Joachim Skjønberg Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Vil prøve å ordne en tur i Flesland Tower, men bør jeg ringe til: Flesland Tårn Flesland Tårn - Fax Lufthavn-vakten Flesland Bergen Lufthavn - Sentralbord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Ring faxen du.. Nei fra spøk til alvor, ta å ring til tårnet, de andre har ingenting med det å gjøre. Eller sentralbordet kan jo kanskje sette deg over til tårnet, men er jo like greit å ringe direkte til dem. Spør etter en supervisor, er vel de som avgjør om du får lov eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Heisann! Joda det er sup. du m¨snakke med.. Jeg hadde avtalt møte sup. på Sola for å komme opp, men ble syk Ring sentralbord å si hva du vil så setter de deg opp til en i tårnet, eller sup. direkte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Ring faxen du.. Nei fra spøk til alvor, ta å ring til tårnet, de andre har ingenting med det å gjøre. Eller sentralbordet kan jo kanskje sette deg over til tårnet, men er jo like greit å ringe direkte til dem. Spør etter en supervisor, er vel de som avgjør om du får lov eller ikke. Trenger ikke snakke med SUP, ikke bestandig det er SUP på jobb heller? Er normalt sett flygelederen som avgjør dette. (?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Ringe faksen ja Mja, jeg venter å ser hva mer som kommer. Til alle er enige Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Aarøen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg og en kompis hadde noen timer å slå ihjel på Flesland mens vi ventet på flyet til Stavanger en gang, og da henvendte vi oss bare til Avinor-skranken i avgangshallen, også ringte de opp til tårnet.. og vi fikk full omvisning - både i TWR og i DEP/APP. Artig det :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Når jeg har vært i tårnet har jeg på forhånd vært i kontakt med sjefsflygelederen, men det skulle vel å gå greit å ringe rett til tårnet også. Er somregel vakthavende flygeleder som avgjør denne saken. Men vil annbefale deg å ta kontakt på forhånd og avtale et møte, hvis ikke bør du sørge for å ringe på et tidspunkt hvor det er lite trafikk.. De har nok å hanskes med når det er mye trafikk, og det merkes godt om man skal ringe inn en local flightplan, ikke tid til noe utenomprat akkurat.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Neinei, er snakk om en tur i forbindelse med skole, samme hvilket tidspunkt, men helst onsdag... nårtid bør jeg ringe? 14-15 tiden kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Formiddagen er som regel en periode med lite trafikk, mellom 11 og 13 er sikkert bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Nå er jeg ikke helt kjent med når jeg bør ringe, frykter ikke morgenrushet nå i allefall Tar telefonen i 15-tiden jeg, de må da ha to minutter til en stakkars liten gutt, vel... Ringer altså dct TWR jeg da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Er jo bare å ringe uansett når... egentlig, så får du sikkert et tidspunkt du kan komme på senere utpå dagen,- alt etter hendelser, trafikk og slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Nå er jeg ikke helt kjent med når jeg bør ringe, frykter ikke morgenrushet nå i allefall Tar telefonen i 15-tiden jeg, de må da ha to minutter til en stakkars liten gutt, vel... Ringer altså dct TWR jeg da... Du kan finne ut litt mer om trafikk densiteten på Flesland sin hjemmeside. Nå vet jeg ikke hvordan det er på Flesland, men lørdag er somregel den roligste dagen i uken på Værnes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Flikkeshaug Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 men lørdag er somregel den roligste dagen i uken på Værnes. Det fant jeg ut på Lørdag. Det var jo nesten ingen fly der den dagen , men torsdag, fredag og søndag var det bra med fly på værnes altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 men lørdag er somregel den roligste dagen i uken på Værnes. Det fant jeg ut på Lørdag. Det var jo nesten ingen fly der den dagen , men torsdag, fredag og søndag var det bra med fly på værnes altså Jøss, var du også på Værnes på lørdag? Var der fra kl. 18 og utover kvelden, tok bilder i regnværet, aldri igjen sier jeg bare! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Ordnet nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Ordnet nå. Ser fram til å se bilder fra besøket ditt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Ja, det blir vel noen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peder H.Kristensen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Sikkert kjempe artig! Skulle gjerne ha vært i et tårn en gang jeg og Men er jo ganske langt til Vaernes når jeg bor et stykke utenfor Oslo... Måtte vel blitt Gardermoen for meg da, men er det enkelt å få gjort noe sånnt? eller sier de bare nei ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Aarøen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Også på gardermoen var det i gamle dager intet problem å få komme på besøk. Jeg sente iallefall mail til ATC, og fikk hyggelig svar med tilbud om full omvisning i både tårnet og ellers på flyplassen. Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Hadde vært fint med omvisning på flyplassen også, men kan ikke bli FOR kravstor heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 har du kommet deg opp eller? Jeg kom meg i hvertfall opp! Har skole prosjekt om Sola så jeg tok liksågreit å ringte Avinor, ble satt opp til tårnet, som sendte meg til Sup. avtalte tid. reiste ut midt i skoledagen og tok masse fine bilder av Donald og vennene hans Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Skal imorgen, etter 1700, snakket med SUP etter at coordinator eller en flygeleder sendte meg videre. Blir bilder, er ikke vant med kamera så kvaliteten er jeg usikker på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Aarøen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Tre grunnlover med kamera 1) Gå nærme nok.. og enda litt nærmere.. 2) Sørg for godt lys! 3) Gå enda litt nærmere! Klarer man dette er man kommet langt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 1. Nærme nok er greit nok, enda nærmere er for nærme 2. Godt lys -> tjaaa, riktig lys er bra, godt lys kan være nødvendig om det er ting i rask bevegelse. 3. Jeg vil heller si: ta noen oversiktsbilder og en haug med detalj / nær bilder 4. Lær deg å bruke kameraet, den gjelder for 99% av "hobbyfotografene" rundt omkring, det er utrolig hvor bra bilder de fleste kamera kan gi dersom fotografen bare kan bruke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.