Gå til innhold

MAC + FS = ?


Kartik Chadha

Anbefalte innlegg

Men ved bruk av Virtual PC skulle det vel kunne gå?

 

Virtual PC er altfor treg, og takler ikke kompliserte spill/simulatorer i det hele tatt ""

 

Mac kan forøvrig ikke kjøre exe filer, så MFS kan ikke benyttes.

X-Plane er et alternativ, Fly II et annet.

Fly II er noen år gammelt, så dersom du kjører et OS 10x operativsystem

er det ikke sikkert at alt er like kompatibelt. (Det er en stund siden jeg kjørte FlyII på Mac'en min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan vente til MAC kommer med Intel-chips ""

 

Den første PowerPC med PCI Intel Chip og Prosessor kom allerede i 95. Da ble PowerPC 6100 levert med mulighet for og kjøre Windows etc.....mend et sugde noe enormt.....hvorfor man trenger mac i dag? ikke vet jeg....design og rask oppstart er det eneste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med strukturen på mac som gjør at enkelte ting går mye raskere!

 

Ta f.eks kjøring av såkalte "softsynther" (plugins til musikkprogrammer) eller rendring av video når man redigerer.

 

Med samme eksterne hardware og programvare gir min G4 powerbook nesten dobbelt så bra ytelse som Pentium4-PCen min. Begge har like mye ram (1GB), men PCen har halvannen gigahertz mer å rutte med i prosessoren.

 

Men PCen funker best til de fleste andre ting da.. det skal sies.. men når det gjelder musikk og video så er macen HELT suveren.

 

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp...som jeg har nevnt tidligere, Mac er bra på flytall beregninger.....Apple konstruerte sin prosessor struktur i et marked hvor minne var billig, derfor RISK teknologi, mens IBM og Intel gjore dette noen år tidligere da minne var svine dyrt og det har de slitt med siden....men når det nå kommer ny prosessor familie fra Intel skal du få se på ytelser som er på apple nivå innen rendring, og bedre på andre ting.....jeg var faktisk på et tidspunkt en av de som solgte mest Apple i Norge for mange år siden, så hjertet slår noen slag ekstra når jeg kommer i nærheten av en mac...sukk.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...