Gå til innhold

For Viggen-elskere


Marius Sparby

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tror ikke Viggen er helt død nei ""

Den dukket opp på Sola Airshow i fjor og hadde noen spektakulære oppvisninger.

Før showet åpnet dørene på Lørdagen var den ute å lekte seg noe skikkelig, så mye at folk som bodde i nærområdet (som for såvidt ikke har peiling på musikk) ringte inn å klaget på støyen(?) så tidlig på morningen.

Tok opp litt video en av dagene, så visst det skulle være av interesse så finner dere ett ikke helt så stødig filmklipp av Viggen på Sola Her tatt opp av undertegnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stand corrected, Enok =)

 

Viggen og Draken er vel noe av det mer morsomme jeg kan tenke meg å se på en oppvisning av. Gripen er pen den og, men den mangler den brutale sjarmen som Viggen har, og de rene og dramatiske linjene som Draken har. Samt at den ikke har det samme lydnivået :P

 

Hadde besøk av to Viggen-maskiner når vi var på Ørlandet i oktober 2000 under tjenestetida i 331/334. Møkkamannen skremte vannet av meg da han dro en lowpass rett over der vi stod og postflight'a maskinene våre :P Fy dæven til drønn når han kom forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, lydnivået ja. Er ganske speciellt på Draken, Viggen og Gripen også faktiskt.

 

Husker i Karlstad 2001, de 2 Norske F16 piloterne ble veldig imponert over Gripen da faktisk.

 

Ojoj, nu drömmer jag mig tillbaka till 2001, minns att jag var nöjd med såväl Gripen som F-16 showen. Hoppas på ännu en flyguppvisning i Karlstad framöver. Nu funderar jag mest på en tur till Torp som trots allt bara ligger någon flygtimme härifrån. Klubbens ena Cessna har tagit mig dit förr ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...