Gå til innhold

Oslo - Monastir


Fredrik Bachke

Anbefalte innlegg

hmmm flyr braathens til monastir altså.... ????

 

Fikk Nouvelair vi ??? Dritt selskap uten like og coscos på flyet .. ÆÆÆSJ BLÆ.. he he fydda... ikke noe å glede seg til maten i tunisia i alle fall.. Vel except villsvin da.. det var nydelig. Og landet og stedet er utrolig flott...

 

Hvor skal du... Alle andre steder en Souse vel ? Var selv i Hammameth ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var i Hammamet for to år siden, aldri mer. 45-50 grader. Ingen vanlige butikker, bare butikker som selger skinvarer og trommer. Nesten ingen matbutikker. Alle snakker fransk, men ikke engelsk. Har vært i det man kaller syden 5 ganger, senest i år. Tunisia er nok det billigste alternativet, men dårligst. Det største problemet som jeg ikke har opplevd før er nok den elendige maten som førte til at hele familien på 4 fikk skikkelige mageproblemer.

 

Vi reiste med tunisair som var et greit selskap. Vet ikke om det er underholdning i flyet du skal reise med, men ikke regn med at det er bedre underholdnin der du kommer enn det er på flyet. Dette var ikke ment vondt, men det er virkeligheten. Det eneste possitive i tunisia var nok flyturene og prisene på det lille man fikk kjøpt butikkene.

 

PS: Vær forberet på å si nei. Når du kommer inn i en gate kommer alle butikkinnhaverne mot deg og drar deg med i butikken deres.

 

God tur likvell! Får håpe den blir bedre enn min opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem trenger TV? 4 timer går da helt fint det, ta meg noe godt å lese på, eller noen å prate med evt. døge slik at du sover der oppe i det blå. Nærmere himmelen kommer du ikke! "" Vel, en stund siden jeg har "vært der bak", men husker ikke at jeg hadde noen form for problemer med kjedsomhet. ""

 

Hvis det skulle bli alt for kjedlig så kan du jo rope "He got a bomb!!!!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var i Hammamet for to år siden, aldri mer. 45-50 grader.

 

Samme som meg da.. he he 47 grader på kvelden og 60 grader på det meste....

 

Sousse er et møkka sted uten like.. Første du legger merke til på vei fra flyplassen er at hele byen hvis jeg kan kalle de det er omringet av søppel... Ikke akkurat et vakkert syn nei... Men mange flotte utflukter du kan dra på.. Prøv å få med dere en tur til El-Djem og se på coloseumet der. Det var her de spilte inn filmen Gladiatoren.... Skikkelig stillig sted...

 

Så er jo turen til Sahara også verdt å få med seg.. Selv om bussturen er rimelig lang da... 120 bil på 2 dager fra Hammameth som ligger ca 1-2 timer fra Sousse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut og fly til Monastir den 3 aug. fra Gardermoen. Lurer på om hvordan det er med underholdning/mat ombord på Braathens sine flyvninger fra Oslo - Monastir? Noen som har fløyet samme ruta? Frykter at det blir 4 timer uten tv og noen form for underholdning ""

 

Hei!

 

SK7411 er en SASBRAATHENS flight, men tipper nok at det er en "SAS" maskin du skal reise med. Ingen tv ombord der, men du får nok kjøpt noe å spise/drikke hvis du er heldig. Lykke til i Tunis, bare pass på å ikke bli lurt av innpåslitne selgere overalt!

 

Mvh

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...