Gå til innhold

Trenger vi flere ATC ?

Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Ser nå på Servinfo og det kan virke slik at hele Europa har tyvstartet på ONESKY4. Men sørgelig er det at Norge ikke har en eneste ATC online. Dette har jeg også lagt merke til løpet av de siste dagene også. Det virker som om folk med ATC kunnskaper ikke er så mye online som de kanskje har lyst til. Veldig synd for oss piloter som flyr til og fra Norge, samt også innenriks...

Vi har 3 fir i Norge og disse burde i det minste vært bemannet litt oftere..

Så trenger man flere ATC, vel si bare i fra,, jeg stiller opp i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Tom. Jeg sitter ofte på ettermiddagene å ser på Servinfo. Jeg synes det er lite ATC aktivitet i Norge generelt. Kanskje noen flere kunne tenke seg å bli ATC. Ser også i dag med ONESKY4. Hele Europa er spekket med ATC. Og vi har 1 stk i Bergen som er fint. Alle vet en flytur kan ta fra en time til 5 rundt i Europa. Synes England er godt dekket veldig ofte. Dette er ikke for å klage, men savner bedre dekning. Dropper noen turer kun for at det mangler ATC. De vi har til disposisjon som ATC er der sikkert så ofte de kan, og det er kjempefint. Men om flere lærte seg, så får vi bedre dekning ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når vi først sitter så er det ikke så mange der! Så det senest i går da jeg og Christian satt... Lite trafikk.

Ja, enig. Å bemanne et FIR hvor det flyr 2-3 piloter er som regel ikke akkurat noe spesielt arti / utfordrende. Syns selv at vi på ATC fronten har vært ganske så aktiv i forhold til pilotene. Jeg har selv bla. sittet ganske mye som ENBD CTR i det siste (og dekker da også gamle ENTR).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når vi først sitter så er det ikke så mange der! Så det senest i går da jeg og Christian satt... Lite trafikk.

Ja, enig. Å bemanne et FIR hvor det flyr 2-3 piloter er som regel ikke akkurat noe spesielt arti / utfordrende. Syns selv at vi på ATC fronten har vært ganske så aktiv i forhold til pilotene. Jeg har selv bla. sittet ganske mye som ENBD CTR i det siste (og dekker da også gamle ENTR).

Men om det først kommer 2-3 piloter endag, så vil nok flere følge etter, mesteparten er jo der det er mest trafikk slik at de får litt, ja vet ikke hva jeg skal kalle det. Men uansett, står på mitt skal være sta når det gjelder dette, og skal få flere opp dit, hehe... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...