Gå til innhold

Kastrup Real Time Flyin!, 28/8 - 14.00Z - 22Z


O85_

Anbefalte innlegg

 

[image]http://home.chello.no/trettum/LOGO2.gif[/image]

 

The VACCSCA event team is pleased to welcome you to a new type of flyin that has never before been tryed out in any Scandinavian country!

This flyin will take place at Kastrup airport in Denmark (EKCH) at August 28th 2005, and we are looking forward to give you clearance to the Copenhagen airspace.

 

So what is so special with this flyin?

We promise you a type of flyin that most of you never before have tried: This flyin will only contain flights that is simultaneously flown in real life to or from Kastrup airport. Therefore, all pilots wanting to participate on this flyin needs to book one or more flights from the list of real flights provided by us. The pilot will then recieve slot time, flightplan, callsign and a lot more from us. So every aircraft you meet in the air to or from Kastrup you know you would have seen if you were a real pilot flying the same route. But be quick to book the flight(s) you want to fly before somebody else takes it, and read more under the pilot information.

 

Visit Kastrup Real Time Flyin! to book you're flight's or ATC position! ""

 

WELCOME!

 

Best regards from the Vaccsca Event team!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herfra kan jeg kun opfordre alle til at booke en flyvning. Der er et par interessante ture ind i mellem.

 

Vi har skaffet real-life data fra alle afgange/ankomster i Kastrup, så der er også et par cargo-flyvninger. Desuden er de flytyper der blev brugt den dag inkluderet, hvilket giver et par 747-flyvninger. ""

Jeg har set et eller andet sted, at der er noget der er ret glade for den flytype for tiden ""

 

Desuden har vi naturligvis alle de normale SAS ture rundt i Europa, så selv om flyvningerne til fra Norge/Sverige så er det jo alletiders mulighed for at komme lidt rundt til andre lufthavne.

 

Husk, at de fleste ture også har en returflyvning. Så der er masser af muligheder for at lave et helt flyve en dags-løn hjem. ""

 

For dem af Jer, der er nye på vatsim, men gerne vil være med. Så skynd dig at flyve alt det du kan til/fra Kastrup i løbet af ugen, så du føler dig sikker dernede, og dermed kan deltage. Husk at læse "pilot information" på siden, og så book en tur eller to.

 

Alle der har været med i planlægningen håber, at der bliver knald på! """"

 

/Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis en person kommer inn mot Kastrup og ber om landingsklarering uten en real rute.

Får han ikke landet da eller?

 

Uansett. Hvis dere får booket alle disse flightene både ut og inn så er jeg sikker på at dere kommer til å få det utrulig fett der nede. Det er sånn trafikk som man bare kan drømme om på en hverdag iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått en liten feil her..

 

Booket nå nettopp SK2869 fra Bergen til EKCH... saken er bare det at dere har satt ENBO som ICAO kode fra ENBR, så FPLen min ser slik ut fra Bergen til Køpenhavn:

 

STT UZ202 STO UM609 BNN UZ103 RBU UL996 SVD ""

 

Dette blir jo helt feil, fordi den starter fra Bergen, så jeg har hentet inn ekte FPL for ruten nå nettopp, og den er slik:

¨

SOXUS UM725 AAL UT54 ROSBI

 

Bare slik at jeg ikke kommer feil inn her ""

 

GLEDER MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop vært med på dette og landet i BGO, jeg mener at en skal se de andre flyene, men det gjorde ikke jeg, klarte heller ikke få kontakt med twr,dep..osv ved hjelp av micen, er det ikke "insert"på tastaturet som er standard for snakking på mic...er usikker...ble tungvinnt å mååtte skrive alt til twr og slikt. Men selve opplegget var jo kanonbra, men som nybegyner ble det nok litt for hefitg for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en flott kveld! Fikk kun tatt avgang fra CPH bound for Milano.

Planen var å fly tilbake, men i siste øyeblikk bestemte jeg meg for å innstille Scandinavian rute SK688 Milano - Kastrup.

