Gå til innhold

Er dette framtiden for FS online?


ernst-rolf albrigtsen

Anbefalte innlegg

VATSIM is proud to announce that it has come to an agreement with Flight Sim French Development Team (FSFDT) to provide the pilot client FSInn for the VATSIM network. Currently, the client has completed alpha testing and is in code review, afterwards it will begin a closed beta test on the network. Once final bugs are corrected the client will then be released to the membership for use.

 

For all the details about FSInn and other software such as FSCopilot, please visit the FSFDT site. Please feel free to use the forum on the FSFDT website for discussion about the pilot client. Your question will be answered there by FSFDT. For quick information about the client, be sure to download the user's guide.

 

Stay tuned for additional updates in the near future !

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet og tuklet litt med programmet. Må inrømme jeg skjønte meg ikke helt på hvordan man kobler opp.. ""

 

Men det hele så bra ut! Litt uoversiktlig, men det er bare en beta ""

 

Det jeg ble mest positivt overasket over er at du har mulighet for bruk av P2P teknologien nå "" Hvis dette går like smooth som jeg tror har ikke FPI noe å stille opp mot vatsim med i fremtiden ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen her fått testet dette?

FSInn

 

Da har jeg endelig fått rotet meg til å teste dette, og ... WOW.

 

Vi var en 5-6 stykker nede på LFML, og selv dem man ikke kjørte P2P med gikk glatt.

 

Nå er det bare å vente på at VATSIM godkjenner softwaren. Og da skal jeg love dere det blir mye fly i lufta... For å logge på er så enkelt som å trykke på én knapp.

 

--

Torfinn Nome

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere lastet ned programvare for VATSIM ca 1000 ganger. Installert og feilet. Når jeg endelig har greid å komme inn på VATSIM hører jeg nesten ikke contoller'n. Bare masse forstyrrleser på lyden. Pluss at contollern sier jeg vises 30 nm sør for posisjonen jeg er. (hopper litt fram og tilbake)

 

Endelig.....

 

I går kveld lastet jeg ned FSINN og installerte det. Gikk som smurt det... Å koble seg opp var som Torfinn sier "så enkelt som å trykke på én knapp".

 

Tok en flytur fra Gardemoen til Charles de Gaulle (paris). Der var det en hyggelig controller på som var med på å teste dette. Han fortalte at han så meg nøyaktig der jeg selv fant ut at jeg var, og jeg hørte han fint med TS (Teamspeak).

 

Mulig disse problemene med VATSIM er bare noe jeg har med min maskin, men jeg kommer garantert til å bruke FSINN framover. Gleder meg til de åpner opp for å bruke VATSIM server. Da kommer jeg til å bli ganske aktiv online.

 

For all del, dette er ikke ment som kritikk av VATSIM. Har lest en del på forumet her at det er flere av oss nye som sliter litt med å komme i gang. Derfor trur jeg FSINN kan være løsningen for mange.

 

Å fly online vil med FSINN bli "As easy as i gets".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"A few months ago we were talking about a new concept that could have been a step forward in the way people fly with their PCs. Once we realized we have the necessary knowledge and skills to develop such a concept, we decided to start this joint venture, gates.to, and here we go!"

 

Vil dette si at det lager det, eller at det har tenkt å lage det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...