Jan Harald Olsen Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Det med at rullebanen i molde er for kort som de skriver, er neppe grunnen til at de dro videre til bergen, det er nok fordi bergen er en teknisk base. Det er iallefall prosedyre, som er vanlig med slike typer tekniske feil. Har skjedd flere ganger at WF fly har kommet til BOO hvor det egentlig skulle ha landet på f.eks Rørvik osv...hvis det hadde landingshjulproblemer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Det beror på... Har du använt "alternate gear extension" som det heter på Fokkern så kan du inte få upp det igen, vilket kan vara ett problem i en missed approach. Varför fick de inte ut alla hjul? Berodde det på att de hade förlorat hydraulik trycket? Då mister man också styringen på näs-hjulet och man har begränsat tryck i de vanliga bromsarna. Mister man broms ackumulator trycket också så måste man använda "alternate brakes" som inte har anti-skid funktion, villket innebär att man behöver längre rullebane... Det kan m.a.o. vara smart att gå till en längre rullebane, i tillägg till att där finns teknisk bas. Samma gäller WF som dessutom har regler mot att landa på kortbana med systemsvikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Akkurat samme situasjon oppstod under Bergen Air Show. Jeg vet ikke om det var planlagt eller ikke den gangen da men...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SH Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Akkurat samme situasjon oppstod under Bergen Air Show. Jeg vet ikke om det var planlagt eller ikke den gangen da men...? Jo, det var planlagt......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Bugten Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Og nok et fly med landingshjulproblemer. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112193 Tydelig et problem dette med elektronikken, som jeg stilte spørsmålstegn med tidligere i tråden. OG bemerkelsesverdig OFTE. Dette bør sjekkes med raskere intervaller hos flyselskapene. Noe må gjøres. Hører jo snart om dette dagelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Ja, ganske dramatisk igjen dette. Syns det nesten daglig nå slås opp hendelser i luftfarten i våre nærområder. Det må jo ha vært ekstra ille med en slik avslutning for den lille Fokker'en fra Australian Airlines etter sikkert en veldig lang tur, selv om den siste mellomlandingen var i Wien da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Har du ikke hørt om Australians nyeste rute? Sydney-Wien-Stockholm. Ble startet nå 1. januar, så det var jo synd at dette uhellet skulle komme så raskt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Ja, ikke sant.. Men tragisk egentlig at en jentunge som journalist i Norges største avis ikke klarer å koble byen Wien med Austrian Airlines før hun publiserer dette, men istedenfor skriver Australian Airlines bare fordi ordet ligner.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.