[/image] Eller er jeg helt på jordet nå. [image]
[/image]

mvh, Ole Martin

Top Gun var faktisk en ganske realistisk film, flygingen altså.

De tok seg vel friheter som en virkelig pilot ikke ville tatt....slik som å "blåse" tårnet.

En annen ting er ulykken med Tomcat'en. Canopyen ville vært vekk fra flyet Før pilotene ville ha truffet den.

Det var visstnok Mig-28, den eksisterer ikke. Det var brukt F-5'er her. Dette kan ha vært av politiske grunner. Slike luftkamper mellom amerikanske og russiske fly har jo ikke offisiselt forkommet på 80-tallet.

Jeg liker Top Gun....å se den på DVD med digital surround er bare helt topp!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Critical Decision er den beste filmen jeg har sett med Steven Seagal. Hvorfor? Fordi han dør så kjapt og jeg slipper å se ham mer.. -GLIS- Filmen er ellers ren søppel, ikke spes. severdig. Ille nok med en American hero som ofrer seg om ikke man har enda en som overlever hele veien og dyrker seg selv så det holder.

 

Håvard

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Martin Kaareng:

Kenneth, had du sett bomberommet i F-117? Det er IKKE stort [image]
'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Martin

Nei, jeg har ikke sett bomberommet på en F-117, så jeg har ingen formening om hvor stort det faktisk er...... Men med tanke på at det faktisk er en film vi snakker om her, så tror jeg nok at jeg skulle klart å putte en god del mennesker inni der..... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

------------------

Kenneth G. Sørensen

De-Icer ved WF Torp

Kenneth@Airpics.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Geir Gundersen:

En annen ting er ulykken med Tomcat'en. Canopyen ville vært vekk fra flyet Før pilotene ville ha truffet den.

 


Ville den det? Er det en mekanisme der som faktisk skyver den unna flyet, eller overlates det til luftstrømmen? Om ikke jeg tar feil (og som sagt så hender jo titt og ofte) så var vel flyet i "Flat-Spin", og da er det vel ganske sannsynlig at canopyen ville holde seg ganske nærme flyet med tanke på at de faller ned uten betydlig fart i horisontal retning?

 

Jeg vet nå ikke jeg, men det virker iallefall logisk.... :/

------------------

Kenneth G. Sørensen

De-Icer ved WF Torp

Kenneth@Airpics.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Moren [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

quote:

Den tredje filmen i rekken har visstnok luftkamper mellom Mustanger og "Migs" (Som egentlig er F4 Phantoms"..........

Selvfølgelig vinner Mustangene!

Jeg tror nesten du må se slutten en gang til. Det er f16 "f5" flyet som vinner. De har blinksa litt der. For først er det en "f5" og så henter de noen klipp i fra 1nen og da er det plutselig et f16 fly man ser. Det er mulig eg husker feil men er ganske sikker.

------------------

Masse Hilsen

Tor Harald Tessem

http://www.thtessem.com" TARGET=_blank>www.thtessem.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tor Harald!

Jeg legger meg flat.... Jeg har ikke sett andre Iron Eagle filmer en den første og baserte min påstand på hva jeg hadde hørt fra andre.

Mens vi snakker om fantastiske og realistiske flyfilmer, er det noen som husker "USS Nimitz forsvunnet i havet"?

------------------

Morten@Nesvik.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I engelske fly ligger det en sprengladning i selve canopyen som sprenger glasset....i de amerikanske utløses hele delen med ramma rundt glasset, av en sprengladning.

Jeg har et sted en forklaring på hva som skjer når piloten skyter seg ut av et fly, men jeg klarer ikke å finne den i skrivende stund. Den skal iallfall være konstruert slik at canpyen tvinges bort fra flyet når den utløses. Det ble nevnt at det som hendte i Top Gun ikke skal kunne skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canopyen blåses opp fra cockpit av sprengladninger. Hvis flyet er i fart vil den gå bakover. Uansett går den av med ganske bra fart, så det skulle ikke være fare for at den kommer i veien for flyet eller pilot(ene). Noen brøkdeler av et sekund etter at canopyen er blåst vekk skyter raketter i setet til piloten hele setet med piloten ut av cockpit. Hvis det er to piloter vil de skytes ut i forskjellige retninger.

KAB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...