Gå til innhold

Flystevne Flesland 27-28 august 2005


Tore Raaen

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Jeg har tralla rundt på forumet her i ganske lang tid og tenkte det var på høy tid at jeg begynte å aktivere meg littegrann..

 

Mitt navn er Tore Raaen, 27 år og kommer fra Kongsberg..

 

Har noen av dere noe info om flystevnet på Flesland i sommer? Blir det et internasjonalt stevne? Ser at Avinor står i ledelsen for begivenheten..

 

MVH Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heissan Tore!!

 

Velkommen! første innlegg! ""

 

Tråla en god stund før det løsna for meg og ja!!

 

Jeg garanterer deg at du kommer til å få konsise, opplysende svar på ditt spørsmål. Som du sikkert har lagt merke til er forumet full av kunnskapsrike, hyggelige mennesker!

 

[måtte bare kommentere ditt første innlegg "" ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok mer offisiell info etterhvert, men det er jo en 50års markering for Flesland som sivil flyplass så det blir et bra stevne. Ambisjonsnivået for stevnet er nokså høyt har jeg hørt. Faktisk så høyt at 337 skvadron garantert kommer med en LYNX (static)! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok mer offisiell info etterhvert, men det er jo en 50års markering for Flesland som sivil flyplass så det blir et bra stevne. Ambisjonsnivået for stevnet er nokså høyt har jeg hørt. Faktisk så høyt at 337 skvadron garantert kommer med en LYNX (static)! ""

 

 

Ambisjonsnivået er enda høyrere! """"""""""

 

Jeg vet en god del, men vil la AVINOR få komme med første informasjon. Denne vil bli publisert på www.bergenairshow.no

når disse sidene er «oppe og går»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo si, at etter noen ganske stille år, så har flyshow-aktivitetene vært på vei opp de siste årene, og det er jo kjempeflott!

 

Har alltid hatt sansen for flyshow, og jo større jo bedre! Var jo på Sola Airshow ifjor, og Torp Airshow året før, og ærlig talt så stiger jo nivåene på showene for hvert år som går (legger ikke press på Bergen nå nei ""), og det er jo kjempeflott!

 

...men for all del, det er ikke bare de "store" showene som er gøy da. Jarlsberg har f.eks tradisjon med å ha ett show i året, stortsett i august, og ifjor var det jo et imponerende oppmøte av publikum, på tross av det totale fravær av snille værguder. Det er artig å se at den generelle interessen for flyshow er så stor blant folk flest..

 

Heldigvis så krabbet skydekket såpass opp i ny og ne at de flyene som trengte litt høyde kunne boltre seg ganske fritt, inkl. den besøkende Hawker Hunter'en som kom fra Sverige, som kunne herje ganske bra, og ta en touch and go før den dro hjem igjen.

 

Gleder meg til å se hva dere koker ihop i Bergen! Jobber vel egentlig den helgen, men det får man jo gjøre noe med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok mer offisiell info etterhvert, men det er jo en 50års markering for Flesland som sivil flyplass så det blir et bra stevne. Ambisjonsnivået for stevnet er nokså høyt har jeg hørt. Faktisk så høyt at 337 skvadron garantert kommer med en LYNX (static)! ""

 

 

Ambisjonsnivået er enda høyrere! """"""""""

 

Jeg vet en god del, men vil la AVINOR få komme med første informasjon. Denne vil bli publisert på www.bergenairshow.no

når disse sidene er «oppe og går»

 

....det var ment som en spøk (det med ambisjonsnivået) ""

Vi fikk forøvrig forespørsel(av Geir M.)om muligheten for å stille med en Lynx. Blir vel ett av de siste stevnene menigmann får muligheten til å studere denne katta fra Luftforsvaret på nært hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du skal få klø katta bak ørene Kenneth! ""

 

Høres bra ut... ""

 

Har igrunn som mål for fremtiden at jeg skal ha meg et staselig skala-helikopter i den fremtidige radiostyrte flyparken min, og da er det bare igrunn bare én kandidat som gjelder, nemlig Lynx'en...

 

Må ordne masse skaladokumentasjon mens det ennå er mulig... ""

 

De gangene de dukker opp på Torp (hvilket er svært sjelden) så er de jo bare nedom å henter suppe, gjerne med en motor igang... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....det var ment som en spøk (det med ambisjonsnivået)

Vi fikk forøvrig forespørsel(av Geir M.)om muligheten for å stille med en Lynx. Blir vel ett av de siste stevnene menigmann får muligheten til å studere denne katta fra Luftforsvaret på nært hold.

------------------------------------------------------------------------

 

 

""""""""""""""

 

(Glemte at Lynx er på vei ut..... "" )

 

AVINOR har iallefall lagt listen høyt! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir flystevne på Torp 4.juni 2005...

 

Kilde: NAK.NO

 

Arrangør: Dakota Norway...

 

Ellers er det storflystevne i Karup Danmark 19.juni 2005..Se www.airshow2005.dk

 

Der blir det ihvertfall fart...Frecce tricolori fra Italia kommer....Pluss satses det på Gripen, Rafale og Eurofighter...

 

Av mere bisarre deltagere så kommer MIG-29, samt at det jobbes med MIG-21....Lista er laaaang...!

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...