Gå til innhold

ENBR Tower&App online!


Geir G

Anbefalte innlegg

Ja det hadde vært noe det! ""

Tenk om det er en person her på forumet som hadde kunnet skaffe informasjonen når blackbirden, tørr ikke engang spørre om callsignet, skal ta av fra Bodø. ""

Når innlegget ikke inneholder klokkeslett Per-Kristian, blir det så og si umulig å vite når man skal logge opp..

You will never learn will you? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var det! Nå gidder jeg ikke lenger..... kansje en og annen flytur med rutefly og eller småfly.... ATC? nei det dropper jeg.... har nå prøvd i minst en måned uten hell.... jeg ser på andre som tar tester.... det går knirkefritt... men når jeg har test.... ikke ett fly som regel.... og når folk kommer med slike meldinger her.... tror dere det gjør meg blidere? har dere noe negativt så heller hold det for dere selv.... og Geir... jeg prøvde flere ganger og ta kontakt med deg! gikk i ett... ikke et eneste svar fra deg.... nei jeg gir ærlig talt opp.... er INGEN og jeg gjentar INGEN som kommer med positiv kritikk! BARE NEGATIVT!!! JEG GIR OPP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager PKJ, det var ikke ment slik...

Det er mulig det var noe feil med radioen osv. men det gikk litt fort (BOKSTAVELIG TALT!)

Tenkte på:

Kanskje du kunne ha lest litt osv. før du fløy en av de raskeste flyene som er vannskelig å kontrollere (uten at jeg har prøvd selv).

Det blir litt feil når den eneste melding jeg får fra deg (på kanalen) er "reqest landing clearence".

Når tower er på er det han som kan gi deg landingstillatelse. Jeg svarte "cleard ILS 17, report estab".

Fikk ikke noe respons på den...

Litt etter sa jeg igjen: "When estab, contact tower on 119.1, good day."

Rett etter fikk jeg melding fra tårnet at du hadde landet uten tillatelse.

Det blir ikke riktig!

For meg kan vi jo avtale en tid hvor du kan komme å fly mens jeg sitter ATC. "" Så kan vi gå igjenom hele pakken ""

Eller vi kan begge fly Cessna VFR tur! ""

Forstår du hva jeg mener?

Vet at det var litt min feil i går også, men hvis du ikke får kontakt med noen erdet noe feil, set SQ til radiofailure.

La oss alle være venner! "" Å krangle hjelper ingen!

Det er mye positivt!

 

MVH

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av oss har over lengre tid gitt deg små hint om at du kanskje burde sette deg bedre inn i ting Per-Kristian, men det virker som du bare overser de.

Vet ikke om du husker det, men for en tid tilbake sendte jeg deg en mail, som kanskje ikke var særlig hyggelig, men der fikk du iallefall vite hva jeg mener om dine handlinger, og der var det faktisk konstruktiv kritikk også!

Regner med at moderator kommer til å fjærne de fleste innleggene her, men det skal bare være sagt, det er din egen feil at ting har blitt slik de har blitt, det kan helt klart være noe med alderen din og din modenhet noe vi alle har forståelse for.

Men som sagt, har ikke noe imot deg, men heller de tingene du gjør, noe som setter deg selv i dårlig lys.

Mener ikke noe vondt med dette, men det må jo være en grunn til at du får slike "negative" kommentarer Per-Kristian? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om det er bare PKJ sin feil Ivar.... jeg har sett en tendens i den senere tid... dere har vært usedvanlig kjapp å komme med "tips" til PKJ. Ikke alle har vært like hyggelige.

 

Jeg tor vi skal være forsiktige med å utforme et A - lag og et evt B - lag i dette nettverket. I allefall vil jeg gjerne se de som med rak rygg kan si at de tilhører et A-lag. Eller er mye bedre enn andre...

 

Så tenk dere litt om nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tor vi skal være forsiktige med å utforme et A - lag og et evt B - lag i dette nettverket. I allefall vil jeg gjerne se de som med rak rygg kan si at de tilhører et A-lag. Eller er mye bedre enn andre...

 

Så tenk dere litt om nå.....

Jeg synes på ingen måte det eksisterer et såkalt "A og B lag" på VATSIM, men det finnes selvfølgelig klikker, "aktive" og "mindre aktive", men synes det er helt galt å kalle det et A og B lag..

Må få beklage at jeg sa at det var Per-Kristians egen feil at det har blitt som det er blitt, det er selvfølgelig opp til hver enkelt om man ønsker å reagere på ting han gjør.

 

Synes kanskje dette innlegget har sporet av..

