Gå til innhold

Utbygging av Kjevik


Andreas Ommundsen

Anbefalte innlegg

Da er det klart! Kjevik skal bygges ut for ca. 13 millioner kr. Dette er en gledelig nyhet for oss sørlendinger å høre, for denne flyplassen trenger en liten "oppfriskning". Utbyggingen er først satt til terminalen, henholdsvis innenlands, og vi forventer store forandringer her. Utbyggingen er allerede satt igang og vil være ferdig i månedsskiftet oktober/november. Så kanskje andre flyselskaper får øynene opp for Kristiansand i fremtiden? Rullebanen vil bli forlenget senere.

 

Fædrelandsvennen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i alle fall sikker på at det skal bygges ut i nordenden. Husker dere huset som stod der, cirka rett under innflyvningslysene? Snakket med flyplassjefen for en god stund siden, og han sa de faktisk ikke hadde lyst til å flytte ut. ""

 

Nå er huset revet, men heldigvis fikk jeg tatt bilder av det før det forsvant. Siden huset er revet, mistenker jeg derfor utbygging i nord. De kan vel bygge ut i sør også, men det blir nok dyrt...

 

Her er bildet:

 

[image]http://www.avsim.com/hangar/fly/josve/hpage/images/pics/approachouse.jpg[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det revet? Jeg husker huset fra min tid på Kjevik. Men det ligger vel flere hus i det området, bl.a. et nyere hus nærmere krysset til hovedveien?

Ellers ville det vel blitt ramaskrik om man bygde flyplassen videre ut i sjøen. Kan ikke tenke meg at de som driver campingplassen på Hamresanden synes det hadde vært noen god ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det revet. Det ligger flere hus i området, sånn cirka som du beskriver. Når det gjelder utbygging mot sjøen, så tror jeg det en gang i tiden kan bli aktuelt, for i nordenden begrenses jo utbyggingen av fjell og max glideslope kan jeg tenke meg. Blir sikkert bråk om evt. utbygging i forbindelse med Hamresanden, men støyen er jo allerede der, det eneste de vil miste er vel litt utsikt innover fjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...