Gå til innhold

Voice problemer, igjen!


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Stadig får jeg meldinger om at jeg er "broken" når jeg sitter ATC... jeg har sjekket denne tråden, men fant ingen svar som hjalp!

 

Er det noen som vet andre svar for å få vekk hakkingen når jeg prater? Når jeg flyr som pilot så har jeg ikke problemet, kun som ATC.

 

Takk for hjelp.. setter pris på alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så rart er at noen hører meg så hakkete at de nesten ikke skjønner det mens andre hører meg perfekt. Kom et fly nå inn til meg på Kjevik og han sa at han hørte meg uten hakking.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvilket headset har du?

 

Et headset til 1200,- kr (butikkpris): Steel Sound 5H USB Headset

 

Så headsetet er det ikke noe galt med...!! Det er bedre enn hva mange andre har på VATSIM.

 

Kan det være at selve knappen du bruker til å aktivere micen ikke er helt 100%? Hva med å teste med en annen knapp

 

Jepp, og fortsatt hører noen meg broken.

 

---------------------

 

Men nå har jeg har fått en pilot til og han hører meg meget bra... og som sagt, når jeg flyr som pilot så er det alltid "5 by 5"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg flyr som pilot så har jeg ikke problemet, kun som ATC.

 

Beklager Håvard, men du var litt broken som pilot også..

broken men leselig...

 

Så mitt forslag er at det er micen din. Er dette USB så forsøk å reinstaller USB 2.0 driver. ""

 

Eller sjekk om du ikke har fått noe hardware feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Håvard, men du var litt broken som pilot også..

broken men leselig...

 

Det var veldig merkelig. Jeg har fløyet ekstremt mye nedover i Europa og hver eneste gang har jeg fått "5 by 5"! Aldri fått en eneste klage fra noen der, heller det motsatte.

 

Det virker som for meg at dette er engangstilfeller som skjer fra gang til gang siden noen opplever det, andre ikke.

 

Jeg har reinstallert USB driver og lydkort driver.

 

Og for å si det helt klart slik at vi slepper å si det samme hele tiden: Det er ikke micen som er feil! Jeg har testet den i ASRC, SB3 og i Windows og hver eneste gang så hører jeg meg selv perfekt. Micen har scoret høyere enn hva mange andre klarer å få til på markedet...!

 

 

Kanskje det er voice serverne til VATSIM som er litt på trynet? Takk for hjelpen så langt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er voice serverne til VATSIM som er litt på trynet? Takk for hjelpen så langt

 

Det er nok det Håvard. Jeg opplever også at folk sier jeg er broken men selv hører meg fint på testene.. Så til slutt bestemte jeg meg for å bruke..

 

rw.liveatc.net og logget opp med UK-1 , etter det har jeg vært mindre broken, og ihvertfall mer stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for testene er alltid perfekte når jeg kjører dem!

 

Jeg bruker akkurat samme oppkobling. Jeg bruker UK-1 som server, og så bruker jeg rw.liveatc.net som voiceserver.

 

Men jeg tror jeg får legge meg til ro med at det rett og slett er serverne som er problemet her, inntill det kommer andre forslag?

 

 

Takk skal dere ha alle sammen hittil! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare ett tips,jeg har ett Headset(husker ikke navnet) som er kjøpt på Clas Ohlson til 249,og ejg må si at jeg er DYPT imponert av headsettet,har aldri hatt noen problemer med det, og jeg hører alle godt og vel,og alle hører meg ""

 

Akkurat nå er dette på LIDL til 99,90

 

Så hvis problemet ikke løser seg,så kan dette headsettet være greit og ha i mellomtiden ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim er visst en av personene som ikke har lest hva jeg har skrevet ovenfor... ""

 

Hvis du skroller oppover og leser hva jeg har skrevet, så vil du se 110% klart at det ikke er noen problemer med headsetet mitt! "" Det vel også en grunn til at headsetet mitt kostet 1000 kr mer enn dit? (hører mye på musikk, og det ble skrytt høyt opp i skyene av proffer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim er visst en av personene som ikke har lest hva jeg har skrevet ovenfor... ""

 

Hvis du skroller oppover og leser hva jeg har skrevet, så vil du se 110% klart at det ikke er noen problemer med headsetet mitt! "" Det vel også en grunn til at headsetet mitt kostet 1000 kr mer enn dit? (hører mye på musikk, og det ble skrytt høyt opp i skyene av proffer)

 

Hehe,der har du meg,er litt for rask på Foten noen ganger ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan si med ganske stor sikkerhet at hvis man har problemer med voice er det ens engen side/ oppsett som er feil konfigurert.

 

Av og til, spesielt på søndager, er presset på voice serverene stort og man vil merke dårligere kvalitet.

Dette kan også svinge litt, men hvis du har konstant dårlig voice, ville jeg tatt en kritisk titt på oppsettet mitt før jeg har lagt all skylden på serverene som tross alt fungerer helt fint for de fleste andre.

 

Jeg har funnet ut, etter 8-9 forskjellige headset, at det nesten billigste fungerte best (Hama!!) De som var betydelig mer kostbar hadde for dårlig mic - Til TROSS for en svimlende pris. Så pris er ingen garanti for fungerende voice.

 

Jeg ville gått kritisk inn på oppsett av brannvegger i router, windows, virusprogram og spesielt det beryktede Norton Internet..... (husker ikke hele navnet) som gjør at voice og annen utveksling av data sjelden fungerer bra.

Deretter kontrollere oppsett av mic og lydegenskaper.

Hvordan behandler din ISP voice kommunikasjon, har de noen begrensninger?

Båndbredde?

Forwarding av porter?

 

Det står skrevet kilometer av tekst om dette på ASRC forumet og AVC forumet. Har du lest noen av de utallige tipsene som har kommet fram der?

 

Synes det er noe enkelt å avskrive dette som et problem på serverene og deretter la være å bruke voice. Det koster litt arbeid og lesing + konfigurering av PC, men det er verd det når du til slutt har fått det til.

 

Lykke til med videre studier.

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar, Ivar!

 

Men hvis mikrofonen hadde vært dårlig, da hadde jeg vel ikke hørt meg selv klart på testene heller? Jeg hører jeg 100% krystallklart når jeg kjører test i ASRC og i Windows.

Mikrofonen har også fått ekstremt bra score i tester!

 

Jeg har gjort alt dette med router, åpnet porter som ASRC krever og har gjort alt annet som jeg har fått tips på fs.no (fra deg i en tidligere anledning), ASRC manualen og forumet.

 

 

Takk skal du ha for flott svar ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...