Gå til innhold

Crasj to desktop igjen - SB3.02


Raymond Bertheussen

Anbefalte innlegg

Da var jeg ute for å prøve meg med mic på vatsim for første gang, treningsaften er kjempebra. Kom meg greit avgårde fra Værnes - mot Bergen, men da jeg hadde ca 50nm igjen - Crasj to desktop ""

 

Har nettopp installert den patchen fra SB som skulle gjøre at det ble mindre hakking online, og det så bra ut lenge, men hvorfor crasj to desktop igjen ""

 

Da jeg stod på Værnes for å lytte litt på ATC, skjedde det flere ganger at flyene "fløy tilfeldig" rundt på bakken. Helt merkelig, har ikke opplevd det før. Virket som flyene "låste seg fast i en posisjon" for deretter å "sprette til en annen". """"

 

Hvilke innstillinger har dere andre i SB3?

Jeg fulgte anbefalingene fra nettsiden til SB om å "allow FS to smooth aircraft motion" under Advanced options og sette "freq. of plane position updates" (Multiplayer options) ned til 4/sek!!!. Kanskje ligger problemet her ""

 

mvh

Raymond Bertheussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! I følge det som står på nettsiden til SB, skulle dette gjøre at flyten ble bra.

 

EDIT: dvs som jeg skrev i første innlegg: Jeg gav

tillatelse til at FS skulle gjøre "flyten mykere".

 

Klipp fra nettsiden:

SquawkBox 3.0.2

A new patch of SquawkBox is now available. It is recommended that everyone download and install this patch. It is not necessary to uninstall the old version. The biggest change you will notice is support for much smoother aircraft motion. To enable this feature I suggest the following: go to the Advanced Options and enable "Allow Flight Simulator to smooth plane positions". Then go to the Multiplayer Options and reduce your "frequency of plane position updates" to a much lower number. I recommend 4 per second. This will shift a lot of the load of smoothing aircraft positions from SquawkBox onto Flight Simulator, which is more efficient. You should now notice that the smoothness of aircraft is now only limited by your frame rate in Flight Simulator.

 

 

mvh

Raymond Bertheussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Versjon SB3.00 folkens.. denne bruker jeg og har aldri opplevd noe problemer med den.

 

"""" Du tar ordene fra munnen min. Jeg hadde heller ingen problemer med første versjon. Nesten så jeg ønsker meg tilbake. Dessuten har jeg "bad experiences" med å reinstallere ting i som befinner seg i FS9 eller har en kobling til spillet. Jeg har fremdeles ikke fått svar på om noen har fulgt rådene fra SB.com om innstillingene i SB.

 

mvh

Raymond Bertheussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har crasj to desktop: har dere patchet fs til versjon 9.1? den fikser den seasonal CTD som skjer hver vår og hver sen-høst. sett fs til SUMMER og prøv en tur med SB3 da, krasjer det ikke da er det ikke SB3 sin feil, men en manglende patching av FS.

 

Bare en tanke jeg hadde om hva som kan være feil hos dere.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for den. Jeg visste faktisk ikke at dette var et vår/høst problem. Jeg har ikke patchet til 9.1 enda fordi ting har fungert......men nå er det altså vår ""

 

Jeg er kanskje litt snar å skylde på SB, men som du så i innlegget mitt først hadde jeg en merkelig trafikk på vatsim i går.

 

Raymond Bertheussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet fra sb3 forumet.

Postet av Joel. Utvikleren av SB3

Hi,

Last night I made my first real couple of flights since the release of SquawkBox. It reminded me why I got involved with this hobby in the first place as I really enjoyed it! I was also trying out the new PMDG B1900C and I must say that's a nice aircraft. I highly recommend it.

 

Anyway, my second flight was to Seattle and there were lots of aircraft on the ground. On final I was told to go around because of another aircraft flying across the glide path. About 5 miles into the missed approach pattern the controller said on voice that he lost me on the scope and I realized FS9 was frozen. I never got it back and started having repeated disconnects and freezes for several more attempts.

 

I say all this to let you guys know that I am dead serious about getting to the bottom of these particular bugs. I know many of you were waiting anxiously for SB3's release only to have insurmountable issues like this. Hang in there--I'll do whatever I can to get them fixed.

 

Three green,

Joel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette gjelder alle, men jeg har skjønt at det gjelder noen.

Jeg har ikke noe oppgradering av SB3. Lastet den den første som kom og har heller ikke 9.1 patch`n til FS9.

 

Har aldri hatt noe problem og det har blitt litt flyging i det siste kan man si. ""

 

Jeg flyr somtrent bare Level-D 767`n, og i den vet jeg at det er en bug som gjør at man kan får kræsj til desktoppen, men det skjer uansett om man flyr online eller offline.

 

Må påpeke at jeg har en egen sprek maskin som det kun er vanlig XP og FS. Ingenting annet finnes på denne maskinen og den får diskfrag. annenhver dag samt opprydding hver 3. dag for å holde den helt 100% hele tiden.

 

Kanskje det er noen andre microsoft-baserte programmer som gjør at SB kræsjer for dere?

 

Ikke vet jeg. Håper iallfall at det løser seg for dere, for ingenting er værre enn det Håvard opplevde på vei til USA da han hadde flydd i 7 timer og fikk plutselig kræsj til desktop. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...