Gå til innhold

Norway VFR flight 14/7 - ATC Request!


O85_

Anbefalte innlegg

The Thursday flight club are going to visit Norway again this thursday of a flight from Oslo to Vigra via SOngdal and Hovden.

We will depart at 18:30 UTC at Oslo.

We would appreciate it of you can provide ATC. This is in no way an 'oficial event' so don't feel any obligation - I am just letting you know we will be flying. I am asking our pilots to register their flights in Eurobook.

Our flight plan is this:

Event site

If you have any remarks I would gladly hear them.

 

Thanks in advance,

Oren Geva

VATIL 7 (and TFC)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står også her Jonas...

http://www.flightsim.no/forum/showflat.p...;gonew=1#UNREAD

 

Har holdt på med dette over en lang stund nå og VFR turen dems er nå snart ferdig lagt.. Jeg holder på nå med siste fase av denne ruten til Oram og Isreal.. Hvor mange som kommer er enda ikke bekreftet men vi håper selvsagt på flest mulig.. Vi har nå klart å få bemannet vigra og trondheim men dsv ikke noe mer.. Så kom igjen folkens og la oss vise at vi har både trafikk og atc service i Norge.

 

Driver nå å prøver å legge opp ruten de får en best mulig og realistisk tur i vårt fine land.. Scenery er videreformidlet og disse har tydeligvis blitt tatt imot med åpne armer...

 

Norway Roads

(hadde ikke engelsk readme fil så det måtte lages)

 

Norway Quality Mesh

 

Norway Bridges

 

Norway Scenic

 

Norwegian Airports 2004

 

Lennarts Replacement texture set.

 

Disse er nå installert hos disse som skal være med på flyinnet.

 

Håper på litt backup i forhold til både piloter og atc her i norge... La oss vise dem hva vi kan.......

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er erfarne piloter og atc....

 

Isreal Roth er en av grunnleggerne av Runway 12 Object Placer som er et uhyre godt og populært program til å plassere ut objecter i FS...

Han har også lang erfaring som både VFR flyger og IFR flyger

 

Oren Geva er Public Relations Manager i Isreals VATSIM Divisjon og er både godt kjent med VATSIM, VFR, IFR og ATC

 

Hvor godt disse nå er kjent med Norge som VFR flygere er lite sikkert nå, men det er da fantastisk at de nå gjør denne lille fly-in dagen til å gjøre Norge kjent for de fleste i midtøsten som lite eller ikke har flydd før i Norge. De har til nå rapportert 6-15 stykker som kommer men at vi kan vente oss flere, ja det kan man vel si med en liten sikkerhet. Forrige arrangement de hadde oppnådde et flott resultat av 55 stykker.

 

Så til nå har vi fått disse postene

 

ENVA_V_APP - Booket ( Student training)

ENAL_V_APP - Booket av meg

ENGM_V_APP - Booket

 

Så kom igjen folkens nå trår vi til med både piloter og atc.

 

Jeg sier det igjen . la oss vise folken i midtøsten og sydlige deler av europa at vi nordmenn kan stille med trafikk og radar service.

 

Ønskelige atc posisjoner dekket er nå

 

ENOS_V_CTR Som kan yte trafikk og vær informasjon mellom ENGM - ENSG - ENAL

 

Regner ikke med noen gidder å ta AFIS på ENOV he he

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dottene er flyene ja, i dette tilfellet sq omtrendt alle 7000, som er standard for VFR, da får vi ikke se callsign på flya, bare hvor dem er. Den første ringen er flyet, rekkene viser hvor flyet har flydd de siste sekunda

 

Programmet er som folk flest bruker, ASRC advanced simulated radar cliet(eller noe i den duren), med min egen lille sektorfil innlagt

 

Hvordan flyene ser ut er litt avhengig av oppsett av programmet og hva slags type flight det vfr/ifr osv.

dette bilde så ser dere et fly som fly ifr og er under kontrol av en som sitter Control, her er asrc satt til approach mode...

 

Til dem som vil studere programmet gå til www.asrc.info og last ned/log på som observer...

sektor filer og sånne ting kan dere finne på www.vaccsca.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som deltok i dagens lille utenlandske fly-in event. Tilbakemeldingen jeg til nå har fått er bare skryt av både trafikk og ATC. De forteller også at det er skrekkelig imponert over sceneryene som ble brukt. Så stor takk til the makers of

 

Norwegian Airports

Norwegian Roads

Norwegian Quality Mesh

Norwegian Scenic

Scenery Sunnmøre

 

Stor takk til de ATC som i det hele tatt tok seg bryet med å sitte i dag...

 

Beklageligvis måtte jeg selv på jobb klokken 22:30 slik at jeg personlig ikke fikk med meg slutt fasen på turen i dag.

 

Takk igjen til de som fløy Vigra i dag... Flott oppmøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...