Gå til innhold

Tur i tårnet...


Joachim Skjønberg

Anbefalte innlegg

Ring faxen du.. ""

 

Nei fra spøk til alvor, ta å ring til tårnet, de andre har ingenting med det å gjøre. Eller sentralbordet kan jo kanskje sette deg over til tårnet, men er jo like greit å ringe direkte til dem. Spør etter en supervisor, er vel de som avgjør om du får lov eller ikke.

 

Trenger ikke snakke med SUP, ikke bestandig det er SUP på jobb heller? Er normalt sett flygelederen som avgjør dette. (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har vært i tårnet har jeg på forhånd vært i kontakt med sjefsflygelederen, men det skulle vel å gå greit å ringe rett til tårnet også. Er somregel vakthavende flygeleder som avgjør denne saken. Men vil annbefale deg å ta kontakt på forhånd og avtale et møte, hvis ikke bør du sørge for å ringe på et tidspunkt hvor det er lite trafikk..

De har nok å hanskes med når det er mye trafikk, og det merkes godt om man skal ringe inn en local flightplan, ikke tid til noe utenomprat akkurat.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke helt kjent med når jeg bør ringe, frykter ikke morgenrushet nå i allefall "" Tar telefonen i 15-tiden jeg, de må da ha to minutter til en stakkars liten gutt, vel... ""

 

Ringer altså dct TWR jeg da...

Du kan finne ut litt mer om trafikk densiteten på Flesland sin hjemmeside.

Nå vet jeg ikke hvordan det er på Flesland, men lørdag er somregel den roligste dagen i uken på Værnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men lørdag er somregel den roligste dagen i uken på Værnes.

 

Det fant jeg ut på Lørdag. Det var jo nesten ingen fly der den dagen "", men torsdag, fredag og søndag var det bra med fly på værnes altså

Jøss, var du også på Værnes på lørdag?

Var der fra kl. 18 og utover kvelden, tok bilder i regnværet, aldri igjen sier jeg bare! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nærme nok er greit nok, enda nærmere er for nærme

 

2. Godt lys -> tjaaa, riktig lys er bra, godt lys kan være nødvendig om det er ting i rask bevegelse.

 

3. Jeg vil heller si: ta noen oversiktsbilder og en haug med detalj / nær bilder

 

4. Lær deg å bruke kameraet, den gjelder for 99% av "hobbyfotografene" rundt omkring, det er utrolig hvor bra bilder de fleste kamera kan gi dersom fotografen bare kan bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...