Gå til innhold

An 225 VS A380


Morten E. Jørpeland

Anbefalte innlegg

jo galaxy er digert men ikke like stor som de andre. har vert i en galaxy jeg!! det var gøy til tusen!! men er ikke galaxy midre enn AN-124 eller? AN-124 er svær... det er galaxy og. men ikke like stor (som jeg har sagt mange gangr allerede) (galaxyen) siden den kan ta av og lande på kjevik uten probb. men ikke AN-124(?) de andre to er nok de største i verden ja... B52 da? den er svær men ikke med tanke på volum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har du jo "the box". Airbus hadde som mål å lage et fly innenfor 80x80 m. Jeg kan ikke så mye om dette, men det var en "box" som var tenkt ved en gate, og den var 80x80. Så derfor er den ikke over 80m..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo galaxy er digert men ikke like stor som de andre. har vert i en galaxy jeg!! det var gøy til tusen!! men er ikke galaxy midre enn AN-124 eller? AN-124 er svær... det er galaxy og. men ikke like stor (som jeg har sagt mange gangr allerede) (galaxyen) siden den kan ta av og lande på kjevik uten probb. men ikke AN-124(?) de andre to er nok de største i verden ja... B52 da? den er svær men ikke med tanke på volum...

Galaxyen må nokk stille bak i køen her ja... Sjekk denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noe en kamerat av meg "lærte meg" en gang.. Det var når vi gikk på ungdomsskolen, og jeg var ganske så flyfrelst på den tiden, og jeg hadde bl.a fortalt vedkommende om verdens største fly, Antonov 225, som det kun fantes ett eksemplar av. Men han kunne fortelle meg at det fantes et fly som var større enn anatonoven (ja, han kalte den for anatonov), og det gikk i fast rute mellom to flyplasser i Russland, som var de eneste to flyplassene i verden med lang nok rullebane for et så stort fly. Så lærte dere noe nytt i dag og, tenker jeg """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noe en kamerat av meg "lærte meg" en gang.. Det var når vi gikk på ungdomsskolen, og jeg var ganske så flyfrelst på den tiden, og jeg hadde bl.a fortalt vedkommende om verdens største fly, Antonov 225, som det kun fantes ett eksemplar av. Men han kunne fortelle meg at det fantes et fly som var større enn anatonoven (ja, han kalte den for anatonov), og det gikk i fast rute mellom to flyplasser i Russland, som var de eneste to flyplassene i verden med lang nok rullebane for et så stort fly. Så lærte dere noe nytt i dag og, tenker jeg """"

 

altså, AN124 og AN225 er byggd for å kunne lande "uten" rullebane da, ettersom at AN124 egentlig ble bygget for å frakte ting ut i ødemarka så skulle det kunne lande på bl.a. permafrost og tykk, tykk is.. derfor er det so inni ****** mange hjul på det.

 

Det var også litt av tanken bak 225'n, ettersom at det i den tid egentlig skulle brukes kun til å frakte den russiske romfergen "Buran" (betyr snøstorm), men etter det så kansje dem kunne bruke det til å frakte andre ting, derfor ble også det konstruert med maaaaaaaange hjul slikat det kunne lande på rullebanene dem hadde...

 

men tenk over at AN225 ble byggd i en hangar som var mindre enn flyet, at det egentlig er ett AN124 som er strekt 50fot, lagt til to motorer, større vinger(50fot mer totalt), 2 ekstra boggier på hver side og en annen halevinge, ellers så er det stort sett likt.

og det faktum at "Buran" kun hadde en flygning, å den var ubemannet.

 

"The Spruce Goose" er faktisk det eneste flyet som har større vingespenn en AN225, 30 fot mere.

[image]http://www.sprucegoose.org/images/H4Flight1.jpg[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noe en kamerat av meg "lærte meg" en gang.. Det var når vi gikk på ungdomsskolen, og jeg var ganske så flyfrelst på den tiden, og jeg hadde bl.a fortalt vedkommende om verdens største fly, Antonov 225, som det kun fantes ett eksemplar av. Men han kunne fortelle meg at det fantes et fly som var større enn anatonoven (ja, han kalte den for anatonov), og det gikk i fast rute mellom to flyplasser i Russland, som var de eneste to flyplassene i verden med lang nok rullebane for et så stort fly. Så lærte dere noe nytt i dag og, tenker jeg """"

 

altså, AN124 og AN225 er byggd for å kunne lande "uten" rullebane da, ettersom at AN124 egentlig ble bygget for å frakte ting ut i ødemarka så skulle det kunne lande på bl.a. permafrost og tykk, tykk is.. derfor er det so inni ****** mange hjul på det.

 

Er klar over det. Men han visste ikke det. Han hadde vel egentlig ikke så veldig peiling på fly, men prøvde vel å skryte på seg noen kunnskaper. Var bare en artig historie jeg kom på når jeg så denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...