Kim Jørgen Brenna Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hei!Har lyst og lære autoland.Noen som kan lære meg det??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Nordmann Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 1. Still inn ILS'en til den rullebanen du skal lande på 2. Trykk på "Approach" knappen 3. Aktiver autopilot Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 1. Still inn ILS'en til den rullebanen du skal lande på2. Still inn rwy course 3. Trykk på "Approach" knappen 4. Aktiver autopilot Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Nordmann Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Det er fint at du passer på meg Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hehe, også for å ha aktivert Approach "knappen" så må han ha minst 30grader (Hva heter det) han må være interceptet på rwy 30grader vær vei får den aktiveres i det han trykker på knappen. Er også lurt å være noe stabilisert på både localiser og glideslope Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Halvorsen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Jeg pleier sjelden å bruke APP knappen..Jeg styrer flyet inn på signalene manuelt..Det er mye gøyere:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michael8210 Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Men du må stille inn ILS'en til rullebanen i NAV1 på radiokonsollen! Det er viktig...og det er egentlig ikke så viktig og skrive inn kursen på rullebanen heller, for det finner den ut uansett. Du bør egentlig være på localizer og glideslope før du trykker på APP-knappen. Men hvist du bruker noe så genialt som PMDG, eller noe annet lurt, så kan du bruke VOR-LOC, så den kommer seg inn automatisk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 1. Still inn ILS'en til den rullebanen du skal lande på 2. Still inn rwy course 3. Trykk på "Approach" knappen 4. Aktiver autopilot Ah.....Noen som kan gi meg et bilde kurs på nettsted og lære meg om ILS? Vet ikke hva det er!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Bruk learning center i FS da vel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Nordmann Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Du kan jo lese "Rod Machados Ground school" som fulgte med FS2004 eller FS2002. Der står det mye interesant om ILS. Morsom er den også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Så jeg skal bare slå inn ILS på Nav 1 og trykke på approach ved ocalizer så skjer al av seg selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Molund Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Så jeg skal bare slå inn ILS på Nav 1 og trykke på approach ved ocalizer så skjer al av seg selv? Ikke helt av seg selv.. Ved en single channel landing må du koble ut autopilot ved DH og ta hånd om flare og rollout selv.. Ved en autoland må ILS-frekvens være satt i begge navradioer, APPROACH aktivert før ILS intercept, #2 autopilot aktivert når stabilisert etter ILS intercept... Maskinen vil da (B 737) foreta "autoflare" , autoretard, Flaps, autospoilers, evt. autobrakes må du sette selv... B 737 har ikke "rollout guidence" , derfor skal autopiloten av etter touchdown... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Molund Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Såvidt jeg vet kan man ikke foreta autoland med default fly i FS 2004.. (har ikke forsøkt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten B. Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Såvidt jeg vet kan man ikke foreta autoland med default fly i FS 2004.. (har ikke forsøkt) Flyet vil rette seg inn mot banen, men glideslope vil ikke fungere .. -Morten- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Glideslope fungerer ja, men den flarer ikke av seg selv(?) Dessuten så er det ikke cat3 landinger den gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl R Pettersen Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Du kan jo lese "Rod Machados Ground school" som fulgte med FS2004 eller FS2002. Der står det mye interesant om ILS. Morsom er den også Enig. Fyrn der er litt spesiell King folka har jeg mindre sansen for. Men, ingenting slår Rod med den han hadde i FS2002! "you're the king" osv osv Har ikke hørt tilsvarende i FS9. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.