Gjest Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Amsterdam - St. Maarten (EHAM-TNCM) Lørdag 4 juni 15:00 - 15:15 norsk tid Beregnet flytid: 9 timer Landing norsk tid på St. Maarten Ca. 24:00 FPL blir lagt ut på den aktuelle dagen pga. av at NATs endrer seg hver dag. Fly kan dere alle velge selv, men jeg kommer til å fly Boeing 767-300 KLM Fly jeg anbefaler dere å bruke fra KLM sin flåte: Boeing 767-300 Freeware: www.projectopensky.com Payware: www.leveldsim.com Boeing 747-400 Freeware: www.meljet.com / www.projectopensky.com Payware (ikke tilgjengelig nå): www.precisionmanuals.com Boeing 777 Freeware: www.meljet.com Payware (ikke tilgjengelig nå): www.phoenix-simulation.co.uk/ Dere kan selvsalgt bruke hva dere vil, men disse er hva jeg anbefaler Etter å ha fulgt nøye med på høyden Air France A340 fra Paris til St. Maarten brukte når jeg fløy, holdt den en konstant høyde på F330 hele veien. Men jeg vil på denne turen bruke Step Climb Jeg vil på min tur over starte på F340, videre til F360 og til slutt F380 Jeg planlegger det slik at vi tar av litt etterhverandre for å få seperasjon, og at vi kan få en "safe trip" over dammen Scenery Amsterdam: http://library.avsim.net/download.php?DLID=49518 (krever registrering på AVSIM) St. Maarten: http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=maarten&CatID=fs2004scen&Go=Search (krever registrering på AVSIM) Da håper jeg bare på at så mange som mulig vil stille opp på denne turen Jeg vil helst reservere luftrommet F340 - F380 der jeg ligger, men de som kommer bak kan selvølgelig også bruke samme FlightLevel, men da må vi ha større seperasjon mellom hverandre i avstand. Regler: Oddetall østover Partall vestover Men som sagt, Air France A340 fløy på F330. Så hvis trafikken tillater det, kan vi sikkert fly på oddetall også. Man må heller ikke bruke Step Climb heller Håper det er interesse Slik ser det ut på St. Maarten når KLM kommer med 744: [image]http://i7.photobucket.com/albums/y283/flyja/8003d9c0.jpg[/image] Siter
Werner Rafteseth Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Du må huske at du ikke skal forandre FL når du er inne i din north atlantic track, med mindre det er noe galt. I hvertfall det jeg fikk beskjed om av Shanwick Oceanic Siter
O85_ Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Har selv vært med på å arrangere en trans atlanthic fligt over dammen for drøyt et år siden.. Ta en titt her Eurocontrol Oceanic her finner dere mye byttig lesestoff! Husk å pugge nå og ikke glem å last ned Selcall Siter
Gjest Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Takk for linken Jonas, men følger ikke Selcall med i SB3? Siter
Gjest Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Oh! Etter å ha lest på siden til Jonas, og lastet ned "North Atlantic Operation Manual" så vet jeg ikke helt....! Dette er så mye stoff som må leses, og det må læres grundig! Jeg tror jeg aldri i verden vil klare å komme over atlanteren (første gang jeg flyr med NATs)... beklager, men jeg melder meg av denne turen! Her må det leses mer Dere får ha en fin tur dere andre Siter
O85_ Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Nei nei nei! Ingen som sier at du MÅ følge dette! er 80% som ikke gjør det Det er mere ment som en pekepinn:) Og ja, glemte at SB3 allerede hadde Selcall. Siter
Gjest Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Har hørt det er mange som ikke kan det... men det vil jo bli veldig slitsomt for ATC hvis jeg ikke kan dette med NAT bra! Jeg skjønner det som det står om possisjon reportering og kommunikasjonen, men det var noen andre ting jeg ikke var helt sikker på Så jeg vet ikke helt jeg... Jeg tror det kommer til å enda galt Edit: Jeg kunne jo så klart prøvd å fly over dammen, og da blir det med LDS-767... en gang må bli den første! Men er bare redd for at jeg ikke skal klare dette i det hele tatt Siter
O85_ Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Det er det ingen andre som gjør heller så du kan slappe helt av:) Når jeg arrangerte tur så ble det litt krøll da og, men de fleste av oss forsøkte Siter
Gjest Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Hmmm, hvis du sier det så. Kanskje jeg skulle slengt meg på turen likevel. Ja, jeg er med igjen (livet er vanskelig!) Siter
aleksander rødland Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Det er et fly til som er og anbefale. Boeing 747-200 fra Ready for pushback. (payware) Kjøpes her Siter
Martin Schjetne Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 å store himmel.... vel...mye å lære her ja... MEN kan jo kanskje få min far til å lære meg det litt kjappere da...kanskje det går fortere å lære det når han forklarer... Oh! Etter å ha lest på siden til Jonas, og lastet ned "North Atlantic Operation Manual" så vet jeg ikke helt....! Dette er så mye stoff som må leses, og det må læres grundig! Jeg tror jeg aldri i verden vil klare å komme over atlanteren (første gang jeg flyr med NATs)... beklager, men jeg melder meg av denne turen! Her må det leses mer Dere får ha en fin tur dere andre EDIT: Synd det da, men du får ha en riktig god helg selvom da... PS: er ikke sikkert om jeg heller joiner da... mvh martin Siter
