Gå til innhold

Amsterdam - St. Maarten Lørdag 4 juni


Gjest

Anbefalte innlegg

Amsterdam - St. Maarten (EHAM-TNCM)

Lørdag 4 juni

15:00 - 15:15 norsk tid

 

Beregnet flytid: 9 timer

Landing norsk tid på St. Maarten Ca. 24:00

 

 

FPL blir lagt ut på den aktuelle dagen pga. av at NATs endrer seg hver dag. Fly kan dere alle velge selv, men jeg kommer til å fly Boeing 767-300 KLM

 

Fly jeg anbefaler dere å bruke fra KLM sin flåte:

 

Boeing 767-300

Freeware: www.projectopensky.com

Payware: www.leveldsim.com

 

Boeing 747-400

Freeware: www.meljet.com / www.projectopensky.com

Payware (ikke tilgjengelig nå): www.precisionmanuals.com

 

Boeing 777

Freeware: www.meljet.com

Payware (ikke tilgjengelig nå): www.phoenix-simulation.co.uk/

 

Dere kan selvsalgt bruke hva dere vil, men disse er hva jeg anbefaler ""

 

 

Etter å ha fulgt nøye med på høyden Air France A340 fra Paris til St. Maarten brukte når jeg fløy, holdt den en konstant høyde på F330 hele veien. Men jeg vil på denne turen bruke Step Climb

 

Jeg vil på min tur over starte på F340, videre til F360 og til slutt F380

 

Jeg planlegger det slik at vi tar av litt etterhverandre for å få seperasjon, og at vi kan få en "safe trip" over dammen

 

 

Scenery

 

Amsterdam: http://library.avsim.net/download.php?DLID=49518 (krever registrering på AVSIM)

 

St. Maarten: http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=maarten&CatID=fs2004scen&Go=Search (krever registrering på AVSIM)

 

 

Da håper jeg bare på at så mange som mulig vil stille opp på denne turen "" Jeg vil helst reservere luftrommet F340 - F380 der jeg ligger, men de som kommer bak kan selvølgelig også bruke samme FlightLevel, men da må vi ha større seperasjon mellom hverandre i avstand.

 

Regler:

 

Oddetall østover

 

Partall vestover

 

 

Men som sagt, Air France A340 fløy på F330. Så hvis trafikken tillater det, kan vi sikkert fly på oddetall også. Man må heller ikke bruke Step Climb heller

 

 

Håper det er interesse ""

 

 

 

Slik ser det ut på St. Maarten når KLM kommer med 744:

[image]http://i7.photobucket.com/albums/y283/flyja/8003d9c0.jpg[/image]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh! "" Etter å ha lest på siden til Jonas, og lastet ned "North Atlantic Operation Manual" så vet jeg ikke helt....!

 

Dette er så mye stoff som må leses, og det må læres grundig! Jeg tror jeg aldri i verden vil klare å komme over atlanteren (første gang jeg flyr med NATs)... beklager, men jeg melder meg av denne turen! Her må det leses mer ""

 

Dere får ha en fin tur dere andre ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det er mange som ikke kan det... men det vil jo bli veldig slitsomt for ATC hvis jeg ikke kan dette med NAT bra! "" Jeg skjønner det som det står om possisjon reportering og kommunikasjonen, men det var noen andre ting jeg ikke var helt sikker på ""

 

Så jeg vet ikke helt jeg... "" Jeg tror det kommer til å enda galt ""

 

Edit: Jeg kunne jo så klart prøvd å fly over dammen, og da blir det med LDS-767... en gang må bli den første! Men er bare redd for at jeg ikke skal klare dette i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å store himmel.... ""

 

vel...mye å lære her ja... MEN kan jo kanskje få min far til å lære meg det litt kjappere da...kanskje det går fortere å lære det når han forklarer...

 

Oh! Etter å ha lest på siden til Jonas, og lastet ned "North Atlantic Operation Manual" så vet jeg ikke helt....!

 

Dette er så mye stoff som må leses, og det må læres grundig! Jeg tror jeg aldri i verden vil klare å komme over atlanteren (første gang jeg flyr med NATs)... beklager, men jeg melder meg av denne turen! Her må det leses mer

 

Dere får ha en fin tur dere andre

 

EDIT: Synd det da, men du får ha en riktig god helg selvom da... ""

 

PS: er ikke sikkert om jeg heller joiner da...

 

mvh

martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å logge på rundt 13:30 tiden i Amsterdam. For en så lang flytur må du planlegge drivstoff, sjekke vær, rute, programere FMCen, gjøre forbredelser m.m.

 

Jeg håper inderlig at dere som skal bli med ikke logger på 15:00! Forbredelser tar tid! Dere bør nok senest logge på 14:30 hvis dere er raske. Vi som drar må planlegge sammen høyder og hastigheter vi skal fly på, flightplan og andre diverse ting som kommer inn. Ting tar tid! Det er alltid de små tingene som tar tid Jeg vil helst slippe å måtte vente 30 minutter pga. av at noen ikke "gidder" å møte opp tidligere (ikke det at jeg ikke venter litt, men når det er snakk om å ikke gidde, da setter jeg meg mine tvil "")

 

Jeg/vi får se hvor mange det blir, men noen av tingene vi burde planlagt i forveien er f.eks hvilke gater vi skal starte på.

 

Fint hvis dere som skal bli med kan gi en beskjed via mail, MSN eller PM ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAV sitt special route manual er verdt å sjekke. Det er riktig nok rettet mot British Airways sine ruter over atlanteren, men den er for LevelD så den er nå verdt å se igjennom likevel.

Finner blant annet ETOPS checklist, og forskjellige rapport maler.

http://www.speedbirdonline.co.uk/Downloads/767/BAV%20767-300%20Special%20Routes%20v1.1.zip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dårlig nyhet (for meg vertfal) det er at jeg sitter bak Bergen komune sine brannmurer (gidder isje og forklare hvorfor) men jeg snakket med komunen for en måned siden og de skal åpne den porten som advance voice client kjører, men de skulle bare ha et par møter om det først, Og no er jo ikke komunen kjent for og være de som jobber raskest med ting... så det er mulig det ikke blir voice på meg, men men skal nokk klare meg.. Men dere må bare si i fra hvis dere syns at det er stress og ha med en som ikke har voice på en så lang tur flytur, så har jeg full forståelse for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da beklager jeg, jeg kan dessverre ikke bli med! Uff, først så setter jeg igang alle her for en tur, og så avbryter jeg!

 

Grunnen er gangske enkel, Torp flyshow. Jeg må få tatt turen ned dit.

 

Jeg beklager, men dere får sikkert en strålende flott tur dere andre "" Noen som tar bilder på turen? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ingen som flyr sammen kan jeg tenke meg. Skulle gjærne vært med deg jeg Werner, men skal hente min mor på flyplassen i mogen kveld og er derfor opptatt mellom klokken 17:30 og 22:00, blir vel kanskje litt ugunstig med tanke på landings tidspunkt.

Men ønsker deg en flott tur, mulig jeg tar turen over senere for å bli med deg tilbake. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...