Gå til innhold

Hei !! Ska reise i morgen .


Anbefalte innlegg

Som sagt hvertfall et par tusen ganger før her... Så er det avhengig av hva kapteinen føler for. Eneste tipset jeg kan gi til deg er: det første du gjør når du kommer ombord er å spørre flyvertinnen om å få snakke litt med kapteinen så spør du han selv om du kan få komme frem oppe i luften evnt. sitte på klappsete. Bruker som oftest å funke hvis man bare presiserer hvor mye man liker det aktuelle flyet, og smiler og forteller om hobbyen. Lykke til! ""

 

P.S Har du foreldre som ikke liker turbulens så burde du be de stålsette seg foran ankomsten til ENEV, været har vært ekstremt dålrig i det siste og jeg kan ikke mene å tro at det forbedrer seg med det første "" Pluss at jeg (som har fløyet ut og inn til ENEV ørten ganger) har så og si ALDRI opplevd en innflyvning uten ekstrem turbulens, ikke at det ikke gjør noe men for min mor har det ikke alltid vært like hyggelig ""

 

God tur ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S Har du foreldre som ikke liker turbulens så burde du be de stålsette seg foran ankomsten til ENEV, været har vært ekstremt dålrig i det siste og jeg kan ikke mene å tro at det forbedrer seg med det første Pluss at jeg (som har fløyet ut og inn til ENEV ørten ganger) har så og si ALDRI opplevd en innflyvning uten ekstrem turbulens, ikke at det ikke gjør noe men for min mor har det ikke alltid vært like hyggelig

He he "" . flyr aleine for gudskyld "" .

Som sagt hvertfall et par tusen ganger før her... Så er det avhengig av hva kapteinen føler for. Eneste tipset jeg kan gi til deg er: det første du gjør når du kommer ombord er å spørre flyvertinnen om å få snakke litt med kapteinen så spør du han selv om du kan få komme frem oppe i luften evnt. sitte på klappsete. Bruker som oftest å funke hvis man bare presiserer hvor mye man liker det aktuelle flyet, og smiler og forteller om hobbyen. Lykke til!

men takk for tipset "" . En på min Msn tipsa meg med å ha Flynytt i hånda når jeg går inn på flyet "" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det første du gjør når du kommer ombord er å spørre flyvertinnen om å få snakke litt med kapteinen så spør du han selv om du kan få komme frem oppe i luften evnt.

 

Ja, snakk alltid direkte med kaptein eller piloten.

Så fort man begynner å si noe om "er det mulig å få..." NEI !! det er ikke lov sier de da, uten å snakke med hverken kaptein eller pilot. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hvis du vil bare innom i cockpiten så har jeg ett råd som alltid har hjulpet meg...skaff deg en notatbok...som man bare kan skrive i(ingen datoer og slikt, rein skrivebok)

SÅ under flighten så spør du om en flyvertinne om hun kan spør kapteinen om han ville skrive i flyboka de og det hadde betydd veldig mye for deg, jeg har iallefall blitt spurt de gangene jeg har kommet med boka om jeg vil bli med inn.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fløy til Bardufoss så spurte jeg purseren i lufta og han ordna en cockpit tur, men jeg tror det hjalp veldig at jeg viste elevbeviset mitt samtidig.(Står med store bokstaver "AVIATION LICENSE" øverst "")

 

Når jeg skulle hjem fra arbeidsuka mi på CRC Sørreisa, spurte jeg rett etter at jeg kom inn i flyet. da hadde de noen folk på standby så derfor var det økonomisk for sas-brathens å ha meg på klappsete hele turen ""

 

Så hvis du har et elevbevis til seilfly eller lignende så kan det hjelpe veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...brukkte ett enkelt ord ""

 

Pleier og spørr om kapteinen kanskje kunnet skrevet flightnummer,frekvens og andre informasjoner ""

Javel....

 

Men uansett, jeg skal selv nedover til Gran Canaria nå snart, se om jeg får ordnet meg en cockpit tur da...

Det eneste jeg sliter med er såkalte "dotter..." Enorme smerter i øre/hode under nedstigning - innflyvning. Noen andre som er plaget med dette? Noen tips i så fall? Jeg snakker da ikke om noen dotter i ørene som gjør at hørselen er litt svekket, men smerter som medfører at du ikke vet hvor du skal gjøre av deg, og syk svette ""

Nesespray, hubba-bubba og evt. piller jeg kommer over ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...brukkte ett enkelt ord ""

 

Pleier og spørr om kapteinen kanskje kunnet skrevet flightnummer,frekvens og andre informasjoner ""

Javel....

 

Men uansett, jeg skal selv nedover til Gran Canaria nå snart, se om jeg får ordnet meg en cockpit tur da...

Det eneste jeg sliter med er såkalte "dotter..." Enorme smerter i øre/hode under nedstigning - innflyvning. Noen andre som er plaget med dette? Noen tips i så fall? Jeg snakker da ikke om noen dotter i ørene som gjør at hørselen er litt svekket, men smerter som medfører at du ikke vet hvor du skal gjøre av deg, og syk svette ""

Nesespray, hubba-bubba og evt. piller jeg kommer over ""

 

slike smerter har jeg hatt EN gang...jævli vondt!!! Vel, har ikke så mange tips, men hos meg kom det av at jeg hadde ett snev av bihulebetennelse... Alt stappa seg sammen oppi bihulene mine... "" smerter!

 

mvh

martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv til Mallorca med Britannia den 2 July kl 9:20. Veldig spennt fordi jeg aldri har flyet med det selskapet før. Hvordan kontakter man pilotene eller hvordan spør man kabin personalet om jeg kan snakke med pilotene?

 

Et lite tips under turen: Spis godt og drikk mye. får du hodepine under turen blir turen et [*********]. Fikk det en gang og jeg holdt på å bli gal ""

 

Du får ha en god tur til Evenes. Har vært der mange ganger selv når jeg skal møte familie i Sortland. Under vær landing så er det mye turbulens så det er nok riktig det ""

 

Ha en riktig god sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv til Mallorca med Britannia den 2 July kl 9:20. Veldig spennt fordi jeg aldri har flyet med det selskapet før. Hvordan kontakter man pilotene eller hvordan spør man kabin personalet om jeg kan snakke med pilotene?

 

Du må nok bare forberede deg først som sist på, at det

ikke blir noen tur til flightdeck på deg. Er nok bortimot

90% sjanse for at du får nei, men det er ikke besetningens feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...