Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Om ett par uker skal vi lage en yrkesmesse på skolen, der jeg skal ha pilot/flygeleder. I den forbindelse lurte jeg på om det var mulig å bruke ASRC på et lokalt nettverk? Ønsker nemlig ikke å kjøre ATC radar screen. Fordi jeg skal kjøre det på en maskin uten FS installert. Noen som har peiling? ""

/Mathias

Skrevet

Jo, det er mulig å bruke ASRC på nettverk, bare pass på å få de nødvendige portene åpnet på en eventuell brannmur. Det går heller ikke an at flere PCer er koblet til VATSIM samtidig med mindre alle PCene har egne IP-adresser ut, noe som ikke er vanlig på mindre LAN

Skrevet

Hmm, da jeg sendte e-post til VATSIM (anlednig et lite lokatlt LAN) for en stund tilbake ble det sagt at ASRC bare kunne kobles opp mot VATSIM, og ikke LAN...

Hvis det går er det jo topp!

Skrevet

Ok, er jeg som har misforstått nå. Man må være koblet opp til en VATSIM server for å bruke ASRC ja. Trodde det var snakk om en slik oppkobling gjennom nettverk "". Men som det allerede er sagt går det ikke an å bruke ASRC på et lokalt nett

Skrevet

Hvis det er enn slik "yrkesmesse" i 10. klasse, så vil jeg si deg at ihvertfall der jeg gikk (hosletoppen) så var ikke det så ekstremt seriøst tiltak. Jeg og noen andre representerte pilot/flyvertinne/flyvert og vi hadde bare noen bilder fra fly og en plakat hvor det stod hva man trengte for å bli pilot eller flyvertinne/flyvert. Det stod også litt om hva det gikk ut på. "Messen" varte vel i 30min og var ikke store greiene å forbrede seg til, så å dette opp en PC med et slikt program er vel litt "overkill". (hvis dere har det like dårlig som vår skole da)

Skrevet

Dette tror jeg varierer. Hos oss holdes det over to hele dager, men hele regionen kommer til et sted og kikker. Selv måtte jeg sitte to timer i buss i 10. klasse for å dra på yrkesmesse... men det var litt artig, desverre lite om pilotyrket. Det nærmeste jeg fant var litt info om å bli pilot i forsvaret...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...