Stig Sandnes Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Hei. Hvis det er noen andre som skal sitte ATC i Norge i dag, så kan dere jo si ifra her, så kommer jeg på som CTR en eller annen plass senere i kveld. Siter
Christian Sager Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Jeg kan ta ENTR hvis de får fiksa interettet mitt Siter
Stig Sandnes Skrevet 21. november 2004 Forfatter Skrevet 21. november 2004 Og da kommer jeg som ENBD Siter
Einar Kristiansen Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Ikke så usansynlig at ENBO_V_APP kommer opp også.. Siter
Gunnar Grønlien Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Jeg skal ha trening på Flesland i kveld fra klokken 2000. De som vil kan gjerne fly mellom Torp og Flesland. Siter
Einar Kristiansen Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Da er følgende posisjoner bemannet denne Søndagskvelden: ENBO_V_APP ENTR_V_CTR ENOS_V_CTR ENGM_V_APP ENTO_V_APP ENSV_V_CTR ENBR_V_APP Og det er kun 4 fly online. Vi trenger trafikk! Siter
Fredrik Bjørnebekk Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 6 fly fordelt på 7 atc posisjoner ikke bra. atc`ene burde jo vært i undertall. Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Men uansett en flott opplevelse å fly ENGM-ENBO i kveld og få ATC hele veien. Manglet bare TWR for at det skulle bli komplett. Tusen takk til alle som passet på meg Siter
Stig Sandnes Skrevet 23. november 2004 Forfatter Skrevet 23. november 2004 6 fly fordelt på 7 atc posisjoner ikke bra. atc`ene burde jo vært i undertall. Ja, men nå er det ikke slik på VATSIM lenger, mener å huske at det var det før Får se om det ikke blir bedre nå etter hvert som at kulda setter inn og snøen laver ned Siter
Carl Hammarlund Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 Høres utrolig gøy ut! Fast jeg har konvertert til IVAO nå. Virker vare ett støre nettverk med flere piloter online også. Hvorfør ikke gjøre detsamme gutter? Må nok skjekke litt oftere på denne siden så jeg vet når det er slike "events". Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 Jeg er selv Vatsim "all the way" bruker. Men skal jeg være helt ærlig så begynner strikken min og nærme seg bristepunktet. Hvis det ikke kommer en ny pilotklient før nyttår så kommer jeg også til å gå over til IVAO. Problemet mitt er at online piloter og controllere i Nord-Europa sverger til vatsim. I sørlige strøk er det tydelig IVAO som gjelder. Men jeg har vært medlem siden Satco dagene, og har mye gode minner her. Det som irriterer meg mest om dagen er at det ikke kommer et fnugg av ofisielle kommentarer fra noen av Vatsim divisjonene eller ledelsen. Man kunne jo sagt at vi jobber fullt ut med å få ting på plass. Eller "vi venter på SB3 slik at de blir sluppet samtidig". Noe burde det da være mulig og si. Folk begynner og bli irriterte rundt på forumer. Med god grunn. IVAO og FPI har duganes pilot klienter. Mens SB ikke har blitt modifisert på mange år. Håper ting snart er i orden, ellers blir det fort noen ti tusen medlemmer mindre. Sånn Nok frustrasjon. Nå skal jeg spise kake Siter
Ivar Hakli Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Hei Situasjonen fra en lørdags ettermiddag i Norge. ENBR APP og Bodø CTR er bemannet. Ett fly i Norge som flyr mellom Haugesund og Oslo. Denne situasjonen belyser litt av det som skjer. Vi har som regel flere ATC enn piloter online. I TILLEGG flyr ikke pilotene engang mellom de posisjonene som er bemannet. Dette har jeg registrert utallige ganger, hvor jeg er pålogget som APP og piloter vil ha meg til å dekke totalt urealistiske avstander, bare for at det ikke passer å fly til/ fra det området som er bemannet. Mange vil selvfølgelig argumentere med at deres VA ikke har ruter til den ene eller andre flyplasen, men er ikke dette en liten sak å tilpasse hvis man virkelig ønsker ATC dekning. Hvor ofte i RL dekker ENBR APP trafikk på ENGM og ENZV. Kanskje nå i disse sykdomstider, men neppe trolig.... Jeg synes man bør benytte ATC tilbudet der det finnes hvis man er interessert i å ha den tjenesten. ATCene våre vil gjerne yte service langt utenfor det man kan forvente, men hvis man logger på som APP på Sola, så er hensikten og ønsket å drive APP på Sola og ikke på Kvernberget eller andre steder i Norge. Da hadde man sikkert logget på i disse posisjonene. Logger man på som ENOS CTR, er man sannsynligvis forberedt på å dekke et av de største områdene som finnes i Europa. Er det en del trafikk (noe det sjeldent er...) krever det svært mye av den personen som skal vektorere trafikk inn på Kjevik, Sola, Kvernberget, Værnes og Gardemoen SAMTIDLIG. Jeg vil oppfordre de få pilotene som flyr i Norge om å benytte seg av de posisjonene som er online, og heller korrigere flightplan litt ut fra det som er gitt fra eget VA. Dette fører til at ATC får trafikk, pilotene får ATC og ingen trenger å ta stilling til å skifte posisjon eller strekke ansvarsomr utover det man normalt har. Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Ivar. Det er et bra forslag. ENBR burde nærmest være "base" for oss online piloter i Norge. Her får man ATC nesten døgnet rundt. Og det skal man ikke kimse av. Eller hva Grønlien. Takk for bursdags hilsen. Er sliten i dag gitt Siter
Stig Sandnes Skrevet 27. november 2004 Forfatter Skrevet 27. november 2004 Det kom etter hvert da! Men ikke så mye at det gjorde noe, men takker de pilotene som tok seg bryet med å fly på VATSIM. Hadde vel to fly ENBO - ENDU, og to fly som kom sørfra til Bodø og Tromsø. Flesland fikk ingen fly . Får håpe at det bare blir bedre etter hvert. Vanligvis er det jo motsatt, 4 ATC'er og 1 pilot Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.