Gå til innhold

Kristiansund Flysimulatorklubb???


Christian Sager

Anbefalte innlegg

Du store, hvor stor er din ?

 

Er 39 år gammel og har holdt på siden du lå i pungen til din far og snurret rundt og rundt """"

Fra spøk til alvor; Vet om flere som er aktive og litt opp i årene. Det er nok et lite skille tror jeg, som går mellom oss og den yngre garde. Vi bruker pæng på dette, utvikler paints, scenery, hjelper gutta i Norske Flyplasser med foto, flyr med AIP og osv. Tror mange av den yngre garde "bare flyr".

Men ideen er god. Hva med et oldboys-lag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, Oldboys lag ""

Jaja, sitter akkorat nå på Oslo control (Vatsim) og storkoser meg. kartene er framme og noen henger på veggen.

Vel vel, tror faksitk ganske mange tar hobbyen seriøst selv i ung alder.

 

Det vil jeg så absolutt være enig i, tar denne hobbyen bra seriøst er så real som mulig, er jo og mange som er 16 år som ønkser å bli piloter og spiller mye seriøs FS, så det er nok ikke bare dere "gamle"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Ide! Ser ut som det er flere og flere fra Kristiansund her. Og vi har jo en av verdens beste flyplasser å spotte fra, så tanken er god den;-)

 

Truls

"" kan diskutteres! Du kommer ganske nerme og kan se myye men traffikken er en annen sak.

 

Men de begynner nå med slike "store" fly hvis vi skal kalle de det (store fly er større en Fokker 50 og 737-400) I mai med blant annet direkte rute til mallorca så håper det blir litt bedre trafikk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"" kan diskutteres! Du kommer ganske nerme og kan se myye men traffikken er en annen sak.

 

Men de begynner nå med slike "store" fly hvis vi skal kalle de det (store fly er større en Fokker 50 og 737-400) I mai med blant annet direkte rute til mallorca så håper det blir litt bedre trafikk da.

 

Blir ikke særlig større fly som skal fly til Mallorca i sommer, det blir en A320 og den er ikke særlig større enn en 737 som allerde flyr der. Hvis jeg husker riktig er det vel Spanair som skal fly for Ving på denne ruten, så kanskje det blir besøk av Md 80 fly også. Og for de som allerede bruker å ta seg en tur på Kvernberget å se på fly, kan man ganske ofte se andre fly enn F50 og 737. Helekoptertrafikken har tatt seg opp, og ofte er det fly som er chartret inn for oljeselskapene som er innom. Og jeg tørr påstå at det finnes knapt en flyplass i Norge som har så gode spottemuligheter, man kan stå inntil 20 m fra flystripen å se hele rullebanen.

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Truls!

 

Det å stå noen få meter fra Stripa med kameraet i hånden er herlig ""

Som sikkert noen har sett av mine bilder både her inne og på Airpics.

 

Regner med at mange kommer opp når Spanair starter å fly???

Så får vi bare håpe at de får forlenget rullebanen så vi kan få ned A321 mm ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo jevnlig besøk av Scot airways da, med sin Dornier 328 ""

Har hørt at det er A320 som skal brukes til Mallorca, så MD80 blir det visst ikke "".

Holder på å bygge nytt hus på sommerro nå, og med en skikkelig(!) zoom-linse kan jeg spotte på RW25 fra stua... ""

 

Når kommer forresten første Spanair-fly hit? Må bare slænge fra seg spikerpistolen og ta med seg kameraet opp på Kvernberget da. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...