Martin Schjetne Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Martin: Jeg skal fly likevel å takk gud.. NÅ BLE JEG BEKYMRET!!! hehe.... PS: har veldig lyst til å fly jeg å mvh martin Siter
Gjest Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg kommer til å logge på rundt 13:30 tiden i Amsterdam. For en så lang flytur må du planlegge drivstoff, sjekke vær, rute, programere FMCen, gjøre forbredelser m.m. Jeg håper inderlig at dere som skal bli med ikke logger på 15:00! Forbredelser tar tid! Dere bør nok senest logge på 14:30 hvis dere er raske. Vi som drar må planlegge sammen høyder og hastigheter vi skal fly på, flightplan og andre diverse ting som kommer inn. Ting tar tid! Det er alltid de små tingene som tar tid Jeg vil helst slippe å måtte vente 30 minutter pga. av at noen ikke "gidder" å møte opp tidligere (ikke det at jeg ikke venter litt, men når det er snakk om å ikke gidde, da setter jeg meg mine tvil ) Jeg/vi får se hvor mange det blir, men noen av tingene vi burde planlagt i forveien er f.eks hvilke gater vi skal starte på. Fint hvis dere som skal bli med kan gi en beskjed via mail, MSN eller PM Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 BAV sitt special route manual er verdt å sjekke. Det er riktig nok rettet mot British Airways sine ruter over atlanteren, men den er for LevelD så den er nå verdt å se igjennom likevel. Finner blant annet ETOPS checklist, og forskjellige rapport maler. http://www.speedbirdonline.co.uk/Downloads/767/BAV%20767-300%20Special%20Routes%20v1.1.zip Siter
Gjest Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Ah - tusen takk for tipset Kristoffer! Denne skal bli lest Siter
aleksander rødland Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg har en dårlig nyhet (for meg vertfal) det er at jeg sitter bak Bergen komune sine brannmurer (gidder isje og forklare hvorfor) men jeg snakket med komunen for en måned siden og de skal åpne den porten som advance voice client kjører, men de skulle bare ha et par møter om det først, Og no er jo ikke komunen kjent for og være de som jobber raskest med ting... så det er mulig det ikke blir voice på meg, men men skal nokk klare meg.. Men dere må bare si i fra hvis dere syns at det er stress og ha med en som ikke har voice på en så lang tur flytur, så har jeg full forståelse for det. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Er bare å komme det vettu Text er jo faktisk primary på vatsim fortsatt Siter
Gjest Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Inget problem Aleksander! Bare vi får deg med så er det det beste Siter
Gjest Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Anbefaler dere å lese alt som står her: http://www.dutchvacc.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=5&Itemid=38 Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Men panelet til RFD 747 MÅ byttes ut.Det er helt forferdelig Siter
aleksander rødland Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 RFD 747?? Er det RFP du snakker om?? i så fall så må det aldeles ikke byttes ut! Er et venvittig realsistisk panel! Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 RFD 747?? Er det RFP du snakker om?? i så fall så må det aldeles ikke byttes ut! Er et venvittig realsistisk panel! Ops Mente RFP.Jeg liker det iallefall ikke. Siter
aleksander rødland Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 RFD 747?? Er det RFP du snakker om?? i så fall så må det aldeles ikke byttes ut! Er et venvittig realsistisk panel! Ops Mente RFP.Jeg liker det iallefall ikke. Har du en grunn til og ikke like det så kom med det! Siter
Gjest Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Da beklager jeg, jeg kan dessverre ikke bli med! Uff, først så setter jeg igang alle her for en tur, og så avbryter jeg! Grunnen er gangske enkel, Torp flyshow. Jeg må få tatt turen ned dit. Jeg beklager, men dere får sikkert en strålende flott tur dere andre Noen som tar bilder på turen? Siter
Werner Rafteseth Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Bilder kan sikkert ordnes Vurderer forresten å fly fra tåkemoen i stedet Siter
Werner Rafteseth Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Vel, da går turen til SXM (TNCM) fra Amsterdam Schipol (EHAM) i morgen tidlig Jeg beregner departure kl. 10.00 norsk tid (0800z), da jeg må reise bort senere på kvelden. Håper noen kan dukke opp å fly sammen med meg da! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Blir vel ingen som flyr sammen kan jeg tenke meg. Skulle gjærne vært med deg jeg Werner, men skal hente min mor på flyplassen i mogen kveld og er derfor opptatt mellom klokken 17:30 og 22:00, blir vel kanskje litt ugunstig med tanke på landings tidspunkt. Men ønsker deg en flott tur, mulig jeg tar turen over senere for å bli med deg tilbake. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.