Ser da ingen grunn til å fortsette denne diskusjonen, Per-Kristian vet hva jeg mener, og håper at han kan respektere det deretter, ikke sant Per-Kristian?

"If you stay out of my way, I'll stay out of your's.." ""

Beklager at situasjonen har blitt så uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få si at når piloter, og dette gjelder alle piloter, gjentatte ganger unlater å følge ATC sine instruksjoner, og så starter høylydte diskusjoner om instruksjonen var riktig eller gal på åpen frekvens, så får jeg mindre og mindre tolleranse for den og den piloten, og da kan tipsene komme litt kjapt som du sier Bobbo.

 

Syns også at jeg må få lov til å si meg uenig i utsagnet ditt Per Kristian, og at alle kommentarer er negative.

Jeg har sett at en del av de har vært negative uten konstruktiv kritikk, men en god del av de har faktisk inneholdt tips om ditt og datt for å gjøre ting bedre.

Når det gjelder piloter på VATSIM så prøver ihvertfall jeg, så langt som mulig, å ta konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Du har helt rett... innlegget ditt har sporet helt av Ivar. Jeg blir faktisk litt skremt over din uttalelse om;

"If you stay out of my way, I'll stay out of your's.."

Dersom du leser innlegget mitt en gang til og skikkelig - ser du at jeg ikke på noen måte kaller ting for A og B lag, men gjør igjen oppmerksom på at DU er i ferd med definere personer ut av miljøet (ditt?)... Og dette er ikke bra.

 

Det er ikke noen poeng å kommentere alle sine feil - til enhver tid...

 

faktisk synes jeg det er patetisk å avslutte med følgende;

Beklager at situasjonen har blitt så uheldig.

 

Kristian;

Godt innlegg - enig med deg.... Og jeg synes overhode ikke at du er; rar, gal og ganske unormal.....

 

Diskusjonen må gjerne avsluttes for min del, men la oss avstå fra slikt tull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er en god stund siden jeg har skrevet i forumet, grunnet lengre pause fra flightsim generelt.

Men her føler jeg at jeg må blande meg inn! Jeg skjønner deg veldig godt Jarl, og er enig i at det er ganske hard kritikk som kommer fra Ivar, men du ser det slik det er utenfra! Jeg og Ivar har fløyet flere turer med beryktede GPT, hvor PKJ har vært med på flere, hvor du bla ikke har vært med, og det er her PKJ skaper irritasjon for oss(meg, Ivar og de andre pilotene som deltar på GPT)

For å ta et eksempel:

 

Vi har på forhånd gitt klar beskjed om at GPT ønsker å opptre så realistisk som mulig, og at vi derfor helst ønsker piloter som kan kommunisere med utelands ATC, og som har litt peiling på det flyet de håndterer!

Og da er det klart at det blir irriterende når PKJ stiller opp med sin 737, skaper problemer på ground, og cruiser i mach 2, eller når han ikke klarer å følge ATC på Mallorca sine instrukser, og skaper problemer for de andre GPT flyene!

Sånn sett så sier jeg meg enig i det Ivar sier, om at jeg absolutt ikke på noen måte har noe imot PKJ som person, men det er de tingene han gjør som irriterer meg!

Og jeg må også få si at Ivar har en god grund til å si det han sier, ettersom han kanskje er den som har kommet med mest konstruktiv kritikk, og tips til PKJ, og som han selv sier, de er bare blitt ignorert!

 

Mitt råd til deg PKJ er å rett og slett ta å lese gjennom VATSIM sitt reglement, og lære deg mer om det flyet du flyr, og ikke minst forstå deg på ATC kommunikasjon, før du begir deg ut på lange turer til syden!

 