Grunnen var at jeg ikke følte meg helt vell ved å sitte ved PCen, så jeg tar heller turen ut i friskluft å vasker litt bil.

Uansett flott arrangert event, knallsukseè spør du meg! Ha en fortsatt flott flykveld alle sammen! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for et hyggelig FlyIn, enroute Roma-Kastrup-Oslo/Gardermoen,

Callsign Polar8784 heavy, var ingen booked flight dette men full atc ved mellomlanding EKCH og videre tur Oslo, ingen problemer på Kastrup med en ikke booked flight, så helt topp. ""

 

Takker også for mottakelsen i Oslo en sen kveld... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh ha ja... Trafikken er ved at stilne af nu.

 

Er du sindssyg vi har haft travlt. En kæmpe tak til alle piloter som kom forbi. Og en endnu større tak til alle ATC'er.

Jeg sad mest som Ground, så jeg har slet ikke haft tid til at kigge op og se hvordan det gik på fx APP eller CTR.

 

Men hvor var det sejt at se, hvor så mange kom til deres SLOT-tid.

 

Jeg vedhæfter lige et par billeder af min skærm i løbet af aftenen. Allesammen taget inden for den første time af fly-in'et. Derefter havde jeg ikke tid.

[image]http://noerkjaer.com/download/ScreenShot01.jpg[/image]

[image]http://noerkjaer.com/download/ScreenShot02.jpg[/image]

[image]http://noerkjaer.com/download/ScreenShot03.jpg[/image]

 

Som nogle måske har set, hvaed jeg lavet flightstrips til at bruge. Her er hvordan det så ud hjemme kl 23.

Alle dem der havde været gennem ground blev smidt på gulvet.

Så hvis nogle spørger hvor mange fly vi havde, vil jeg svare ca ½ kvadratmeter.

 

[image]http://noerkjaer.com/download/flyinstrip.jpg[/image]

 

Nu kunne jeg godt drikke en kold øl!

 

/Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar-> ved du hvor mange øl, os danskere drikker? ""

 

Det var en rigtig god aften.. Jeg sad på Departure, Delivery og Control aftenen igennem og jeg må sige, at jeg faktisk kun havde meget "professionelle" piloter, det var helt kanont!

 

Så jeg vil takke alle piloter, ATC både i Danmark såvel som i Udlandet.. Og en kæmpe TAK til event-teamet! Det gjorde i sq godt! (Jeg vil gå så langt som at udnævne dette som det mest vellykket Event i Scavacc historie! "" )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læg forresten mærke til Arrival/Departure listen. Den er fyldt helt op fra A-Z. Så nogle af flyene begyndte at "forsvinde" fra listen, fordi der ikke var plads. Skabte lidt forvirring i min kontorstol nu og da.

 

Til de af piloterne der skrev til mig undervejs, så beklager jeg megte korte svar, der måske kunne lyde sure. Det har ikke været meningen, jeg havde blot ikke tid til chats. Og jeg havde ikke en anelse om, hvem der var hvem på vej ind i går.

 

Men igen tak til alle piloterne. I opførte jeg eksemplarisk!

 

/Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læg forresten mærke til Arrival/Departure listen. Den er fyldt helt op fra A-Z. Så nogle af flyene begyndte at "forsvinde" fra listen, fordi der ikke var plads. Skabte lidt forvirring i min kontorstol nu og da.

 

Til de af piloterne der skrev til mig undervejs, så beklager jeg megte korte svar, der måske kunne lyde sure. Det har ikke været meningen, jeg havde blot ikke tid til chats. Og jeg havde ikke en anelse om, hvem der var hvem på vej ind i går.

 

Men igen tak til alle piloterne. I opførte jeg eksemplarisk!

 

/Peter

Sad på Final og havde kun arrivals til EKCH på min liste. Den lå konstant fyldt op til omkring N, og en overgang ned til S...

 

Rigtig sjov event. Tak herfra til alle.

 

NBNBNB - Hvis nogen af jer har optaget eventen ved at gemme Servinfo data, så kontakt mig venligst. Jeg savner data for 14z-17z igår.

 

 

/SSO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...