Steinar Grindstein Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Et Microfly mistet igår halve propellen når en mann var ute å fløy. Led mere her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=264226 Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Dette skjedde også isommer ved Notodden. Jeg satt oppe i tårnet (for å ta en matpause og holde AFIS'en med selskap) når radiomeldingen kom, og den virket svært dramatisk der og da siden det bare er skog i området. Jeg fikk beskjed om å springe ut til flyet og dra så fort som overhodet mulig for å søke. Flyet ble funnet raskt og heldigvis hadde han funnet en åpen hogstflate (riktignok med mye stein og stubber men) og hadde klart å lande slik at iallefall flygeren var i god fysisk behold, selv om flyet fikk seg en trøkk. Siter
Morten E. Jørpeland Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Uff uff, he he lurer på hva pilotene tenkte, [o, ****] Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Det er farlig med microfly! Se her ja.. En fremtidig journalist... Han mistet ikke propellen, men et propellblad.. Skjer med småfly også det fra tid til annen... Siter
Gjest Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 ...dette er noe av det verste som kan skje. Å miste ET propellblad er ille. Det er bedre å heller miste HELE propellen. Når et blad faller av RISTER og VIBRERER det enormt slik at det faktisk kan rive av motor og ødelegge hele flyet. Faller motoren ut - så er flyet i ubalanse - og da går det neppe bra. Siter
Andreas F Berger Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Uff Uff. Får håpe de ikke opplever det igjen Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Se her ja.. En fremtidig journalist... Evt. en framtidig utarbeider av forsikringsavtaler. I henhold til en ny forsikring jeg skal tegne er mikrofly høyrisikoaktivitet Hadde jo vært heftig og bare hatt en propellblad med motvekt istedet for det andre propellbladet slik som på noen modellfly! Siter
Geir G Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Huff Når vi snakker om det å miste propellblad. Snakket med en pilot en gang for lenge siden. Han fortalte om et lite propellfly (twin) som mistet et propellblad i luften. Problemet var at propellbladet gikk gjennom flyskroget og inn i foten til piloten i flyet Tror dette var i USA... Siter
Gjest Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Huff Når vi snakker om det å miste propellblad. Snakket med en pilot en gang for lenge siden. Han fortalte om et lite propellfly (twin) som mistet et propellblad i luften. Problemet var at propellbladet gikk gjennom flyskroget og inn i foten til piloten i flyet Tror dette var i USA... Dette minner meg om "Flight of the Phoenix".... Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Mener å ha hørt om ett propellblad på en tvin som gikk rett igjennom flyskroget og stoppet i en støvsuger Siter
andreas a berg Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Mener å ha hørt om ett propellblad på en tvin som gikk rett igjennom flyskroget og stoppet i en støvsuger Har hørt om en ganske lik historie. Bare da var det en Hercules og en Russisk mig som fløy ornært. Og traff den ene motoren på Hercen og ene bladet gikk rett i en Nilfisk Støvsuger. Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 ...dette er noe av det verste som kan skje. Å miste ET propellblad er ille. Det er bedre å heller miste HELE propellen. Når et blad faller av RISTER og VIBRERER det enormt slik at det faktisk kan rive av motor og ødelegge hele flyet. Faller motoren ut - så er flyet i ubalanse - og da går det neppe bra. Da er det nok best og stoppe motoren så fort som mulig Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 ...dette er noe av det verste som kan skje. Å miste ET propellblad er ille. Det er bedre å heller miste HELE propellen. Når et blad faller av RISTER og VIBRERER det enormt slik at det faktisk kan rive av motor og ødelegge hele flyet. Faller motoren ut - så er flyet i ubalanse - og da går det neppe bra. Da er det nok best og stoppe motoren så fort som mulig Og hvis motoren skulle falle av så sett passasjeren der motoren skulle vært Siter
Gjest Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 ...dette er noe av det verste som kan skje. Å miste ET propellblad er ille. Det er bedre å heller miste HELE propellen. Når et blad faller av RISTER og VIBRERER det enormt slik at det faktisk kan rive av motor og ødelegge hele flyet. Faller motoren ut - så er flyet i ubalanse - og da går det neppe bra. Da er det nok best og stoppe motoren så fort som mulig ....hehe...jeg tror jeg ville stoppet motoren ja, men passe på at propellen også stopper så fort som mulig. Måten du gjør det på er å "steile" ut flyet så fort som mulig, få av fart og gjenoppta kontrollen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.