Mvh Julian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt..Kanskje noen som hørt utrykket at kua og har vært kalv en gang.Jeg syntes det her blir litt for firkantet rundt det her.Jeg skjønner godt at GPT vil ha turene sine så "real" som mulig!Er jo derfor vi har Vatsim,ikke sant? ""Dette er jo en kjempeflott mulighet for oss som vil dra denne hobbyen enda noen hakk opp.Men som sagt alle har jo vært ny en gang.Vi feiler jo alle av og til,og det er jo nettopp dette vi lærer av.Jeg selv er helt ny med vatsim.Og jeg gjør nå så godt jeg kan for å følge atc sine instruksjoner.Må innrømme at det stopper opp noen gang for meg og.Men da skriver jeg som regel en liten pm i SB til den aktuelle controlleren og får den på tekst.Og jeg har lang vei igjen til jeg er der mange av dere er i dag.Men men..syntes nå jeg lærer noe nytt for hver gang jeg logger meg en tur ""Men nå kjenner jeg jo ikke til hvordan det har vært på turene deres nedover til de sydligere strøk.Men la PKJ få utvikle seg på vatsim i hjelp av hyggelige tilbake meldinger fra oss piloter/controllere.Og heller fortelle han hva/og hvordan ting kanskje kunne vært gjort anerledes.Men visst saken er slik at en person er inne for å bare prøve og feile og ikke ha noen form for int å lære eller ikke rette seg etter atc,eller er der bevisst for å ødelegge..Så er jeg fullstendig enig i at den person kanskje heller burde holde seg til offline flyging en stund til.Så la oss nå heller hjelpe og gjøre det ytterste for at nye på vatsim kan føle seg velkommen dit,og ikke at det går den veien at vatsim blir den store stygge ulven når det gjelder nye piloter. ""

 

Med hilsen en vatsim newbie. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Kristian.. Jeg har flere ganger blitt ignorert av deg når jeg sitter atc. "Får jeg ikke intruksjonene som passer meg best driter jeg i det", dette må du slutte med "" Det skaper en del frustrasjon for de som sitter atc. Halve vitsen med vatsim er vel å følge atc's instruksjoner?

 

Og du må lære deg å kunne ta imot konstruktiv kritikk og bruke det til å forbedre deg som pilot. Etter det jeg ser så ignorerer du det meste av tips du får og gjør samme feilen 5 minutter etterpå.

 

Ellers så synes jeg vi burde roe oss ned litt her. Det er ingen vits i å ta helt av på et offentlig forum bare fordi man ikke liker en person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Kristian:

Kommentarer som:

.... Oslo Controll, if you not answering now i gonna land at Rygge without your premission.

 

Du har fyllt ut ENGM som destinasjon, Og du må påberegne at ATC'en ikke kan gi deg svar omgående når du plutselig legger om ruta under innflyging til ENGM

(det tok ikke mer en 1 min før du fikk svar å godkjenning av ATC)

 

ATC har også annen trafikk å kontrollere å ta hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at denne meningsutvekslingen var avsluttet, men siden Julian drar meg inn i sin frustrasjon vedr. Gutta på tur... føler jeg sterkt for å gi en kommentar til det.

 

For det første tror jeg vi må tenke generelt rundt denne problemstillingen (at enkelte ikke kan/eller vil forstå omforente prosedyrer).

 

I løpet av mine år på vatsim - er det/vi mange som har trådd i salaten av og til. For meg er det greit å få en tilbakemelding om feil, og det er vel slik kunnskap tilegnes og opplæring fungerer. Det som jeg fortsatt ser som et problem er "stadig hakking" på enkeltmedlemmer. Selv om man er frustrert og føler det er rett. Det finnes andre kanaler å benytte enn et allment tilgjengelig forum.

 

Og det er her det blir feil hos deg Julian... Interne problemer i GPT - synes jeg ikke hører hjemme her. Lag dere et eget forum - og diskuter så mye dere vil....

 

Og du har rett - i nåværende GPT har jeg ikke deltatt, men vi var faktisk "et gjeng" som fløy over hele hele kloden. Dette ligger noen år tilbake og (hold deg fast nå..) Vi kalte oss for GUTTA PÅ TUR. ""

 

Noen av medlemmene var flinkere enn andre da, og mange feil ble gjort, men jeg kan ikke huske at det ble noen større diskusjon på noe fora av det. Men vi hadde det fryktig morsomt...

 

Legg nå frustrasjonene i nederste skuff, så kan vi heller møtes på Vatsim, til nye utfordringer og kameratslig omgang. Vitsen er vel å få dyrket hobbyen vår - i størst mulig grad.

 

Per Kristian; Nei, har ikke fått noen mail - hva nå det skulle være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bringe inn Gutta På Tur ble vel litt feil, men det jeg tror Julian mente var at på tross av at Per-Kristian ikke stiller de kravene vi krever fra våre piloter valgte han å bli med, noe jeg opplever som manglende respekt, og det var enkelte som fikk litt problemer grunnet noen småfeil som han gjorde.

Men nå er så absolutt ingen feilfrie, alle gjør feil iblandt, helt uten tvil! ""

 

Men da er vi alle enige om at vi lar dette ligge, legger bort stridsøksa og legger dette bak oss.

Håper vi alle kan fortsette å fly sammen på VATSIM, men for at dette skal kunne fungere er det viktig at vi viser respekt for hverandre, og at vi har muligheten til å lære av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...