Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, det er en annen teori som har vært like mye oppe. En manglende avstandsring på høyre hovedhjulsett som forårsaket at et hjul var ustabilt allerede under første del av takeoff, lenge før Concorden nådde punktet der metallstrimmelen lå. Teorien er at det ustabile hjulet forårsaket "kast" som igjen overopphetet hjulet og fikk gummi til å løsne og slo hull i vinge/drivstofftanker, før den nådde metallstrimlen.

 

I tillegg var flyet feillastet (gal vekt i forhold til beregnet T/O-vekt) og CG utenfor tillatte verdier.

 

Hilsen Roald

Skrevet
Gammelt nytt! ""

gammelt nytt? Det står at rapporten ble lagt fram i DAG!

Nå er det ingen hemmlighet at Norge til tider ligger litt etter, og kanskje av og til får litt lyst til å fylle spalteplass?

Så en dokumentar som var basert på den offisielle raporten på Discovery måneder tilbake i tid..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...