Gå til innhold

Groupflight til Bulgaria paa fredag?


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Bare en liten hilsen fra Bulgaria her!

Denne beskjeden blir kort da jeg bare har 10 min igjen paa internettkafeen her.

Jeg planlegger en charterflight fra Vaernes til Varna forstkommende fredag, samme dag som jeg kommer hjem.

Har allerede bestillt ATC der nede, saa vi faar bare vente aa se om noen dukker opp.

Siden dette er den siste charterflighten jeg rekker i ferien, men skolen som starter neste uke saa hadde det vaert goy om en gruppe nordmenn tok turen nedover.

Regner med at jeg er klar for avgang fra Vaernes rundt kl 18 norsk tid, hvis endringer oppstaar for senere avgang vil jeg si i fra om dette.

Kommer til aa fylle ut mer informasjon naar jeg kommer hjem, og haaper virkelig at noen vil vare med!

 

Vi snakkes, og ha en fortsatt flott uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er muligens med, enten med Mytravel A330-300 fra osl til Varna(fløy den ruten ifjord) eller med Britannia 737-800 til Burgas(reiste den ruten i juni).

 

Bulgaria er okey sted det. Anntar du er i golden sands, var der i fjor, men likte bedre sunny beach der jeg var i år. Mindre prostituerte der, som har en tendens til å bli ganske pågående ""

 

Hvor lang tid tar det?

 

Ca 3 timer fra gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Er sånn middels ny på vatsim, og har bare hatt flighter innenlands. Har ca. 30 timer totalt, men har ikke kart over Bulgaria. Er dette en tur som kan passe for meg, eller er den kanskje litt for krevende?

Går helt sikkert fint. Det er ikke mye forskjell fra å fly i Norge. De har ingen spesielle prosedyrer som du ikke er vant til fra før av. En gang må jo være den første "" Kart finnes HER ""

Jeg er med på turen. Finnes det noe bra freeware scenery for Bulgaria?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Er dette en tur som kan passe for meg, eller er den kanskje litt for krevende?

 

er helt flatt der i området rundt flyplassen og bare en rullebane, så tro det skulle gå fint ""

 

 

edit: anngående scenery, så har jeg bare klart å oppdrive komplett mesh for bulgaria og afcad filer for varna, burgas og ett par til. Ligger på avism.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på EAD mange mange ganger nå, men jeg finner ikke de kartene folk snakker om. Har leitet rundt i menyer og undermenyer, men har ikke sett snurten av et kart. Hvor dum er jeg?? Terningkast noen??

 

Terninkast 1.

Ikke dum selvom du ikke finner noe på den siden gitt... uhorvelig rotete! Hvorfor ikke bare ha en link der det står: Charts ?

Finner ikke noe der selv. Har AIP Norge... hjelper ikke mye i Bulgaria det.

Tror det blir RMK/NO CHARTS hvis ingen gidder å sende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive tilbakemeldinger på min forrige post! Tror jeg kanskje tar sjangsen og er med på turen. En gang må jo bli den første.. ""

 

Har vært inne på EAD mange mange ganger nå, men jeg finner ikke de kartene folk snakker om. Har leitet rundt i menyer og undermenyer, men har ikke sett snurten av et kart. Hvor dum er jeg?? Terningkast noen??

 

Hei, har selv leita mange ganger på den siden uten å finne noe, men i dag fant jeg kartene! Når du har logget deg på og har instalert JAVA script greiene, trykker du på enter (ordet ikke tasten ""), og da kommer det noen meldinger om noe java greier. På disse meldingene trykker du godta, accept eller noe den duren og etter en stund kommer det en liten meny på venstre side. I den menyen trykker du PAMS light. Da kommer det opp noen forskjellige ruter der en velger hvilket land o.l en vil se kart fra. Foreksempel, hvis du vil se kart fra Norge, velger du Norway som land, AIP som AIP type og AD som part. Da kommer det opp en liste med kart til alle (?) flyplassene i Norge. Håper dette kan være til hjelp ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens, da er jeg kommet meg trygt ned på bakken etter en flott ferie i Golden Sands og en skikkelig artig cockpit tur hjem.

