Gå til innhold

SAAB MFI-15 Safari Fakta


AMO

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg leter desperat etter fakta rundt flyet nevnt i overskriften, på google og alle andre plasser men jeg finner ikke ""

 

Så jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med alt av spesifikasjoner, begrensninger, fakta og slikt om flyet?

 

Jeg visste ikke om dette var rett emne, men det får så være ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jörgen, fortvil ikke, i disse dager jobbes det med en full ystsmesimulert Safari med en realistisk modell, et realistisk panel og en realistisk VC, vi satser på å bruke god tid og få med de aller minste detaljer man kan finne, og regner med å bruke et halvt år på modellen ""

 

Og det beste er: DEN BLIR GRATIS! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har en bok om Safarin som rekommenderas varmt:

 

http://www.hobby.se/books/Safari.html

 

Jag flög Safarin på NAC. Härlig flygmaskin! Skulle gärna se att någon gjorde en till FS, med VC och det hela! ""

 

En kongebok! Jeg lånte den av sjef for NAC Maintenance (A/S?) tidligere i år. Den er på min ønskeliste... Men ingen i Sverige sender til utomSvänskan eller "utlandet" på norsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må gjerne nevne kilder som kan hjelpe ytterligere, vil gjerne ha all mulig informasjon om flyet, tegninger og slikt også hvis det er publisert!

 

Vel.. Hva med Saab som kilde?

 

Jeg har mange svært detaljerte tegninger av Safarien som jeg har fått etter forespørsel hos Saab...

 

Er noe jeg skaffet meg for noen år siden da jeg så etter et modellfly-prosjekt å pusle med...

 

Har forøvrig bare gode erfaring med å få tegninger fra produsentene...

BAe sendte meg enorme blueprints av J-31 på forespørsel om tegninger, og Bombardier sendte meg noen flotte modellfly-tegninger av Twin-Otter...

 

Så, det lønner seg å spørre... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...