Andreas Ommundsen Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Da er det klart! Kjevik skal bygges ut for ca. 13 millioner kr. Dette er en gledelig nyhet for oss sørlendinger å høre, for denne flyplassen trenger en liten "oppfriskning". Utbyggingen er først satt til terminalen, henholdsvis innenlands, og vi forventer store forandringer her. Utbyggingen er allerede satt igang og vil være ferdig i månedsskiftet oktober/november. Så kanskje andre flyselskaper får øynene opp for Kristiansand i fremtiden? Rullebanen vil bli forlenget senere. Fædrelandsvennen Siter
Jan Gulliksen Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Apropos rullebane-forlenging på Kjevik: Det er vel lite trolig at man bygger videre ut i sjøen, så da blir det vel den andre retningen. Da må man vel ta en god del hus? Er det et hett tema blant naboene til flyplassen? Siter
Andrew Thomsen Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Jeg er i alle fall sikker på at det skal bygges ut i nordenden. Husker dere huset som stod der, cirka rett under innflyvningslysene? Snakket med flyplassjefen for en god stund siden, og han sa de faktisk ikke hadde lyst til å flytte ut. Nå er huset revet, men heldigvis fikk jeg tatt bilder av det før det forsvant. Siden huset er revet, mistenker jeg derfor utbygging i nord. De kan vel bygge ut i sør også, men det blir nok dyrt... Her er bildet: [image]http://www.avsim.com/hangar/fly/josve/hpage/images/pics/approachouse.jpg[/image] Siter
TOS Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Synd og skam å øydeleggja eit slikt fint trehus! Men fin plass å bu, DET er det hehe. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Det tok sin tid,men endelig kom det Skal bli veldig gøy og følge med videre PS: Nå må vel NA teamet endrelitt på Kjevik Siter
Kristian Wålberg Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 hehe, tenk på all den eksosen og driten som de folka der har levd i! Tvilsomt at det har vært fint å bo der.. Men mye fint å se på, jadda, det har det nok vært masser av :-D Siter
Jan Gulliksen Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Er det revet? Jeg husker huset fra min tid på Kjevik. Men det ligger vel flere hus i det området, bl.a. et nyere hus nærmere krysset til hovedveien? Ellers ville det vel blitt ramaskrik om man bygde flyplassen videre ut i sjøen. Kan ikke tenke meg at de som driver campingplassen på Hamresanden synes det hadde vært noen god ide! Siter
Andrew Thomsen Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Ja nå er det revet. Det ligger flere hus i området, sånn cirka som du beskriver. Når det gjelder utbygging mot sjøen, så tror jeg det en gang i tiden kan bli aktuelt, for i nordenden begrenses jo utbyggingen av fjell og max glideslope kan jeg tenke meg. Blir sikkert bråk om evt. utbygging i forbindelse med Hamresanden, men støyen er jo allerede der, det eneste de vil miste er vel litt utsikt innover fjorden. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.