 

Føles helt rart å sitte ved PCen nå, men blir nok vant til det om ikke lenge, blir spennende å se hvordan jeg takkler det å sitte bak spakene i simulatoren i kveld.

 

Avgang går som planlagt fra Værnes (herlig å kunne skrive æ, ø og å igjen!) klokken 1800 norsk tid.

 

Dere får lete litt etter kart på de anngitte linkene ovenfor, Einar har i tillegg gitt dere en link til FS2004 scenery for Varna.

 

Ruten jeg kommer til å fly i kveld er som følger;

 

TGA UM609 BBU UL997 SORPI UL727 PENOR UN133 GRU UL621 BUKOV UP727 ARGES

 

Distansen er på 1422 NM, noe som gir oss en flygetid på 3h 30min.

 

Jeg kommer til å bruke en Boeing 737-800 fra Britannia med mitt vanlige charter callsign, "BLX375". Min oppstart vil være fra gate 44, følgende gater er derfor ledige for utenlandsreiser:

 

31, 41, 42, 43, 45. Flyr du fly som er på størrelse med, eller større enn B767/A330 skal parkering skje enten på M1 eller M2.

 

Hvis vi ikke får ATC service på Værnes eller underveis kan rw.avsim.net/bulgaria brukes for chat/traffic information. Men husk, om flyplassen blir traffikert av piloter som ikke er inne på voice kanalen skal tekst brukes!

 

Da gjenstår det bare for meg å ønske dere alle velkommen til å være med på en flott tur til "Bulgarien"! ""

 

Edit: Tenkte bare jeg skulle legge til at jeg har fått bekreftet fra Bulgaria at vi kommer til å få ATC service der nede! Ikke ofte man ser Bulgarsk ATC online på VATSIM, så benytt muligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra å høre at du kom deg ut igjen av landet, gangske streng på det meste. Likte skiltet i passkontrollen på Burgas: "No payments here" ""

 

Fikk du sett(og hørt) noen tu154'er på flyplassen da? Så noen fra Via Bulgaria når vi var der, helt fantastisk lyd av de flyene ""

 

Jeg tar iallefall turen nedover i 18 tiden fra oslo til varna med A333 mytravel.

Rute: ENGM GRM TRF SORPI MOGLU OSLOB PENOR KOSEL KRT GRU VAVEK LDZ LUBEN JED GALKI TADOR KEROM ROMKA KARIL REBLA DEMUN PELUR BURKEL ARGES BALIK WRN LBWN (lang gitt "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og i like måte Ivar "" Fin tur dette!

Litt synd med lite ATC i Norge,men det er jo Fredagskveld og andre ting og gjøre for de fleste..Ehh.*Gremt*

Følgende flyr ned til LBWN:

 

BLX375 Ivar Skaugstad

BLX876 Per Jensen

MYT673 Even Ericson

N70KY Bjørn Peterson

VBX094 Espen Furfjord

VBX161 Einar Kristiansen

VKG318 Martin Mayer

 

Ha ei forteffelig landing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var også jeg nede, og tilbake i Varna.. ""

Artig å få oppleve andre prossedyrer, var skikkelig nøye med vektoreringen denne ATC'en, men en dyktig kar!

Skulle egentlig ta turen tilbake i kveld, men er ganske så sliten etter 12 timer med reise.. ""

Blir nok tidlig i seng vil jeg tro, men takk til dere som ble med, dette var meget hyggelig! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også takke for en hyggelig tur. Selv om jeg ble litt i bakleksa på dere andre. Daglige gjøremål.. og en klargjøring av fartøyet...

 

 

De tøffeste av oss flyr derimot tilbake... (Hvem tør forlate sitt fly i Bulgaria?)

Vi er as we speak på tur tilbake til Norge. Og har beregnet landinger rundt 02.00-02.30 .. Å da snakker vi selfølgelig ikke om Værnes.. siden han sviktet på returen ""

Meeen. vi klarte overbevise samlingen om at verdens lyse damer er i Bodø, så alle er seff på tur dit ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...